/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motoren går i stå.
Fra : mignon15
Vist : 425 gange
50 point
Dato : 13-10-03 17:56

Jeg har en Peugeot 405 1.6 GR 88
Den er begyndt at gå i stå i tide og utide. Der er ellers intet i vejen med motoren. Men pludselig er det som om
det rykker i rattet og motoren går i stå. Det sker primært ved nedbremsninger. Jeg har checket benzin-filteret og renset luftfilteret, desuden er jeg begyndt at fylde kaburator-sprit på efter tankning. Derudover har jeg checket om det er fordi der bliver dannet vakum i tanken, men intet af det har hjulpet.

Jeg har enkelte gange oplevet at efter havde haft stoppet motoren i 2-5 min, så kommer der et ordentligt "knald" og der kommer en stor røgsky ud af udstødningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-03 18:44

Din røgsky er den sort, blålig eller hvid.
Er den hvid så er det galt med din toppakning.
Er den sort så er det muligt at din svømmerventil ikke lukker tæt.
Er den blålig kan det være dine stempelringe/ventilstyr/toppakning
Et oddntligt knald kan være uforbrændt benzin i udstødningssystemet der bliver antændt.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-03 20:24

Det knald i udstødningen kan betyde tændingsfejl.
Tændingen kommer på forkert tidspunkt.

Kommentar
Fra : kenneths

Dato : 17-10-03 20:20

hverken tænding eller toppakning. bilen er født med en børnesygdom der først er rettet i 1990, -karburator får for meget varme fra motor/udstødningsmanifold, -og kan derfor ikke starte på varm benzin. Du har garanteret også bemærket der aldrig er problemer med koldstart.

Kommentar
Fra : hhmj

Dato : 22-10-03 16:19

går den istå i tomgang hvis du træder på bremsen ? ( kan være utæt bremseforstærker)

Kommentar
Fra : joh291

Dato : 03-11-03 22:17

Det kan også være luftmængdemåleren, som er en box der sidder i forbindele med luftindtaget. Men det er kun aktuelt hvis du har direkte indstrøjtning...har du det er det et forsøg værd.

Håber du får styr på det.

Godkendelse af svar
Fra : mignon15

Dato : 20-11-03 22:13

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : a56075

Dato : 29-02-04 21:07

Grunden til, at det rykker i rattet er, at servostyringen ikke virker når motoren går i stå.