/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP pro - ustabilt
Fra : oban
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 14-10-03 00:13

Har for nyligt installeret XP pro på ny pc. Problemet er at det kører vildt ustabilt og ender med at pc'en fryser eller genstarter. Hvad f..... kan jeg gøre ved det ?

Systemet:
Asus A7V600
Asus V9520//TD (geforce 5200)
Athlon XP 2000+
Samsung 172 T via DVI Kabel

Venligst

Thomas

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-10-03 00:33

Det lyder ikke godt da jeg også lige har købt en ny PC og lagt XP PRO ind.

Har du prøvet at gendanne dit XP fra før den dato alt gik galt? Det er i hvert fald en begyndelse.

Problemet lyder dog mere til at være hardware-fejl, en måde man (måske) kan finde ud af det på er at deaktivere eller simpelthen tage alt ud og slutte det til enkeltvis indtil man måske finder fejlen.

Dit indlæg vil jeg følge godt med i, specielt hvis det er din XP der laver ravage.

Det kunne være godt at høre andres meninger/forslag.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-10-03 00:47

Jep lyder lidt underligt! XP er rimeligt stabilt! Har du kørt andre styresystemmer på samme computer der kørte bedre?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-10-03 00:48

Ser lige at du siger ny PC! Tror ellebye har ret i at det er en hardware fejl så!

Kommentar
Fra : DagNasty

Dato : 14-10-03 01:23

Eller kan det være at du har fået virus som er kommet ind i systemet hvis du bad W.XP oprette forbindelse når du lagde programmet ind.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-03 01:27

Jeg tror du har været på nettet og fået en virus, feks. blastervirus, hvis den siger Remote Procedure Call (RPC) og tæller ned til 0 og genstarter, så skal du:
Fjern virusen "Blaster" også kaldet "MSBlast.exe" den angriber xp og win 2000

1. Gå til denne side: http://microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=235440 6C-C5B6-44AC-9532-3DE40F69C074
(kopier adressen ind i adresselinien)
og hent denne Patch (det er en update = rettelse til windows xp), klik på "hent" ude til højre, vælg åben,(eller du kan også vælge gem, og derefter starte filen WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe)
Når programmet er hentet, vil det installere sig selv, svar: jeg accepterer, og tryk næste o.s.v.
Genstart din computer

2. Hvis du ikke kan hente den, fordi din computer lukker ned, kan du forsøge at slå windows firewall til, Eller en anden firewall, feks kan du installere en på din computer, og så skulle du bagefter kunne hente filen nævnt i pkt.2.
Hvordan du slår firewall til: se punkt 9
Eventuelt må du få en anden til at hente den, den kan være på en diskette, da den fylder 1,32MB

3.Hent nu rensefilen "FixBlast", på denne adresse: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Filen er hurtigt hentet, og fylder kun 164 KB
Tryk på filen for at lade den gennemse og fjerne virusen, dette kan tage 5min, hvis du har en stor harddisk
Når den er færdig, spørger FixBlast, om du vil gå til Microsofts for at læse mere om virusen, bare svar nej.
Nu skulle virusen være væk.

Virusen hærgede hele verden for 2-3 mdr siden, så du var læng om at få den, sørg for at have et opdateret virusprogram på din computer.
Der er et udemærket antivirusprogram på K-Komputer bladets CD (jeg tror det er med hvergang, du skaal bare lade dig registrere på en virksom e-mail adr., så har du lov til at opdatere antivirus"basen", og så virker prog. mod alle kendte virus.

Hvis det ikke er denne virus er det måske en anden, så installer et antivirusprogram, man kan ikke leve uden (hvis man er på internettet), du kan også tage din harddisk og gå til en kammerat der lige tjekker den for virus.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-03 01:31

Jeg tror du har været på nettet og fået en virus, feks. blastervirus, hvis den siger Remote Procedure Call (RPC) og tæller ned til 0 og genstarter, så skal du:
Fjern virusen "Blaster" også kaldet "MSBlast.exe" den angriber xp og win 2000

1. Gå til denne side: http://microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=235440 6C-C5B6-44AC-9532-3DE40F69C074
(kopier adressen ind i adresselinien)
og hent denne Patch (det er en update = rettelse til windows xp), klik på "hent" ude til højre, vælg åben,(eller du kan også vælge gem, og derefter starte filen WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe)
Når programmet er hentet, vil det installere sig selv, svar: jeg accepterer, og tryk næste o.s.v.
Genstart din computer

2. Hvis du ikke kan hente den, fordi din computer lukker ned, kan du forsøge at slå windows firewall til, Eller en anden firewall, feks kan du installere en på din computer, og så skulle du bagefter kunne hente filen nævnt i pkt.2.
Hvordan du slår firewall til: se punkt 9
Eventuelt må du få en anden til at hente den, den kan være på en diskette, da den fylder 1,32MB

3.Hent nu rensefilen "FixBlast", på denne adresse: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Filen er hurtigt hentet, og fylder kun 164 KB
Tryk på filen for at lade den gennemse og fjerne virusen, dette kan tage 5min, hvis du har en stor harddisk
Når den er færdig, spørger FixBlast, om du vil gå til Microsofts for at læse mere om virusen, bare svar nej.
Nu skulle virusen være væk.

Virusen hærgede hele verden for 2-3 mdr siden, sørg for at have et opdateret virusprogram på din computer.
Der er et udemærket antivirusprogram på K-Komputer bladets CD (jeg tror det er med hvergang, du skal bare lade dig registrere på en virksom e-mail adr., så har du lov til at opdatere antivirus"basen", og så virker prog. mod alle kendte virus.

Hvis det ikke er denne virus er det måske en anden, så installer et antivirusprogram, man kan ikke leve uden (hvis man er på internettet), du kan også tage din harddisk og gå til en kammerat der lige tjekker den for virus.
En anden ting, når du holder Ctrl+alt+delete nede kommer du til joblisten, kan du skrive hvilke programmer der kører i hukommelsen foruden kandu?, det kunne være etn virus.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-10-03 01:35

Åh den igen! Jeg skal altså have lavet den txt fil lige til at sætte ind!

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-10-03 05:19

Jeg behøver vel ikke at spørge om du har testet for spyware for det har du vel, ellers her
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Finder/fandt den noget så skriv lige navnet ned hvad den finder.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-10-03 07:24

Godmorgen oban

Jeg tror nu ikke det er en virus, men skærm indstillingerne den er gal med. Jeg kan se du har geforce, og så kan skærmen godt fryse og XP genstarte, hvis den er gal med skærmindstillingerne. Så det beghøver ikke være såååå slemt

// Toupie

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 14-10-03 07:28

Jeg tror nu heller ikke at du har virus.

Du har kun blastervirus, hvis der kommer en boks hvor der er en nedtælling fra 60 ned til 0!!!!

Har du været forbi windowsupdate og hente alt hvad der er der.....

Arlet

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 14-10-03 08:31

Har i næsten et år, siden jeg opgraderede fra WIN '98 SE til XP PRO hafr problemer med at systemet "frøs". Det viste sig efter mange og lange forsøg, at CPU'en blev for varm. Det kan på de fleste pc'er checkes i BIOS under opstart. Rensede blælseren med tryklufr på dåse, samt installerede en ekstra blæser, og problemet var væk.
CPU'en bestiller noget mere under XP, så det var måske en ide at checke temperaturen

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-10-03 09:28

Hejsa Thomas

Først går du ind på windows update
her

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

og henter alle de opdateringer der er kommet,når du kører windows update,vil den sikker også fortælle at der er en ny driver til dit grafikkort
hvis ikke

Så går du ind på dette links og henter den sidste nye driver
her
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_45.23

Prøv det

Mvh Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 14-10-03 09:29

Tag lige et hurtig check for virus og spyware

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Snup lige et par onlinescan, X-block for spyware og Panda for virus.

Hvis de ikke finder noget, Prøv at tjekke dine ram.

arlet

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-10-03 09:33

Der kan være noget om hvad >smukke_ole skriver.

Mit problem var dog blæseren til transformeren, der, behøver jeg næsten ikke at skrive, var fyldt med skidt, så den ikke kunne køre rundt. Her var det så formentlig en overophedningssikring i transformeren der slog fra.

Så jeg vil da råde >oban til at eliminere alle sådanne potientielle fejlmuligheder.

ellebye

Kommentar
Fra : oban

Dato : 14-10-03 09:44

Hej og tak for de mange responser. For nu lige at svare på alle spørgsmål tager vi dem en ad gangen:

- Nej, jeg har ikke kørt andre styresystemer på pc'en
- Systemet var allerede ustabilt inden jeg installerede mit modem og gik på nettet.
- Ja, Når jeg forsøger at hente SP1A opdatering på nettet, så kommer der en boks med 60 sek nedtælling, hvorefter pc'en genstartes.
- Da jeg installerede flere af de medfølgende producentdrivere, ville Win XP ikke acceptere disse pga. af manglende signering, bla. Asus grafikkortdriver, USB host controller o.a.
- Hvordan får jeg fat i de windows godkendte drivere når windows ikke har dem og producentens drivere ikke godkendes.
- har ikke testet for spyware

Kommentar
Fra : oban

Dato : 14-10-03 09:44

Hej og tak for de mange responser. For nu lige at svare på alle spørgsmål tager vi dem en ad gangen:

- Nej, jeg har ikke kørt andre styresystemer på pc'en
- Systemet var allerede ustabilt inden jeg installerede mit modem og gik på nettet.
- Ja, Når jeg forsøger at hente SP1A opdatering på nettet, så kommer der en boks med 60 sek nedtælling, hvorefter pc'en genstartes.
- Da jeg installerede flere af de medfølgende producentdrivere, ville Win XP ikke acceptere disse pga. af manglende signering, bla. Asus grafikkortdriver, USB host controller o.a.
- Hvordan får jeg fat i de windows godkendte drivere når windows ikke har dem og producentens drivere ikke godkendes.
- har ikke testet for spyware

Kommentar
Fra : oban

Dato : 14-10-03 09:45

Hej og tak for de mange responser. For nu lige at svare på alle spørgsmål tager vi dem en ad gangen:

- Nej, jeg har ikke kørt andre styresystemer på pc'en
- Systemet var allerede ustabilt inden jeg installerede mit modem og gik på nettet.
- Ja, Når jeg forsøger at hente SP1A opdatering på nettet, så kommer der en boks med 60 sek nedtælling, hvorefter pc'en genstartes.
- Da jeg installerede flere af de medfølgende producentdrivere, ville Win XP ikke acceptere disse pga. af manglende signering, bla. Asus grafikkortdriver, USB host controller o.a.
- Hvordan får jeg fat i de windows godkendte drivere når windows ikke har dem og producentens drivere ikke godkendes.
- har ikke testet for spyware

Kommentar
Fra : oban

Dato : 14-10-03 09:45

Hej og tak for de mange responser. For nu lige at svare på alle spørgsmål tager vi dem en ad gangen:

- Nej, jeg har ikke kørt andre styresystemer på pc'en
- Systemet var allerede ustabilt inden jeg installerede mit modem og gik på nettet.
- Ja, Når jeg forsøger at hente SP1A opdatering på nettet, så kommer der en boks med 60 sek nedtælling, hvorefter pc'en genstartes.
- Da jeg installerede flere af de medfølgende producentdrivere, ville Win XP ikke acceptere disse pga. af manglende signering, bla. Asus grafikkortdriver, USB host controller o.a.
- Hvordan får jeg fat i de windows godkendte drivere når windows ikke har dem og producentens drivere ikke godkendes.
- har ikke testet for spyware

Kommentar
Fra : oban

Dato : 14-10-03 09:45

Hej og tak for de mange responser. For nu lige at svare på alle spørgsmål tager vi dem en ad gangen:

- Nej, jeg har ikke kørt andre styresystemer på pc'en
- Systemet var allerede ustabilt inden jeg installerede mit modem og gik på nettet.
- Ja, Når jeg forsøger at hente SP1A opdatering på nettet, så kommer der en boks med 60 sek nedtælling, hvorefter pc'en genstartes.
- Da jeg installerede flere af de medfølgende producentdrivere, ville Win XP ikke acceptere disse pga. af manglende signering, bla. Asus grafikkortdriver, USB host controller o.a.
- Hvordan får jeg fat i de windows godkendte drivere når windows ikke har dem og producentens drivere ikke godkendes.
- har ikke testet for spyware

Kommentar
Fra : oban

Dato : 14-10-03 09:45

Hej og tak for de mange responser. For nu lige at svare på alle spørgsmål tager vi dem en ad gangen:

- Nej, jeg har ikke kørt andre styresystemer på pc'en
- Systemet var allerede ustabilt inden jeg installerede mit modem og gik på nettet.
- Ja, Når jeg forsøger at hente SP1A opdatering på nettet, så kommer der en boks med 60 sek nedtælling, hvorefter pc'en genstartes.
- Da jeg installerede flere af de medfølgende producentdrivere, ville Win XP ikke acceptere disse pga. af manglende signering, bla. Asus grafikkortdriver, USB host controller o.a.
- Hvordan får jeg fat i de windows godkendte drivere når windows ikke har dem og producentens drivere ikke godkendes.
- har ikke testet for spyware

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-10-03 10:21

Du har msblast-virus. Se her hvordan du skipper den http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Hvad angår om drivere har signering eller ikke så kan du bare installere dem alligevel. Normalt kører de fint. Jeg bruger flere som ikke er Microsoft-signeret. Normalt ingen problemer i det.

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-10-03 10:24

De skal også have deaktiveret DCom. Blast smutter ind af port 135. Se her hvordan: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-03 11:29

DU skriver: - Ja, Når jeg forsøger at hente SP1A opdatering på nettet, så kommer der en boks med 60 sek nedtælling, hvorefter pc'en genstartes Ja det er blaster virus, som jeg skrev om og jeg foreslår stadig du gør som i min vejledning, det er ikke nok at fjerne selve virusen, men også hente den opdatering der holder den ude for altid. Du har måske også andre viruser, og det er en god ide at få sin harddisk skannet, som jeg skrev.
Det kan godt være at du også har problemer med dine drivere, men når du trykker start -alle programmer - Windows opdate, kan du til venstre se om der umiddelbart er nogle drivere som er fuldt kompatible til XP.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-03 11:32

Du har fået besøg af blaster ormen

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/dcom/

Hent alle opdateringerne på windowsupdate :

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Derefter fjerner du blasterormen med stinger :

http://vil.nai.com/vil/stinger/

her en video der guider dig trin for trin :

http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124

Arlet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 14-10-03 11:37

pallebhansen -> det blasterfix fjerner ikke altid alt blaster virussen på computeren, det skal man fjerne manuelt bagefter...

Stinger fjerner det hele...

Arlet

Kommentar
Fra : DagNasty

Dato : 14-10-03 11:39

Ved installering af W.XP, vil ikke firewall i netværksforbindelser være tilsluttet. Tilslut den, og opdater W.XP

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-10-03 20:29

Hej oban
du skriver : - Systemet var allerede ustabilt inden jeg installerede mit modem og gik på nettet.
Så må virus jo komme fra en af dine instalations skiver !!!!
nok værd at tænke lidt over
MVH.
EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-03 21:07

Oban, er du ikke blandt de levende længere (Comp./net død, man kunne godt frygte det)
TIL Tedd: "Åh den igen! Jeg skal altså have lavet den txt fil lige til at sætte ind!" Det syntes jeg du skriver hver gang jeg har fundet ud af at folk har blaster. Men nu er det snart en ny tekstfil du skal lave, hvis du vil være lidt på forkant med udviklingen, nu er det ormen W32.Swen.A@mm som kommer som e-mail i forklædning af at være sendt fra Microsoft mm. Jeg er forsøgt angrebet 17 gange på 2 dage nu.
Tilbage til oban: "- Hvordan får jeg fat i de windows godkendte drivere når windows ikke har dem og producentens drivere ikke godkendes.
- har ikke testet for spyware"
Man prøver da på produktets hjemmeside om de har nogle opdaterede drivere for XP (lige til det nøjagtige skærmkort som man har)
Nej det er heller ikke spyware (bare det var så vel), det er virus. Og det kan være det er den der siger at driverene ikke er rigtige?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-10-03 21:49

Det var nu mere for at lave lidt sjov Palle! Du skal ikke føle dig truffet! Men hvis du lægger mærke til hvad oban skriver i sine indlæg, så frøs og genstartede hans pc allerede før han installerede modem! Det tyder jo på en hardware fejl hvad der ikke er usædvanlig ved nye pc'ere, med mindre hans winxp fra starten af har været virusbefængt!. At han så med stor sandsynlighed osse har fået blaster gør jo ikke sagen bedre!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-10-03 21:59

En @-virus kommer for det meste, eller skal jeg skrive kun via mails.

Og med hensyn til blaster, vil jeg påstulerer en mikroskopisk mulighed hvis man kun logger sig på for at aktivere XP'eren.

Selv under installation af antivirusprogram og firewall vil jeg også antage at et blaster-angreb risikomæssigt er minimalt.

Jeg har da også prøvet at blive angrebet 10 til 30 gange i løbet af en dag, men har fundet ud af, at det primært er i weekenden.

Og med hensyn til XP meddeler at driveren ikke er signeret skal man blot installere softwaren, i så fald havde jeg ikke halvdelen hvad jeg har på min Pc.

Med hensyn til evt. virus på cd-rommen er det nemt at checke dette, men mon ikke microsoft har gjort det inden disken blev solgt. Med mindre disken er en kopi?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : oban

Dato : 14-10-03 22:32

Hej igen

Jeg har en del vanskeligheder med at komme af med min virus. Alle forsøg på online scanning afbrydes af den omtalte nedtællingssekvens. Jeg har så prøvet via min pc nr. 2 at downloade et antivirus program som jeg normalt også bruger på denne maskine. Jeg har brændt dette program (Antivir) på en cd som jeg så har installeret på den inficerede maskine. Meeeen når så jeg beder antivir om at scanne, så finder den godt nok lovesan, men fryser umiddelbart derefter og får ikke fjernet filerne.

Jeg hælder nu til at formatere hele c-drevet for ligesom at starte forfra, desuden har jeg også en mistanke til cd'en med styresystemet. Når jeg prøver at scanne den med ovennævnte program, så går den i stå ved samme fil som på den inficerede maskine.

Hvordan formaterer jeg mit c-drev ? kan man lave en opstartdiskette, eller hvordan kan jeg ellers "tømme maskinen totalt" ?

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-10-03 22:50

Man skal ikke formatere fordi man nu engang har fået lovsan eller msblast. Følger du min opskrift er den snart borte. Jeg har renset 21 maskiner efter den opskrift og imorgen tager jeg nr. 22.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-10-03 23:41

Du kan prøve Fprot Disketter(dos mode),her er en af de tekster der er i zip filen,pak zip filen ud i en mappe af dit eget valg og læs tekst filerne>
COMMAND.TXT

The command-line options

F-PROT.EXE is usually run without any parameters and will then enter
interactive mode, but if the /HARD option is used, or a drive, file or
directory is specified, it will enter command-line mode.

Syntax for command-line mode: F-PROT [drive, file or directory] [options]

The available command-line options are

/APPEND
Appends the report to an existing file (Only used with /REPORT).

/ARCHIVE
Scans inside .ZIP and .ARJ files. Support for .LZH and .RAR archives, as
well as self-extracting archives may be added later.

/AUTO
May be specified with /DISINF, /DELETE or /RENAME so F-PROT will not
request permission before rremoving each virus.

/BEEP
Produces an annoying beep when a virus is found. NOT recommended when
scanning a virus collection.

/COLLECT
Assumes what is being scanned is a virus collection, where viruses might be
found in "abnormal" locations. In particular, selecting this option will
enable detection of file images of boot sector viruses. This switch also
provides the same features as the old /GURU option. Note that using /COLLECT
will slow down the scan.

/DELETE
Deletes infected files.

/DISINF
Disinfects whenever possible. It is possible to specify the following
combinations of switches:

/DISINF /DELETE
Disinfects when possible, otherwise deletes infected files.

/DISINF /RENAME
Disinfects when possible, otherwise attempts to rename infected COM/EXE
files to VOM/VXE.

/DISINF /RENAME /DELETE
Disinfects when possible, otherwise attempts to rename infected COM/EXE
files to VOM/VXE, but if that fails the files are deleted.

/DUMB
Does a "dumb" scan of all files. This option is practically never
necessary, and will normally just result in a significant slowdown of the
scanner. The only cases where it might be needed are the following:

If you are scanning a virus collection, where infected files have
non-standard extensions, such as .VOM instead of .COM, they will not
be scanned for viruses, unless this switch is specified.

If you are cleaning up a virus infection you should use this
switch.

/EXT
By default F-PROT will open every file and try to determine its type,
so it will for example scan Word files, even if they do not use a DOC/DOT
extension. By using /EXT the scanning can be speeded up slightly as F-PROT
will then only scan files with "default" extensions.

/FREEZE
"Freezes" the program if a virus is found anywhere.

/HARD
Scans all files on all hard disks in the computer.

/HELP
Displays the list of command-line options.

/INTER
Forces the program to enter interactive mode, even when a path, directory
or file name is given on the command line.

/LIST
Lists all files that are scanned.

/LOADDEF
Load the DEF files into memory.

/NOBOOT
Does not scan boot sectors.

/NOBREAK
Disables ESC and ^C during scanning.

/NOFILE
Does not scan files. Only useful if you cleaning up a boot sector infection
and do not want to spend unnecessary time scanning files.

/NOFLOPPY
For use on systems without floppy drives.

/NOHEUR
Version 3 has a smaller, more reliable set of heuristics than version 2,
but they are enabled by default, unlike version 2. This option allows
you to turn the heuristics off.

/NOMEM
Does not scan memory for viruses. Not recommended, unless you are
absolutely certain that no viruses are present in memory.

/NOSUB
Does not scan subdirectories.

/PACKED
Scans "inside" various types of compressed executables (PKLITE for
example), by emulating the execution of the decompressor. As this option
can slow the scan down significantly, we only recommend using it when
scanning new software before installation.

/PAGE
Pauses after each page (command-line mode only).

/REMOVEALL
Removes all macros from all documents. Useful if you encounter a new
macro virus, and you know that the document did not contain any macros
before it got infected.

/REMOVENEW
If a new variant of a macro virus is found in a document, all macros are
removed from that particular document.

/RENAME
Renames infected COM/EXE files to VOM/VXE. If files with those
extensions already exist, .VVV is used instead. Infected document files
are not renamed, as that would be pointless - they would be equally
infectious afterwards.

/REPORT=file
Sends the output to a file, in addition to displaying it on the screen.

/SAFEREMOVE
Removes all macros from documents, if a known virus is found.

/SILENT
Does not generate any screen output (command-line mode only).

/VIRLIST
Produces a list of known viruses, as well as information on whether they
can be disinfected.

/VIRNO
Counts the known viruses and reports the total.

/WRAP
Wraps text so the report fits in 78 columns.

The program uses the following exit codes, which can be checked with the
ERRORLEVEL command from a BAT file.

0 - Normal exit - nothing found
1 - Abnormal termination - unrecoverable error. This can mean any of
the following:
Internal error in the program.
DOS version prior to 3.0 was used.
ENGLISH.TX0, SIGN.DEF or MACRO.DEF corrupted or not present.
2 - Selftest failed - program has been modified.
3 - A Boot/File virus infection found.
4 - Virus found in memory.
5 - Program terminated with ^C or ESC.
6 - A virus was removed. This code is only meaningful if
the program is used to scan just a single file.
7 - Insufficient memory to run the program.
8 - At least one suspicious file was found, but no infections.
http://www.f-prot.com/download/download_fpdos.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-03 00:10
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-10-03 00:59

Oban, du kan selvfølgelig ikke køre antivirusprogrammet fra cd, da antivirusprogrammet, skal skrive nogle værdier ned, bla når den finder virus, den kan jo heller ikke sætte en virus i karentæne, fordi den ikke har et bibliotek den kan "fængsle" den i.
Du har 3 muligheder.
1. Få hentet de filer jeg skrev i mit første brev, da jeg som den første fortalte dig du havde blastervir. Først rensefilen og næst den fil fra Microsoft som er en Patch der sørger for du ikke får den igen. Så kan du køre og evnt rense med et antivirprog hvis der er andre.
2. Tag den harddisk ud, og rens den på en computer der er fuldt opdateret med et antivirusprogram. Kopier event. hele Xp cdèn ind på harddisken i et biblotek og lad den blive undersøgt på den måde(antivirusprogrammet kan nemlig ikke "fængsle" noget der er på cd, og derfor dør den.
3. "Formater" på den måde at du lægger win XP (virusfri) cdèn i og siger fuld installation.
Jeg kan vist ikke komme det nærmere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-03 01:10

Derfor et dos miljø,det sletter virusen eller omdøber den o.s.v,o.s.v i dos har du kontrol over visse mapper/funktioner i systemet,så du kan godt køre det fra dos disketter.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-03 01:19

I et dos miljø er virusen ikke aktiv,det er den når du prøver at scanne fra en cd,for at benytte cd drevet skal systemet køre,ego så er virusen aktiv
og et problematisk dyr at håndtere,alt efter hvilken fyr det drejer sig om.
(det er en lang historie)
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-03 01:36
Kommentar
Fra : DagNasty

Dato : 15-10-03 12:04

Og hvis din pc ikke er ren for vira/orm, startet, og kører normalt nu, med alle disse gode råd og vejledninger. Så tager du hele systemet ud af støbslet, og smid det ud af kvitvinduet, eller få nogle systemkendte til at lægge ind W.XP for dig.

Kommentar
Fra : oban

Dato : 15-10-03 12:45

Hej alle !Tak for alle svarene - trods den til tider lidt bidske tone, som jeg ikke synes hører hjemme i et forum som dette der jo handler om at hjælpe hinanden. Jeg har nu umiddelbart løst problemerne.

- Jeg fjernede virus med Stinger
- Gik på microsoft.dk og forsøgte at hente opdatering - nyt virusangreb - pc går ned.
- Fjernede igen virus med Stinger
- Lukkede port med Dcom
- Gik på Microsoft.dk og hentede min opdatering
- Det ser ud til at køre nu.

Kommentar
Fra : DagNasty

Dato : 15-10-03 12:49

kommentaren over er ikke ont ment, men jeg havde samme problem som dig Oban, og blev virkeligt irriterende over lortet. :)

Godkendelse af svar
Fra : oban

Dato : 15-10-03 12:50

Tak for svaret arlet.
Bortset fra det med shutdown -a så virkede resten af anvisningerne - fint.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-10-03 13:44

Takker for point *S*

Den skutdown skulle ellers virke..