/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
dvd
Fra : nhaipepsi
Vist : 608 gange
50 point
Dato : 14-10-03 22:22

jeg nar lavet en film med windows muvimakker den nye så er det jeg skal have den over på en skive dvd 4.7mb
det er nero men den siger jeg mangler en dekoder mpeg 1 mpeg 2 er der nogen steder man kan hente den
nhaipepsi

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-10-03 11:32

Hente den, bliver nok svært, du bliver nok nød til at købe den.

Men hvorfor bruge NERO, den er som sådan god nok, men ved MyDVD kan du brænde din film direkte uden at konvertere til mpeg-format.

Du skal blot være opmærksom på, at i MyDvd kan man max. brænde omkring 1 time på skiven, og jeg selv har endog meget gode erfaringer med MyDvd.

Det man også skal huske på ved konvertering til mpeg er, at der altid vil ske en forringelse af kvaliteten.

Skal du derimod "lave" en kopi af an anden DVD-film, og den er blevet konverteret, er NERO her det bedste brænderprogram.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : CountZero

Dato : 16-10-03 11:43

Det nero vil have, er et mpg2 codec. jeg har selv været ude for det da jeg skulle lave en svcd. Du kan købe codecet online hos nero, så får du tilsendt en email med et link, det er ikke særligt dyrt og det virker godt. Hvis du nu skal have pengepungen frem vil jeg lige gøre opmærksom på at codec'et er med som standart i nero6

Kommentar
Fra : nhaipepsi

Dato : 19-10-03 13:50

jeg har fået den til at skrive en dvd men det er ikke som oå den rigtig .lyden er som anders and og billede hakker en
lille smugle . vis jeg køre den i windows movi makker er der ikke noget forkert hvad er der galt
nhaipepsi

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 14:36

Jeg går ud fra at de problemer du omtaler er når du afspiller filmen i en almindelig dvd-afspiller, og ikke fra din pc.

Det lyder stadig som om der er et codec-problem hvis din dvd-afspiller ikke afspiller godt nok.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nhaipepsi

Dato : 19-10-03 23:17

jeg har lige købt en kiss 500 og den skulle kunde tag alle formater. jeg har her til aften prøvet at optage en film og
ville prøve at brænde den men det ville nero ikke kendes ved den er også lavet i mpgv 2 nhaipepsi