/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
"Konvertering" fra char* til int
Fra : RFS
Vist : 384 gange
20 point
Dato : 14-10-03 13:35

Hej der, temlig ny i c++ og skal skrive et program der indlæser visse værdier fra commandprompten. Værdierne kommer (skægt nok) som char *-array. Jeg skal imidlertid havde værdierne over i int variabler. Hvordan gør man det?
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : elprebo

Dato : 14-10-03 14:05

aner ikke on det virke...men jeg vill prøve noget som:

CharToInt

Sådan noget virker i hvert fald i Delphi

Kommentar
Fra : RFS

Dato : 14-10-03 14:15

Jeg fandt løsningen på et andet site.
int atoi(char* arr) . Det skal dog siges at denne funktion har status af "depriciated".

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-10-03 20:18

Du bør bruge strtol().

Kommentar
Fra : RFS

Dato : 14-10-03 20:34

som ikke tager nogle argumenter!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-10-03 20:39

Jo, strtol tager argumenter, slå den op i din kompilers dokumentation eller læs her:

http://www.hmug.org/man/3/strtol.html

Eller:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vclib/html/_crt_strtol.2c_.wcstol.asp

Kommentar
Fra : lillemikkel

Dato : 22-01-04 20:52

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet... I cpp vil man have en heltalsvariable og indlæse tallet i den på sædvanlig vis.
ex.

int a;
cin >> a;

man læser så ud på skærmen med...

cout << "a: " << a;

Konferencen her på siden ser ud til at handle om (ansi) c der som bekendt også kan skrives i en cppfil da sidst nævnte sprog startede som en udviddelse af c. Jeg er ikke helt sikker på hvad dit problem er, men jeg tror følgende testprogram løser dine kvaler...

int main(void)
{
//Jeg gaa ud fra at dit array har formen
char *a[10]; //magisk tal

//taellevariable skal deklareres ind init af noget som helst
int i;

//et array jeg vil smide vaerdierne over i
int b[10];

//jeg smaekker lige lidt tal ind... det klarer dit program for dig
for(i=0; i<10; i++) {
a[i]=(i+1);
}

//nu smider jeg tallene over i intarrayet
for(i=0; i<10; i++) {
//der castes inden vaerdien kan laegges ned...
b[i]=(int)a[i];
}

printf("%d\n",b[4]); //skriver indholdet fra plads 4 (5'te plads) i intarrayet

return 0;
}

håber du blev klogere... Hvis ikke så prøv at komme med et lille ex.

mvh Lillemikkel //Jeg elsker SødeLouise!!!

//ps mor send mere kaffe...