/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilket grafikkort understøtter dx 8 ?
Fra : anders_m_l
Vist : 340 gange
25 point
Dato : 15-10-03 03:17

Hej
Jeg vil gerne vide hvilken grafik kort der understøtter DX 8
både fra nvidia og radeon

på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-03 03:46

Det gør alle de nvidia og radeon du kan købe i dag! De nyeste kort understøtter ovenikøbet DirectX 9

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 15-10-03 15:38

Som tedd sier så understøtter nesten alle de nye gfx i dag 8x standarden, men hvis du har valget mellem 2 kort hvor det ene har 8X og det andre har 4X og det til 4X er billigere ville jeg foretrukket det med 4X. grunnen til dette er at ytelses forskjelden mellom dem er marginalt lille.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-03 17:47

Øh tror du snakker agp understøttelse mariusn? Men er det det anders mener? Der kan godt gå forvirring i begreberne nogen gange Så kom lige med et indlæg anders!

Kommentar
Fra : anders_m_l

Dato : 15-10-03 18:46

Jeg snakker om direct X fra microsoft :).
Mit bundkort kan "kun" klare AGP 4X
jeg har iøjeblikket et geforce 2 mx 440 32 mb.
Og er på jagt efter et billigt grafikkort der understøtter DX 8.
med min 64 mb.
Men kan ikke bestemme mig om jeg skal købe radeon eller nvidia ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-03 21:45

alt efter geforce2 understøtter dx8 Hvad prisklasse har du tænkt på?

Kommentar
Fra : anders_m_l

Dato : 15-10-03 22:46

Har været inde på edbpriser.dk Men der er jo så meget så det er ikke til at vide hvad man skal køber
havde tænkt på max 600 kr.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 25 point
Dato : 15-10-03 23:23

Prøv at skrive 600 i max rubrikken under grafikkort. Jeg vil anbefale et geforcefx 5200 eller radeon 9200 Det er de nyeste

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 16-10-03 09:46

Sorry En lese feil i fra mig ;-(

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-03 10:19

Her kan du gå ind og se en masse test's og private indlæg om grafik kort>
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/08/17/7762726
Og så kan du gå ind og søge på de kort du finder på ovenstående link>
Skriv AGP 4x i søgeboksen og marker de felter du mener at du har brug for>

http://www.gate2prices.dk/hardware/HardwareGrafikkort.asp
Eller på EDB priser.
Bare et foreslag
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-10-03 16:02

Du kan sagtens køre 4x agp med et 8X agp grafikkort for lige at sætte det på plads!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-03 17:21

ja de skal bare være bagud kompatible,det er ikke alle der er.

Godkendelse af svar
Fra : anders_m_l

Dato : 17-10-03 01:47

Tak for svaret tedd.