/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Halloween
Fra : ruder4
Vist : 3838 gange
100 point
Dato : 13-10-03 09:41

Hej [hør]

Ja, jeg syntes jo at det går lidt trægt herinde på Kandu idag. Så jeg ved at der er mange, der bare sidder og brænder for, at der kommer et spørgsmål, de kan svare på.

Så her kommer det:

Er der nogen, der har gode forslag til en Halloween fest - det være sig udsmykning, menu, forklædninger - ja alt hvad der hører sig til....

Det kan godt være, at det er den forkerte kategori, jeg har stillet dette spørgsmål i, men I plejer jo at være rimeligt skarpe herinde

Ha en god dag.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-10-03 10:01

Jeg har på video nogle grumme stygge eksempler på det rene overdrev i form af et par Roseanne-afsnit. Finder dem frem i ny og næ og griner min røv totalt i laser.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 13-10-03 12:51

Hmmmmm... det var sgu ikke mange, der havde en kommentar til denne tråd. Måske det var for tideligt, at jeg skam roste folkene der abonnere på smalltalk - troede at de var ret så skarpe, men de lader vente på sig.

Men tak til dig 3773 - for at du reagerede. Jeg lader lige spørgsmålet stå noget tid endnu - så kan det jo være, at der er nogen, der forbarmer sig og skriver et par geniale tips - så jeg kan holde en gennemført halloween fest.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-10-03 12:59

Smarteste vil jo nok være at finde sig et tema. F. eks. Hippie, disco, rock&roll og så arbejde ud fra det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-10-03 13:03

Du kunne også køre i: Gys, cowboy & indianere, gangster.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 13-10-03 14:27

Temaet skal jo helt klart være genfærd, familien adams, spindelvæv, klamme insekter etc. - nu når det jo er halloween. Altså en masse gys og grumme ting.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-10-03 14:33

Se, så har du jo allerede det halve. Det var også temaerne i de to nævnte Roseanne afsnit. Men som sagt kørte de dem helt ud på overdrevet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-03 17:28

Du kan måske proppe en skål ned i et græskar, og bruge det til velkomst.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-10-03 14:57

Hej ruder4

Jeg lavede sidste år halloween for min søn og nogen af hans kammerater, og aldrig før har jeg hørt så mange "ADDDDDD hva´? det???????" men det var drenge på 13 år, så jeg er ikke helt siker på, at du kan bruge ideerne derfra ...og det var nok også mest mht. maden jeg var ekstra kreativ ....i stil med rød punch med rød gelé hånd i, flødeboller med is i, spiselige øjne og edderkopper - og så selvfølgelig maden der bestod af "bræk med mider i" (læs: millionbøf med rød frugtfarve og hvide nudler) samt spagetti med grøn frugtfarve. Desserten bestod af bananer stegt i brun farin med gule iskugler (placeret i den ene ende af bananen) og så med chokoladesovs henover......mums

// Toupie

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 15-10-03 09:13

Hej Toupie.

Ville lige høre dig om hvor man køber spiselige øjne og edderkopper og hvad det består af??? Er det slik eller.....????????

Der var ellers lige et par ideer fra din fest, jeg godt kan bruge.

/Ruder4

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-10-03 14:08

Hej ruder4

Køber!!!!.........næ næ, man står skam selv og laver det hele

Det er slik og jeg fandt opskrifterne på nettet, men efter en kort søgning kan jeg ikke finde dem igen dog mener jeg, at jeg gemte dem, så når jeg finder dem, skriver jeg dem lige til dig.

// Toupie

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 15-10-03 14:52

Det lyder godt

/Ruder4

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-03 01:25

Hej igen ruder4

Nu har jeg ledt alle de mulige steder, men uden held.........kan simpelthen ikke huske hvor jeg gjorde af opskrifterne

Har også prøvet, at finde opskrifterne på nettet men de må være gået op i røg, for de er pistvækborte

I morgen prøver jeg, at lede de umulige steder .......jeg giver IKKE op!!
men indtil da, har jeg fundet denne opskrift på edderkopper som er meget lig den jeg brugte: http://www.arla.dk/C1256D8F003333FB/O/23C6FA5354DA1F30C1256D8600379330

// Toupie

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 16-10-03 08:09

Hej Toupie.

De der edderkopper på siden du henviser til ser bare mums ud. Hvis du finder mere af den slags, så må du endlig ligge det her til mig. Men jeg godkender dit svar nu - så jeg ikke glemmer det. Tak for hjælpen.

Hilsen Ruder4

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 16-10-03 08:12

Tak for svaret Toupie. Jeg kan se på Arla siden at der er mange opskrifter på halloween ting.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-10-03 10:41

Hej ruder4

Jeg er glad for at kunne hjælpe, og jeg skal nok skrive hvis jeg finder mere

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-10-03 11:25

Hej ruder4

Nu har jeg totalt droppet, at finde mine opskrifter fra sidste år......jeg må have smidt dem ud

men jeg har fundet nogle andre "lækre" opskrifter til dig

Denne er på en "mums" hekseurtecocktail:

6 pebermynteblade
350 g honningmelon
1 tsk. citronsaft
Isterninger

Hak pebermyntebladene fint og mos melonen med en gaffel.
Smag til med citronsaft og server med isterninger.

Denne her er på en "mums" skål slik:

Vingummiorme i massevis
Rød eller Grøn gelé

Geléen laver du ved at følge opskriften på pakken.
Så skal du hælde den over i en glasskål og lægge vingummiormene op i den. Læg også nogle løst ovenpå.
derefter skal det i køleskabet, til geléen er stiv.

Og her er en på pastasalat:

250 g. sort pasta
1 frisk rød chilli
2 spsk. olie
2 spsk. balsamicoeddike
2 spsk. citronsaft
1 løg
1 knust fed hvidløg
2 friske eller tørrede tomater i olie
1-2 gulerødder delt i skiver på langs og skåret ud i knoglefacon.

Kog pastaen al dente i godt saltet vand. Skyld pastaen i koldt vand, når du har hældt vandet fra.
Skær løg og tomater i terninger og bland de øvrige ingredienser i. Vær forsigtig med chillien - salaten kan blive "for hot". Smag til med salt og peber.

God fornøjelse

// Toupie