/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
kan han nægte at betale termin
Fra : lunapalm
Vist : 585 gange
10 point
Dato : 14-10-03 21:58

i tilfælde at at vi går fra hinden (ikke gift) kan han så undlade at betale så huset går på tvangsauktion ller er der regler for dette. hvor kan jeg finde mere om emnet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-03 22:05

Ja, det er ikke forbudt at nægte betale.
Kreditor må køre sagen gennem retssystemet.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-10-03 01:33

Prøv at henvende dig til advokatvagten der hvor du bor det er helt gratis, eller spørg en advokat, det første kvarter er gratis . . . måske du får brug for ham senere!

mvh ole

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-10-03 10:19

Hvis huset er dit, står du i den situation, at hen ikke er forpligtet til at betale. Hvis huset er hans så skal han selvfølgelig betale.

Har I udarbejdet nogen form for ægtepagt ?

Dette her er en meget ulykkelig situation. Og derfor bør man altid have udarbejdet noget bindende for begge parter som lige netop tager højde for den situation.
Som man siger er der meget mere papirarbejde i et "parpirløst ægteskab" end hvis man havde været gift.

Men det er altid en god ide at tage kontakt til en advokat, og måske kan du få mere tid ved at kontakte advokathjælpen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 15-10-03 10:28

Hejsa

Prøv og kigge her: http://www.familieadvokaten.dk/
Her kan du finde gode råd og gratis stille spørgsmål....

Qnuz fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : lunapalm

Dato : 15-10-03 10:34

Vi er fælles om huset, nybyggeri, og jeg har købt grunden... det kunne ske at vi går fra hinanden snart og jeg er 27 og under uddannelse så... men tak for link og kommentarer.. det er svært at skulle vælge et svar som får point :/

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-10-03 11:07

Hvis grunden står i dit navn, er grunden DIN. Det skal du tage højde for.

Kun i tilfælde af noget skriftligt bindende vedr. grunden kan det give problemer, men hvis ikke skal grundværdien trækkes fra før bodeling.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 11-01-04 11:26

Hej!
Det lyder lidt mystisk at grunden tilhører dig men at I er fælles om huset?
Der må da være skrevet nogle dokumenter, ejerpantebreve eller andet i forbindelse med byggelån og/eller prioritering i kreditforeningen eller er du ejer af både hus og grund? I så fald har du jo fat i den lange ende.

Kommentar
Fra : tinaforever

Dato : 30-01-04 16:14

I øjeblikket er der vist ingen problemer. Med de prisstigninger vi har set på fast ejendom, bliver du - hvis du spiller dine kort rigtigt - ganske velhavende.Forbered dig!