/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
S55 unlock med All_Siemens
Fra : hjp1974
Vist : 316 gange
100 point
Dato : 13-10-03 10:53

Jeg har netop investeret i en Siemens S55, låst til Sonofon. Så nu skal jeg have den låst op til Telmore.

Ved at kigge lidt rundt på nettet fandt jeg programmet All_Siemens (også kaldet Free_Siemens). Det skulle kunne gøre jobbet.
Der er dog lidt diskussion om hvorvidt det originale datakabel (lå sammen med telefonen) duer til det, eller man skal bruge et uoriginalt kabel fra f.eks. Cellshoppen. Desuden er jeg lidt i tvivl om opsætningen af programmet.

Derfor spørger jeg om nogen har erfaring med All_Siemens og det originale datakabel?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 13-10-03 18:51

hej hjp
det kan du godt.
de skriver at man skal bruge org.kabel og det syndes jeg også jeg har været ud for at få et kabel som brandte antenne af så den aflad batt. på 0,5.
Siemens er en god telefon der er ikke så menge problemmer, hvis du har infarød på din pc. kan du bruge den

jeg bruger 3-4 forskelig programmer og de virker fint alle sammen både org. og uorg. programmer

med infarød kan du bare sende midi og bmp filer uden at du skal bruge nogle programmer
hilsen hesp

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 14-10-03 13:26

Idlægget her er sakset fra www.mobildebat.dk
af en debattør ved Funchy

"Jeg har lige testet programmet med det originale kabel der fulgte med S55'eren.....dette virker IKKE til unlocking (de er sq ikke helt dumme hos Siemens).

Der skal defor bruges et UORIGINALT kabel (mit er fra Cellshoppen) !!

...og HUSK: telefonen skal være SLUKKET. Når programmet så beder om 'power on' skal man lige trykke KORT på on/off tasten (ikke noget med at holde knappen nede!!!) !! "
Håber du kan bruge det.