/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Styrke/inteval - træning????+bip-test
Fra : katmandu
Vist : 1599 gange
75 point
Dato : 13-10-03 22:35

Er det nogle der nogle forslag til noget inteval eller styrketræning til et håndbold-hold jeg er træner for..de er omkring 15 år og de vil gerne styrketræne og lave nogle test så de kan få nogle tal og se om de forbedrer sig fra gang til gang..hvis nogen har noget liggende eller har nogle links så på forhånd mange tak..... Og så er der lige en ting mere...BIP-TEST som det hedder..hvad er det præcist..med tider og afstand osv. osv.....

Kommentar
Fra : TIMO_J

Dato : 15-10-03 18:24

Hej - først og fremmest skriver du ikke om det er et pige- eller et drengehold, dette kan godt have lidt betydning - Det du kan gøre er at opstille en handlingsbane med Styrke og koordinations elementer, så kan du se hvilke ting de mangler og hvilke forcer de har. Envidere skulle træningen jo gerne forbedre ting som spring kapasitet, skudstyrke mv, hvilket jo kan testet med nogle få øvelser.

BIP-TEST kan du købe igennem www.dif.dk eller downloade et eksempel på
http://www.uswebfoundry.com/robanna/BleepTest.mp3 - ret dårlig kvalitet...
http://fag.svendborg-gym.dk/idraet/Eksperimenter/biptest.htm

Mvh

Timo.

Kommentar
Fra : minipersson90

Dato : 31-12-03 13:56

Hej jeg er selv håndbold spiller på 13 år og har lavet BIP test 2 gange med mit eget hold vandt den ene gang.

Bip-Test hedder faktisk YO-YO test og fås på cd. Går ud på at man løber fra midten af en håndbold bane til den ene baglinie og tilbage. Først har man 14 sekunder og derefterbliver det sværere og sværere. Man har en lille pause hvergang man er kommet op til midten.
Håber du kan bruge det, men husk at det er meget hårdt i benene og man skal ikke træne helt vildt bagefter.

Til styrke træning laver vi 3 gange 20 arm- mave- og rygbøjninger. Og sjipper.