/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
2 PC'ere til en Printer
Fra : pbh
Vist : 611 gange
50 point
Dato : 11-02-02 13:18

Hej ..
Jeg har en printer med Parallel port og USB port (HP960)
Kan man forbinde begge computere til sammen printer, den ene til USB og den anden til parallel ?
Eller vil der være noget der "dør"

PFT.
Peter

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 14:05

Hej

nej du skal nok have en hub til printeren så du sætter den op som netværks printe ved den ene og så kan du printe over netværket med den anden comp.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 11-02-02 18:04

Hvis du har forbundet de to computere kan I godt deles om priteren via den ene computer. Det kræver dog at den ene som printeren er koblet op på står tændt når du skal printe fra den anden.

Rikke

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 19:37

Hej Rikke

Er det ikke det samme som at sætte den op som netværksprinter ??

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : bannebjerg

Dato : 11-02-02 21:36

En anden mulighed er at købe en switchbox, hvor begge computere er tilsluttet via den alm. paralelport. På boksen kan du så skifte mellem computerne, der begge har sat printeren op som en lokal printer. Prisen for boksen er ca. 100,- + 2 printerkabler.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 11-02-02 22:47

Hvorfor prøver du ikke bare ?

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 12-02-02 09:35

Hej Vestergade - igen
Jo. Det kræver bare ingen HUB.
Vh. Rikke

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 12-02-02 09:39

oK,--Netkort kan gøre det

Kommentar
Fra : balrog

Dato : 01-03-02 14:41

Det er muligt at koble en printer op til 2 PC´ere via Parallel og USB porten

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 10-03-02 13:07

hvis de 2 computere i forvejen er sat sammen i et netværk er det ikke noget problem... du skal når du installere driverene på computeren der ikke er sat direkte til printeren sørge for at den anden computer og printeren er tændt... driver installationen skulle selv spørge hvor den skal lede efter printeren og du giver den bare besked på at lede på lokal nettet! her efter skulle dine problemer være løst!!
har du ikke netværk er det kun at foreslå du får det, da du så har mulighed for at arbejde med dokumenter(/filer) på den anden computer (såfremt den er tændt!)
Sus

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 19-03-02 11:12

Du vil højst sandsynligt få en konflikt på printerporten når du forsøger at printe.

Der er flere forskellige løsninger... Men hvis dine maskiner er forbundet i "hjemmenetværk" med netkort, er det ikke noget problem, at få dem til at dele den samme printer.
Du installerer printeren som normalt på den maskine som fungerer som server, på den maskine som er klient, installerer du også printeren men angvier det er en netværksprinter og hvor på netværket den ligger.

Det kan godt give en smule bøvl, men hvis du ved en lille smule om opsætning af windows netværk burde du kunne få det til at virke.