/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slette mapper fra Win Update
Fra : Kris77
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 15-10-03 00:51

Uden en geninstaletion af min brors pc, har 3 mapper fra Windows update lagt sig godt til rette på min eksterne harddisk.

Problemet er nu, jeg ikke kan slette mapperne, uanset hvad jeg prøver? Kan ikke ændre attributter.
Jeg kan rename mapperne og også gå ind i første mappe, hvor der ligger et par andre mapper (update og doenload) som jeg ikke kan komme ind i.

Nogen der har gode idér, udover at formatere disken?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-10-03 01:55

Nu ved jeg ikke hvilket styresystem du kører?
Du har prøvet at højreklikke/egenskaber , og attributter ruderne er helt klare? Prøv så at vælge at de skal være skrivebeskyttet, sig ok, og så lav det tilbage kan du det? ,hvis du kan og bliver spurgt om det skal gælde denne og alle underbiblioteker, skal du selvfølgelig vælge ja.
Du kan også prøve med attributprogrammer, feks filename pro, eller find nogle andre på internettet.
Endelig er der den gode gamle dos, den kan om nogen kan.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-03 04:11

pallebhansen du har sikkert ret, men de omtalte mapper har nok lagt sig som system-mapper,
og fremgangsmåden virker så vidt jeg husker ikke i win98 (virker på min me)(kender det ikke i XP).

Kris77 ! Du kan åbne stifinder og vælge fra menuen->Funktioner->mappeindstillinger.
Du får et 'kontrolpanel' frem med nogle faneblade frem. Vælg det faneblad der hedder 'Vis'.
Her er så noget der hedder 'Filen og Mapper' .
Her vælger du at intet er skjult, og alt blir vist... .. tryk 'ok'
Gå nu tilbage til de mapper som du ikke kunne slette vælg igen som pallebhansen skriver (men det kan ske at du må gentage det på alle undermapper og filer).
Prøv det eventuelt i fejlsikret tilstand.
Hvis du til sidst ender med at må prøve i dos, så må det ikke være dos startet fra windows,
men skal være fra dos før windows starter, eventuelt fra diskette(opstarts-diskette).

God luck !
Mvh.
Natmaden.

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 200 point
Dato : 15-10-03 06:51

Har du prøvet det her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q308/4/18.asp&NoWebContent=1
eller det her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q308421
En mulighed mere:Delete -
Can't Delete Files or Folders
Checkpoints/workarounds: Test the Delete after each suggestion.
1. Go to Start/Run/CMD and type in: RD /S [drive:] path
2. Open Notepad and save the (blank) file with the name of the undeletable file. Under save as, navigate to the file, delete.
3. Move the file into a new directory and then delete the directory.

4. Close all open apps. Open a command prompt (Start/Run/CMD) and navigate to the directory with the offending file(s). Then open the Task Manager and click on the Processes tab, select "explorer.exe" under Image Name. Click "End Process".
In the opened Command Prompt, DEL the offending files (DEL *.mpg, DEL mus*.avi, DEL test.wmv, etc.) Once done, go back

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 15-10-03 06:54

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.co m:80/support/kb/articles/q308/4/18.asp&NoWebContent=1
Det er hele adressen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 15-10-03 06:57

Det er altså træls det her, så kopier hele adressen og sæt den ind i adresselinjen,
Så skulle du meget gerne komme ud på siden

Kommentar
Fra : elprebo

Dato : 15-10-03 08:35

Jeg tror jeg ville boote med en dos-startdisk http://www.bootdisk.com/ og slette dem på denne måde.

det ville så være noget som:

deltree c:\msfolder1
deltree c:\msfolder2
deltree c:\msfolder3

for hvis windows ikke bliver loaded har mapperne ikke de samme attributter

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-10-03 09:15

brug dette program http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Du indsætter stien på den mappe du vil slette, så sørger programmet for at den bliver slette.

Et forsøg værd for det virker hver gang...

Arlet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-10-03 11:44

Elprebo, deltree c? hvorfor slætte noget på c, når det er en extern harddisk, kender du ikke din dos?
Kris77, du har formodentlig prøvet at trykke ctrl+alt+delete så kommer du til joblisten, under fanebladet programmer, kan du se hvilke prog. der kører i hukommelsen (det der er i hukommelsen kan ikke slettes), du lukker alt, og prøver så. Ps: bare rolig, det du lukker er der næste gang du starter op igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : elprebo

Dato : 15-10-03 12:17

pallebhansen

du ved åbenbart bedre besked end mig..... selvfølgelig står c:\ for det drev som mapperne ligger på

--------> det ville så være noget som:

deltree c:\msfolder1
deltree c:\msfolder2
deltree c:\msfolder3

jeg troede at det var forståeligt....men hvis ikke engang Mr. Dos aka pallebhansen forstår det...hvordan skal andre så?

I´m soo sorry

Kommentar
Fra : Kris77

Dato : 15-10-03 12:48

Hej alle.

Tak for alle de svar der er kommet.

Jeg må have været træt igår, for da jeg idag har læst på de link som lengberg er kommet med slog det mig pludselig hvad der var galt.

På hver fil og mappe under egenskaber/sikkerhed --> Avanceret/ejer ændet det til mit navn.
Derefter tilbage til tilladelser for at sikre man også står der, og til sidst helt tilbage til sikkerhed, for at ændre tilladelserne til fuld kontrol for filen eller mappen.

Derefter kan filerne og mapperne slettes.

Mine point går til lengberg, da det var hans link der fik gang i mine små grå

Godkendelse af svar
Fra : Kris77

Dato : 15-10-03 12:50

Tak for svaret lengberg.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 15-10-03 14:08

Velbekomme