/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er det for et program ?
Fra : ibasa
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 14-10-03 10:08

På mit skrivebord findes et icon der hedder q288750. Når jeg ser egenskaber: Type program, plads skrivebord 2,10 mb Dos Q828750.EXE Fil version 6.00.2800.1168
Win32 Cabinet Self-extractor.
Det er oprettet den 4 oktober og sandt for dyden aner jeg ikke i hvilken sammenhæng det er kommet.
Hvis jeg prøver at åbne det spørges om jeg vil installere dette program.
Hvis jeg prøver at slette det gøres opmærksom på at jeg så ikke kan køre visse filer.
HVAD ER DET OG HVORDAN FLYTTES DET VÆK FRA SKRIVEBORDET?
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-10-03 10:28

Hejsa ibasa

Her står der noget om q288750

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q288/7/50.asp&NoWebContent=1

Kan du selv oversætte,da mit engelsk er lig nul

Mvh Brian

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-10-03 10:28

Hejsa
det er en fil fra windows-update
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;828750

Accepteret svar
Fra : staabien

Modtaget 110 point
Dato : 14-10-03 10:28

Programmet er en opdatering til windows. Læs evt. mere på windows hjemmeside.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&familyid=9EC38B4A-967C-4D8A-98C1-5E7797BE8732

Mvh. Staabien

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 14-10-03 10:29

Mit gæt ville i første omgang være, at du d. 4. oktober har installeret et eller andet program måske et du har hentet fra en af disse gratis cd'er som følger med pc bladene?
Jeg har i hvert fald oplevet at få alle mulige besynderlige programmer med i købet, når jeg har installeret et af disse gratis programmer. Har jeg skudt ved siden af?

Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-10-03 10:30

Tillæg

Prøver lige med et kortere links

http://shor.ter.dk/426714148

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 14-10-03 10:32

Ja det har jeg så åbenbart
Kim

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-10-03 10:34

Det er en opdatering-fil fra microsoft, men hvordan den er havnet på skrivebordet kan jeg ikke give dig forklaring på.

Det er kun en genvejsfil som du roligt kan smide i "skraldespanden".

Når dette er gjort går ind i microsoft windows update, og søger efter nye opdateringer til dit styresystem, og opgraderer det.

Den kan være opstået ved en automatisk opdatering, som på en eller anden måde er blevet afbrudt, og selv om du formentlig blot kunne nøjes med at trykke på .exe filen og lade dit system opdateres vil jeg alligevel foreslå det første.

Og du behøver på ingen måde at være nervøs for noget.

Poj Poj.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 10:48

Hej med jer alle sammen.
Det sidste indlæg hjalp en del.
Hvis jeg smider det i papirkurven bliver jeg spurgt om jeg vil installere programmet. PS. jeg kører Win 98SE og der er ikke opdateringer til den version. Det ved jeg ikke. Det kan da være det er der allerede

Sren i Rslkilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 10:54

Igen igen
Genvejsfil ? Der er ingen pil på iconet. Der er heller ingen med det nummer når jeg kigger i tilføj/fjern programmer
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-10-03 11:00

Hej Søren

Det er ikke en genvejsfil; så havde du fået det oplyst under "egenskaber".
Men du kalder filen både q288750 og q828750. Hvad er det rigtige?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 11:03

Hallo.............................Hallo.
Har lige sagt ja til installering og nu figurerer det(nummeret) i tilføj/fjern programmer. Iconet er slettet og lagt i papirkurven. Håber ikke det får systemet til at springe i luften.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 11:10

Hej rellom
Sorry Det er 828750. Status lige nu
Har lige sagt ja til installering og nu figurerer det(nummeret) i tilføj/fjern programmer. Iconet er slettet og lagt i papirkurven. Håber ikke det får systemet til at springe i luften.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 11:25

Igen - igen.
Gad vide om den opdatering 828750 overhovedet bruges i windows 98SE? den er måske kommet p.g.a. hurtige opdateringer i forbindelse med viraadvarsler, ormeangreb og jeg skal komme efter dig. Grunden til at iconet skal væk fra skrivebordet er den, at jeg jo ikke har noget at bruge den til i det daglige. Tror jeg da ikke. I øvrigt virker det som om der er kommentarer til spørgsmålet der ikke kommer et advis på.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-10-03 11:30

Hej >ibasa

Hvis det du skriver at der ikke er nogen opdateringer til WIN SE kan det skyldes to ting.

1. update har allerede fundet at opdateringsfilen ligger på din pc,

og 2. hvad jeg absolut IKKE håber, at det er en "falsk" opdatering, MED virus i.

Det har været meget fremme at "virusudbyderne" (godt ord?) har sendt mails med falske opdateringer under microsofts navn.

ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-10-03 11:40

Hej igen Søren

Selve filen skulle være god nok.
Jeg har den også på Win98SE.
Hos mig fylder den blot ikke mere end 10 kb, og når jeg
klikker på egenskaber, får jeg at vide, at filen ikke
er til rådighed.
Derimod har jeg den fuldt og helt i WinME.
Så mit bud er, at det er en opdatering til WinME,
du har installeret.
Men det skulle der ikke kunne ske noget ved. De to
styresystemer er jo grundliggende ens.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 11:51

Rellom
Som sagt er programmet at se i Fjern/tilføj. Iconet kan jeg vel nok fjerne fra skrivebordet og over i papirkurven ? eller hva´ Det hører ikke til på skrivebordet.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-10-03 12:01

Det kan du roligt gøre.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 12:26

Hej folkens..
Jeg er lidt flov over, at der i staten kom to indlæg der, hvis jeg havde undersøgt det nærmere, gav en fyldstgørende forklaring. Den kom fra Ståbien & Dk kl. 10,28. Så havde jeg ikke behøvet at ulejlige jer alle sammen i den sag. Det er lidt flovt.
Da begge to var på ret spor har jeg kastet plat og krone og resultatet blev points til Ståbien. Spørgsmålet lukkes nu idet jeg takker for jeres deltagelse.

Flvmand i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 12:28

Tak for svaret staabien. Se venligst strengen.