/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rebild-boller
Fra : Musiclover
Vist : 3613 gange
100 point
Dato : 14-10-03 10:30

Hej!

Er der nogen der har en opskrift på rebild-boller?

Mvh.

Musiclover.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-10-03 11:42

Hejsa Musiclover

når jeg søger på rebild boller kommer dette links frem

http://www.netkokken.dk/artikleralle.asp

og her er der en opskrif på kromandens boller,mon det er den du tænker på ?

http://www.netkokken.dk/artikler.asp?id=20

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 14-10-03 12:14

Hej Brian.

Tak for forsøget, men det er desværre ikke den opskrift. Har også selv været inde at søge på rebildboller, men har ikke kunnet finde en opskrift. Det er en helt speciel slags boller, der bla. ikke er af gærdej.

Mvh.

Musiclover.

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 14-10-03 12:19

Har lige en tilføjelse til spørgsmålet... har fået at vide at det faktisk ikke er boller, men nærmere en sandkage-agtigt kage/bolle. Men mener den skulle gå under navnet rebildboller eller måske rebildkage hos bageren. Den er citronagtig i smagen og har lyserød glasur i bunden.

Mvh. Musiclover.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-10-03 12:27

Hejsa igen

Er det denne her

http://www.bager-kim.dk/opskrifter.vis.php?id=679

Mvh Brian

Kommentar
Fra : nimb49

Dato : 14-10-03 14:53

Opskriften har jeg ikke. Det er dog afgørende vigtigt at den rigtige "lyserøde" farve til glasuren rammes, mon ikke det er den farve der kaldes cyklamen?. Af en eller anden grund lugter Rebildboller svagt af ammoniak.
Mvh
Nimb49

Accepteret svar
Fra : netper

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-03 13:41

Jeg tror det er denne opskrift du leder efter

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14654

Per

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 15-10-03 17:52

Hej Per!

Det har du fuldstændig ret i!! Helt igennem genialt - tusind tak skal du have

Mvh.

Musiclover.

P.S. Også stor tak til I andre der forsøgte

Godkendelse af svar
Fra : Musiclover