/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
En olfert!
Fra : olfert25
Vist : 5042 gange
50 point
Dato : 10-02-02 19:05

Er der virkeligt noget der hedder en olfert? Jeg sad lige og læste om det. Hvor stammer det udtryk fra? Man skulle altså bare trække underbukserne helt op. Hvorfor hedder netop det en olfert?

hilsen o.

Kommentar
Fra : olfert25

Dato : 10-02-02 19:38

nu kan jeg da lige forestille mig hvordan resultatet ville blive med et par g-strengstrusser, hvis man skal trække dem helt op over hovedet.gg

hilsen olfert 25

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 10-02-02 19:59

Hej olfert

Tja,---kært barn har mange navne. Jeg mener nu også at at Olfert har været anvendt i relation til en stor næse.
Man bruger jo også navnet "Børge" som betegnelse for evt. en Olfert *ss*
Olfert --ja det er nok en mand der har skabt denne sammenligning. Ser man efter i Historiebøgerne står der:

Olfert Fischer, født 1747 og død 1829, var dansk søofficer. Blev kontreadmiral i 1809 og viceadmiral i 1825. Han er berømt for sit modige forsvar i Slaget på Reden 1801, som han ledede som kommandør.

Mandig--modig--stolt og med rejsning som en Kommandør,---!

*GG*-G-streng ,--fås de ikke i Elastisk stof til mænd !!

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 11-02-02 09:38

At gi' en Olfert er en afstraffelse hvor drendens underbukser hives op bagfra så de ædlere dele bliver klemt, men hvorfor den hedder Olfert fortaber sig i tågerne.
Hvorfor hedder det "at lægge en Gunnar" om at lave pølser, eller "Sørens også" når noget går galt, som om det er Sørens skyld?
I mænd må i det hele taget lægge navn til mange knap så flaterende situationer

Hilsen Rikke

Kommentar
Fra : olfert25

Dato : 11-02-02 10:15

Hej Rikke!
Ja det tror jeg du har ret i. Vi mænd må lægge øre til meget. Tak for dit indlæg! Da jeg selv sad og læste om "en olfert" tænkte jeg er der også noget der hedder det?? En måde og få "masseret " de ædlere dele på.

Hilsen olfert25

Kommentar
Fra : olfert25

Dato : 11-02-02 10:17

hej igen Rikke!

Du har måske også hørt at det kan betegne en stor næse???

Olfert 25

Kommentar
Fra : olfert25

Dato : 11-02-02 12:10

til vestergade!

Den var ellers god den med den store næse? Ja kært barn har mange navne. Jeg var ikke klar over det med næsen. vi lærer hele tiden noget nyt!

olfert 25

Kommentar
Fra : olfert25

Dato : 11-02-02 14:52

Er der forøvrigt nogen her der har afprøvet en olfert**ss** og derved har hængt oppe under loftet??? Det er jo da ikke noget man så let kan gøre selv.

olfert 25

Kommentar
Fra : Lauritz

Dato : 15-02-02 15:59

Jeg har godtnok måttet stå for mange 'Olferter' i løbet af min barndom - jeg går ud fra at det hedder det samme på piger - og jeg kan betro jer at det gør NAS

(jeg elsker min storebror, jeg elsker min storebror, jeg elsker min storebror)

Merete

Kommentar
Fra : Lauritz

Dato : 15-02-02 16:00

... og nu I snakker om G-strenge ...

Hvorfor hedder det så en g-streng? *G*

Accepteret svar
Fra : redtop

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-02 17:21

ja der er noget der hedder en olfert. og det er at en trækker underbukserne op på en anden og det kan gøre avs skulle jeg hilse og sige. hvorfor det heder en olfert er der ingen der aner, det heder det bare, det er nok et slang
hilsen redtop

Kommentar
Fra : torben777

Dato : 22-05-02 22:10

Hvorfor hedder det så en g-streng? *G*=genitial streng. genitialer =kønsdele

mvh torben

Kommentar
Fra : torben777

Dato : 22-05-02 22:10

Hvorfor hedder det så en g-streng? *G*=genitial streng. genitialer =kønsdele

mvh torben

Kommentar
Fra : dina1

Dato : 27-09-02 10:45

Hej !

Nu er det altså ikke kun drenge der får olferter. I min håndbold klub bruger vi dem da også en gang i mellem. Jeg har f.eks to gange måtte lægge trusser til. Den ene gang var jeg "heldig" at de sprang, men det gør ufatteligt avs når man bliver hægtet fast til knagerækken - og man bare bliver hængende. Olferter er vist mest brugt i folkeskolens 6-7 klasser, men vi er mellem 17 og 21 år - og nok ikke helt normale.!!!!!!!!

Hilsen Dina