/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Køler på Geforce 4 MX 440 64 MB
Fra : mhvejsel
Vist : 416 gange
70 point
Dato : 13-10-03 19:40

Hey allesammen.
Jeg har hørt noget om at man kan pille sin køler fra på sit grafikkort.
Fordi den larmer rimelig meget :(
Men er det sikkert at pille den af, kan mit grafikkort gøre lige så stabilt som det gør nu, eller kan det ske at brænde af.

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel
mail. Info@mhvejsel.dk
web. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 13-10-03 19:41

Hovsa der kom vidst lidt uorden i teksten ;)

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-10-03 20:23

Forleden var der en (herinde), som havde bundet en "fast" køler på med ståltråd!
Det synes jeg ikke er sagen, men et kølerlegeme limet på med det spec. som er beregnet til det er helt OK. De fan på grafikkort er ren narreværk,og mange har dem da heller ikke. Har lige idag købt geforce FX5200 128mb DDR med kølelegeme, er 100% tryg ved det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 22:38

Nvidia kan godt fås med en passiv køler! Om det lige passer i dit tilfælde ved jeg ikke! Jeg tror dog ikke du kortslutter skidtet ved at pille køleren af! Ikke med det kort!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 22:40

sorry hvis det lød lidt nedladende! Var absolut ikke meningen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 22:42

Hvis der er en køler profil under blæseren tror jeg godt jeg ville turde at pille blæseren af!

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 14-10-03 11:19

Ja okay.
Men er der nogle som har prøvet at gøre dette.
Og hvis jeg skal gøre det skal jeg så pille selve køleren af kortet eller bare tage stikket ud så den ikke køre længere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-10-03 13:53

Jeg vil tro at køleren kan bruges som et slags extra køleelement så jeg ville ikke pille den af! Men prøv at køre en grafiktest, spil eller lignende og hold øje med hvor varm den bliver! Hvis skærmen fryser så sluk maskinen med det samme og tilslut køleren igen!

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 14-10-03 18:55

Jamen hvordan søren kan jeg måle min cpu på grafikkortet.
Og er det et program som man kan teste det i??

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-10-03 22:44

Prøv at downloade 3dmark2001 SE her den kan teste dit grafikkort! http://www.futuremark.com/download/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-03 02:48

Virker kortet endnu?