/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billeder!!!
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 553 gange
16 point
Dato : 15-10-03 16:09

Jeg har brug for et program, hvor jeg kan stille flere billeder op ved siden af hinanden, og hvor jeg derefter kan bruge filen som baggrund...

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-10-03 16:34

Prøv Adobe Photoshop,, der kan du lave noget i den retning.

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 15-10-03 16:38

Hej!
Dette kan du göre i Photoshop på flere måder:

I PhotoShop 7 kan du anvende et filter som hedder "Patternmaker".
Marker billedet eller den del af billedet du vil repetere og tryk "generate"
til du er tilfreds med den måde PS gentager billdet.

eller markér billedet og välg "Edit - Define Pattern"
Välg et nyt og större dokument og välj "Edit - Fill" og
välg dit mönster/billede som du lige har defineret...

Spörg hvis du behöver mer hjälp..

mvh Dux

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 15-10-03 16:39

Hej!
Dette kan du göre i Photoshop på flere måder:

I PhotoShop 7 kan du anvende et filter som hedder "Patternmaker".
Marker billedet eller den del af billedet du vil repetere og tryk "generate"
til du er tilfreds med den måde PS gentager billdet.

eller markér billedet og välg "Edit - Define Pattern"
Välg et nyt og större dokument og välj "Edit - Fill" og
välg dit mönster/billede som du lige har defineret...

Spörg hvis du behöver mer hjälp..

mvh Dux

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 16:56

Det er ikke det samme billede, som jeg vil have sat sammen flere gange, det er flere forskellige billeder, som jeg vil have sat sammen til et billede...
Kan det også lade sig gøre i Photoshop???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-03 17:07

ja

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 17:09

Hvor kan jeg downloade Adobe Photoshop???

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-10-03 17:21

Du kan downloade en prøveversion på Adobe's hjemmeside, og hvis du synes om den, kan du købe den alle de steder, hvor man iøvrigt køber software.
http://www.adobe.dk/products/tryadobe/main.html#photoshop

Det er et super program, som du vil få megen glæde af.

Ammitz

Kommentar
Fra : kka123

Dato : 15-10-03 18:34

Du kan også - hvis du har Office pakken - anvende MicroSoft photo editor.

Opret et nyt billede i en størrelse som er væsentlig større en de billeder du skal bruge og derefter klippe/klistre dine billder herind- du kan så beskære billedet til sidst.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 19:31

I MicroSoft photo editor, hvis man sætter et billede forkert, kan man så flytte det???

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 16-10-03 00:06

Hallo!!! hvad har i gang i??????
der er kun et program som virker når man vil se "flere billeder ved siden af hinanden" og "vælge et billede som baggrund"
Det hedder ACDSee og det rykker fandeme for hårdt.Glem alle andre lorteprogrammer.Det her får de andre programmer til at blegne....twise.

download en gratil demo på deres hjemmeside.Søg på Google efter ACDSee.

PS. glem det andet bras!!

Kommentar
Fra : Faur_the_one

Dato : 16-10-03 00:38

godt nok er ACDSee er udemærket program. men vil nok sige at photoshop 7 slår alt hvis man har tid til at sætte sig ind i det, er det kun til baggrunde kan du uden tvivl bruge ACDSee, og dette er også det mest bruger venlige af de 2, skal du dog prøve læidt mere af det sjove vil jeg dog sige at brug en dag eller 2 og brug så photoshop 7, dette vil du få meget glæde af i fremtiden hvis det fanger din interesse..

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-10-03 13:39

På fotoshop kan du vælge en sidestørrelse der passer dig. derefter har du mange lag du kan arbejde i indtil du har et tilfredsstillende resultat. Nu kan du smelte det hele sammen til ét billede, og så lade det være baggrund. nu kan du såbegynde forfra med dine mange lag.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 16-10-03 13:44

Jeg har sat et billede forkert i fotoshop, og vil gerne flytte det, kan man det uden at der bliver noget tilbage???

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-10-03 14:10

JA

Ammitz

Accepteret svar
Fra : dux_delux

Modtaget 16 point
Dato : 16-10-03 14:21

läg billederne på "egne" lag, så du ikke skal "klippe dem ud af bagrunden når du skal flytte dem. Ellers risikerer du at lägge billeder oven på hinanden som ikke kan separeres senere, men er smeltet sammen... ikke så smart... Derfor har man flere lag man arbejder på... gerne et for hvert billede. Husk at stille dig på det lag hvor billedet du vil flytte på, ligger.
Har du allerede billderne på samme lag, kan du markere et billede med dit "selection tool" og trykke Ctrl+j (på PC) Command+j (mac) og dette vil kopiere din selection til et nyt lag. Tilslut når du har överfört alle billeder til nye lag, renser du baggrunden for alt (Ctrl+a og tryk delete) Baggrunden skal du beholde helt ren.. Hvid eller transperant. Så kan du ju altid skifte farve efter behov.
/ Dux

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 16-10-03 14:36

Tak for svaret dux_delux.

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 16-10-03 14:45

No problem!
Photoshop er verdens bedste program men som en jungel inden man har lärt sig alle kneb.
Man kan göre samme ting på mindst 3 forskellige måder.

Held & lykke!

:) Dux