/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi kr? Billed-links? Fart når plu~
Fra : BoTsY
Vist : 1443 gange
150 point
Dato : 12-10-03 19:15

1. Hvad skal man give for sådan en Puch Maxi K?
*En smule rust
*Sæde skal skiftes
*Er malet med uorginal
*Køre OK.

2. Jeg kunne også godt tænke mig at få nogen links til billeder der f.x. viser hvor plumb sidder osv.
3. Hvad plejer en Maxi ca. komme til at køre efter at man har fjernet plumben?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 160 point
Dato : 12-10-03 19:42

1. 2000KR
2.http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm http://www.haslebanden.dk/links.htm http://members.tripod.com/~knallert/index-2.html
3. Med en gearing ca 48 KM/T
Hermed skulle dit spørgsmål være besvaret
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mugge302

Dato : 13-10-03 13:38

Man kan ikke sige havd den kommer til at køre uden plumb... Det er vidt forskelligt fra mototr til motor, og eftersom man ikke kan lave hullet ligestort altid, kan man ikke sige det. Jeg kender til flere eksempler, bl.a. en hvor der overhovedet ikke kom mere effekt, eller en smule, den gik 40... og så en der røg op på 60 efter plumben var fjernet!! Og begge med samme gearing.

Og med hensyn til pris, så kommer det an på mange ting; Tun/ikke tun, alder, osv.

Håber det var til bare en smule hjælp.

Mvh.
B. Christensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-03 14:13

Ja mit svar var afgivet fordi jeg regnede med den var lovlig nu, og uden tun, ellers Botsy vel ikke spørg om fjernelse af plump.
Med hensyn til hastighed, så er det da rigtig at man yderligere kan bore hullet op, men det plejer ikke at give noget, da karboratoren jo stadig er "lille". Man kan typisk hakke en Puck 10mm. Man fjerner stempelet og saver 10mm af skørtet, men kun i en bredde der svarer til indsugningens, og ikke hele vejen rundt, da stempelet mister en del styring.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : BoTsY

Dato : 15-10-03 18:03

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : crazyivan

Dato : 27-02-04 18:24

Er det bare mig eller er der ingen af de der links der viser billeder af hvor plumben sidder? Vil nemlig også gerne selv vide det.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-04 18:55

crazyivan, nu kunne du jo stille spørgsmålet selv, specielt hvis du ville have mere at vide, da det kun er mig og spørgeren der ser dette indlæg.
Jeg ved ikke om billederne viser det, men når indsugningsrøret tages af cylinderen, kan du kigge lige ned på den yderst i cylinderens indsugning. Plomben er af hærdet stål, og er blank.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : crazyivan

Dato : 27-02-04 19:13

OK, tak for det. Så ved jeg godt hvordan den sidder. Var også den jeg regnede med var plomben, men var bare ikke sikker. Endnu en gang tak!