/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Pædofili?
Fra : epoxy_88
Vist : 1454 gange
40 point
Dato : 15-10-03 13:46

Jeg har tænkt over det med pædofili. Det er sgu noget mærkeligt noget…

Jeg er 14 år gammel og hvis jeg går i seng med en pige der 15 er personen så pædofil?

Og hvor går grænsen egentlig?

F.eks. hvis man er nudist og kikker på piger i alle aldre er man så pædofil?

Er pædofili kun noget at gøre med fysisk berøring?

Hvad så med børneporno?

Det er jo ikke fysisk berøring med ofrene…? Eller hva’?

/Jesper

Kommentar
Fra : Katte_mis

Dato : 15-10-03 13:56

En på 15 der går i seng med en på 14 er efter min mening ikke pædofil, men hvis en mand på 40 går i seng med en pige på 14 så er det pædofili fordi han er så meget ældre.

Det er enlig et svært spørgsmål for folk har mange forskellige meninger om dette.

Man kan sagtens være pædofil uden at have rørt ved en mindreårrig.
Man kan altså have det inden i sig og få sine lyster tilfredsstillet ved for eksempel at se børneporno.

I det hele taget er pædofili ikke accepteret i Dk og børneporno er ulovligt.

Venlig hilsen.

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 15-10-03 14:42

Ok. Ja der er forskel på om personen er 15 eller 40 år gammel det er jeg dig helt enig i.

Hvad så hvis der ikke er indblandet ældre mænd eller kvinder er det så børneporno?

F.eks. hvis en eller anden tager billede af en familie som der er nudister hvor der også er børn?

Hvordan er reglerne ved nudisme?

Der er også kunstnere der tager billeder af børn og voksne nøgne som beklædte?

Og hvad med børnemodeller i undertøj? Eller bare poserende?

Det er da lidt mixed med de der regler hva’?

Kommentar
Fra : Katte_mis

Dato : 15-10-03 15:17

jaaa...jeg ved ikke helt hvor du vil hen med de der spørgsmål...

Tror næsten jeg vil spørger om du da er nudist sidendu er så interesseret?
Eller er du blevet udsat for at blive brugt til børneporno?

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 15-10-03 15:22

Jeg er ingen af delene jeg synes bare det er et sygt emne og derfor spændende på en måde.

Ligesom massemordere, prøv og se hvor mange film der er lavet om dem...

Folk synes det er spændende når det er Xtremt...

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 15-10-03 15:29

Det jeg vil vide er bare hvor grændsen...

Unge piger går også mere vovet klædt end før...

Mange piger på min alder er også sammen med fyre/mænd der er 1, 2, 3, 4, 5 år ældre end dem selv!

Det svare til hvis jeg havde en kæreste på 20!

Det er sgu da sindsygt!

Jeg er I MOD børneporno osv. hvis du skulle være i tvivl!

Og jeg er ikke blevet misbrugt eller er nudist!

Kommentar
Fra : Katte_mis

Dato : 15-10-03 15:57

okay

At pigerne går vovet klædt er ikke ens betydning med at nogle mennesker overhoved har lov eller ret til værken at råbe efter dem eller voldtage dem for den sags skyld. Jeg kan også selv synes at nogle piger har for lidt tøj på men der for må man ikke voldtage dem alligevel.

Ja mange piger har kærester der er meget ældre og det synes jeg er okay så længe alders forskellen når man er ung ikke er alt for stor. Jeg har selv kommet sammen med en der var 7år ældre da jeg var 14år og det passede mig fint. det var på ingen måde for at blærer mig over for veninderne eller andet som jeg måske tror der er nogle der gør i den alder.
Når man bliver ældre er det jo okay at man selv er 30 og ens mand er 40-50år men som ung ville det virke lidt mærkeligt hvis en pige var 15 og hendes fyr var 35år gammel ikke? Har selv en veninde hvis kæreste var 32 da hun var 19år det synes jeg var lige i overkanten.

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 15-10-03 16:16

Ja du har ret. No doubt.

Jeg har heller ikke sagt det giver nogen lov til at voldtage dem.

På en måde er det også ret nice at pigerne ikke så meget tøj på (O;

Der er også 15 år aldersforskel på mine forældre (De blev skilt da jeg var et år gammel)...

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 15-10-03 17:04

Det er faktisk lige ulovligt hvis en 15. årig går i seng med en 14 årig, som hvis det var en 40 årig der gjorde det, da den seksuelle lavalder nu engang er 15, men om det vil nok IKKE blive taget så alvorligt, hvis man vel og mærke var enige om det.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 15-10-03 17:15

Ja det er rigtigt bantam.

Jeg er vel ikke pædofil bare fordi jeg har en kæreste på 14 år? Så det vil sige når jeg fylder 15 den 9. november er jeg pædofil?

Det er sgu da absurt!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 15-10-03 17:24

Man kan absolut IKKE kalde dig pædofil fordi du har en kæreste der er 14, sikke noget sludder, og hvis i har det godt sammen og har lyst til at gå i seng sammen er der da nok ingen der vil "gø" af det.

Pædofili er da noget helt andet, i dit tilfælde hvis du havde sygelig lyst til små piger i børnehavealderen, ja så kunne du begynde at spørge dig selv om du var lidt "syg i roen", men dyrk du bare din kærlighed i fred og lad være med at spekulere på det.

Husk bare i SKAL være enig begge to

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 15-10-03 17:37

Ja tak, det mente jeg osse!

Jeg ville aldrig gøre noget hun ikke kan li'... Men du er jo nok ligeglad... Ej, nu lyder jeg hadsk... Sorry

Og nej piger i børnehavealderen tænder mig sgu ikke...

Er der så noget galt med mig fordi jeg kan lide nogle der er 13? Er det ikke det samme som 14? Du ved nok hvad jeg mener...

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 40 point
Dato : 15-10-03 18:31

hej du
selvfølgelig er der heller ikke noget galt med dig, fordi du kan lide en på 13 år, når du selv er 14 eller 15.
Jeg er sikker på du er fornuftig og inderst inde selv ved hvor grænsen går.
jeg har søgt lidt på nettet for at finde en definition af ordet pædofili her er lidt jeg fandt

Pædofili er voksnes seksuelle forhold til børn. En pædofil er en person, som oftest en mand, der især føler sig tiltrukket af personer, der aldersmæssigt befinder sig i perioden før, under og/eller lige efter puberteten. Den pædofile finder sin egentlige seksuelle tilfredstillelse i forhold til børn og unge i denne aldersgruppe, men der er store variationer med hensyn til, hvilken aldersgruppe, der er den foretrukne. Når barnet bliver fuldt udviklet og kønsmodent, falder interessen hos den pædofile

det er fundet på siden
http://www.faktalink.dk/publish.php?linknavn=paed

så nyd du bare din forelskelse, husk bare beskyttelse hvis i er enige om at gå i seng med hinanden

Godkendelse af svar
Fra : epoxy_88

Dato : 15-10-03 18:41

Tak for svaret grausen. Og jer andre!

Nu kan jeg tage det med ro! Thanks!

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 15-10-03 19:19

det var så lidt............
godt du er rolig igen