/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvilken kat skal jeg vælge?
Fra : sismofyt
Vist : 1162 gange
20 point
Dato : 14-10-03 00:21

Jeg flytter snart i en lejlighed hvor jeg må have kat. Jeg har altid førhen kun haft almindelige danske huskatte, men jeg er lidt interesseret i at finde ud af noget om racekatte: Hvilken racekat er mest egnet til et stille indeliv i en to-værelses lejlighed? Og hvis jeg vil have to, skal jeg så anskaffe dem samtidigt eller lade én falde til inden jeg tager en ny ind? Vil to på samme tid betyde, at de knytter sig mindre til mig?

V.H. Sismo

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 20 point
Dato : 14-10-03 07:02

Jeg kan slet ikke la' vær'... vælg en af dem som kan sige miauuu
Nå spøg til side
Du kan læse lidt om racekatte på de indsatte links nedenfor. Stadigvæk... så er en go' dansk landkat, nok det mest robuste du kan finde. Måske en Norsk skovkat?
* http://www.racekatte.dk/
* http://www.darak.dk/
Husk også (selv om det ikke er rart), racekatte bliver lige så flade som huskatten, når de bliver kørt over. Så pas på missen i din nye lejlighed.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 14-10-03 10:16

Hej Sismo
Du skal for guds skyld ikke vælge en siameser - de kan ikke være alene hjemme, men kræver enormt megen opmærksomhed. Min datter har en rød perser på 13 år, den har altid været inde i lejlighed og trives glimrende med det. Men husk! en perser skal friseres (næsten) hver dag, ellers filtrer pelsen, og det gør ondt på katten.
mvh
nusa

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 14-10-03 10:16

Hej Sismo
Du skal for guds skyld ikke vælge en siameser - de kan ikke være alene hjemme, men kræver enormt megen opmærksomhed. Min datter har en rød perser på 13 år, den har altid været inde i lejlighed og trives glimrende med det. Men husk! en perser skal friseres (næsten) hver dag, ellers filtrer pelsen, og det gør ondt på katten.
mvh
nusa

Kommentar
Fra : M_S

Dato : 14-10-03 11:12

siamesere er meget stille men det er en meget god idé at have to hvis man vælger sådan en da den ikke bryder sig om at være alene det sammen gælder for to andre racer jeg lige har glemt Har selv haft siameser i mange år.

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 14-10-03 11:19

Jeg synes siamesere "snakker meget" (og to snakker mere end een) og der en en evig mjaven, men selvfølgelig - katte er ligeså forskellig som der er katte til.
mvh
nusa

Godkendelse af svar
Fra : sismofyt

Dato : 15-10-03 04:25

Hej Clan!

Tak for svaret CLAN. Jeg ville gerne give point til flere svar, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, da jeg er ny på kandu.dk

V.H. Sismo

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-10-03 10:19

Hej Sismo
Takker så meget for dine points. Det kan endnu ikke lade sig gøre at dele points på Kandu?dk, men det er skam blevet foreslået mange gange.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : kirstejn

Dato : 14-11-03 17:27

Hej Sismo

Det er jo en smagssag hvilken kat man skal vælge, men jeg ville helt klart vælge en Russian Blue, det er bare katten. Du kan gå ind på vores hjemmeside www.miacis.stribnet.dk der er en beskrivelse af racen, samt af vore katte og links til de to "russerklubber".

Hilsen
Kirstejn