/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
System fryser ved brug af Geforce 2 MX
Fra : Neessen
Vist : 423 gange
200 point
Dato : 10-02-02 21:35

Jeg har en gammel maskine (AMD K-6 350 Mhz), hvor til jeg har fået fat i Geforce 2 MX200 32Mb Ram.
Med dette kort i frys maskinen fast. Til tider kan jeg kører et stykke tid med kort uden problemer, mens til andre tider skal fryser maskinen fast lige efter at skrivebordet er indlæst.

Hvad er problemet og hvad kan man gøre for at afhjælpe det.

mvh.

Neessen

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 10-02-02 22:56

Hej

Hvilket styresystem kører du med ??
Har du opdateret dit Grafikkort med sidste nye drivere ?? http://www.driverzone.com/
Prøv at installer sidate nye DirectX 8.1 http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-02-02 22:33

"Neessen" <Neessen.news@kandu.dk> wrote in message
news:BGA98.4696$5L3.296645@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en gammel maskine (AMD K-6 350 Mhz), hvor til jeg har fået fat i
> Geforce 2 MX200 32Mb Ram.
> Med dette kort i frys maskinen fast. Til tider kan jeg kører et stykke
> tid med kort uden problemer, mens til andre tider skal fryser maskinen
> fast lige efter at skrivebordet er indlæst.
>
> Hvad er problemet og hvad kan man gøre for at afhjælpe det.
>
> mvh.
>
> Neessen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Et muligt gæt kunne være at bundkortet ikke kan levere nok strøm til kortet.
Jeg kan huske en del havde problemer da Geforce1 kom på markedet ! Har du
prøvet kortet i et andet system ?

Du har husket at installere eventuelle drivere til bundkortet ?

Hilsen Thomas

Kommentar
Fra : Neessen

Dato : 11-02-02 13:36

Yderligere oplysninger vedr. mit spørgsmål.

Jeg kører windows98 på maskinen.
Jeg har installeret directx 8.1
Grafikkortet er installeret med de nyeste drivere.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 14:35

Hej igen

Det kan være et elle andet program du har installeret på din Pc der laver ballade.

Prøv at geninstallere Win 98 ovenpå dit eksisterende system. Når installationen kommer til det punkt hvor du skal vælge at gemme eksisterende systemfiler siger du Nej. Du mister ikke nogle af dine programmer på denne måde. Installationen retter bare op på dine Systemfiler.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Neessen

Dato : 12-02-02 08:40

Jeg har haft maskinen formateret og installeret windows98 på ny og alle de nyeste driver uden effekt. Kan det være grafikkorts RAM, der er noget galt med??

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 12-02-02 09:10

Hej igen

Det kan da være en mulighed. Prøv allerførst at gå ind i din Bios og sæt alt til "Default" eller " setup default" -ved ikke lige hvad du kan vælge.
Næste mulighed er,---har du ikke mulighed for at afprøve dit Grafikkort på en anden PC ??
Har du husket at hente alle nye opdateringer til Win98 ?
Har du indlæst alle Bundkortsdrivere ??
Hvilket Bundkort kører du med ??

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 12-02-02 09:20

Tillæg;
Det kan være et problem med at AGP slottet ikke kan levere strøm nok til grafikkortet
Har hørt om ligende problemer med et MSI bundkort baseret på et Ali chipset. Problemet viste sig at være virusprogrammet. Det fik simpelthen computeren til at fryse. Check i øvrigt dine ram indstillinger i bios. Det er en typisk kilde til problemer.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 13-02-02 09:32

Hej Neessen
Jeg er sikker på at det er din grafikkort driver opsætning der er noget galt med
Først og fremmest skal du være sikker på at du har den sidste nye driver til dit kort
den kan hentes her http://www.nvidia.com/
der har været en del vrøvl med mange af de driveropdateringer fra Nvidia-nogle gik simpelhen hen og ødelage systemfilerne-hvis dette er tilfældet(prøv at spørge dr watson)så skal du kører alle de driver ind der er på den cd-skive med dit bundkort på-især er det vigtig med den der hedder via driver,og bagefter geninstalerer du din win98 igen,bare instalerer den oven i den gamle.
Men har du den sidste nye grafikort inde-gør du følgende
Skærmen "fryser" hele tiden (med Nvidia driver).
Dette fænomen er observeret på nogle computere med uofficielle (ikke Microsoft signerede) Detonator drivere fra Nvidia
Løsningen er at deaktivere CPU understøttelse i Nvidia indstillingerne. Det gøres under Avancerede skærmindstillinger i Geforce (eller TNT) fanen. Klik på knappen Additional Proberties. I den forreste fane OpenGL settings (Performance and Compatibility) sætter du flueben i Disable support for enhanced CPU instuction sets.
MVH og held og lykke med det Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 13-02-02 17:30

Hej igen igen.

Har du evt. tænkt på, at dit Bundkort/Cpu trænger til en en Opdatering ????? Det ville ikke være usansynligt at mangel på samme kan skabe de problemer du nævner. Hvis du ikke lige ved hvad dit Bundkort hedder, så kan du Downloade "Sandra" -alletiders program der fortæller dig "næsten" alt hvad din PC indeholder af både Hard og Software.
Du kan hente det her : http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Wccookie

Dato : 15-02-02 12:25

Det kan være fordi du ikke har opdateret din driver til agp porten... Jeg havde samme problem indtil jeg opdaterede mn egen agp port. Hvis du kender navnet på dit bundkort, så søg efter det på www.google.com. Når du er kommet ind på den rigtige side, så led efter en agpdriver til dit bundkorts chipsæt..