/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
græsk kartoffelsalat
Fra : 888
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 15-10-03 19:15

Er der nogen der har en opskrift på græsk kartoffelsalat? Så'n en med olivenolie og citron, men ikke med tun , pinjekerner og lign.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 15-10-03 19:19
Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-03 19:25
Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-03 19:27
Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-10-03 21:46

Hej 888

Jeg har fundet denne opskrift på græsk kartoffelsalat, håber du kan bruges.

http://www.rhodes.webbyen.dk/

Kør lidt ned ad siden.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-10-03 21:52

Øhhhh, du skal klikke på Rhodos ude til venstre, gå ind
hvor der står Græske Madopskrifter, og klikke på salater,
og så er det *her* du skal lidt ned af siden.

Accepteret svar
Fra : gedestalden

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-03 21:57

Patatosalata ( 4 prs )
1 kg faste kartofler
1 stort løg
½ bundt bredbladet persille
salt, peber
citronsaft efter smag
olivenolie

vask og kog kartoflerne med skræl 25-30 min. Hæld vandet fra og skyld kartoflerne i koldt vand og pil dem.
Skær kartoflerne i ca. ½ cm tykke skiver og læg dem i en skål.
Skær løget i tynde, halve ringe og læg dem i en lille skål med vand i 15 minutter, Løgene afdryppes og fordeles over kartoflerne sammen med den grofthakkede persille.
Salaten krydres kraftigt med salt, peber, citronsaft og olivenolie og vendes forsigtigt sammen. Lad salaten trække mindst 30 minutter, smag den til endnu engang og server.

Velbekomme

Godkendelse af svar
Fra : 888