/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problemer med Speedfight 2
Fra : TheIceman
Vist : 1035 gange
173 point
Dato : 12-10-03 18:49

Hej er der nogen der kan hjælpe, jeg har en sf2 30km/t "03" sprit ny, men der er bare det problem at når jeg køre på den (ca 30. m) så vil den ikke trække mere og motoren går ud hvis jeg giver fuld gas i et stykke tid, det er ligsom om at den bliver kvalt for hvis jeg lader den stå i tomgang i 20-30Sek. køre den fint ca. 30m.
der er heller ikke noget blindrør på udst. forhandleren sagde at det var en ny model.
Pleese help

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 173 point
Dato : 12-10-03 20:05

Well, hvis den er så ny, så kør ned til forhandleren fordi så må det være en fabriksfejl!

Ellers må du lige sige til, så må vi jo igang med fejl søgning!

Kommentar
Fra : TheIceman

Dato : 13-10-03 13:07

Det har jeg prøvet og de siger at der ikke er noget galt med den, og at den er blevet prøve kørt, (4 km) ifølge triptælleren, jeg tænkte på om det kan være forrøret der er for lille til den for det er 21 mm i udvendig.
Min ene kammarat siger at det kan være at den bliver for varm og derfor ikke vil køre, kan det passe eller er det ham der mener forkert.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-03 18:57

Det er noget vrøvlet noget du skriver.
Punkt 1, når den har stået 20-30 sek. kan den køre fint ca 30m, ja for fanden, men kan den køre længere, eller dør den igen?
Jeg tror den kører med lidt for lille dyse, og det giver sig udslag i, at når det er koldt vil den ikke tage gassen (Fuld gas), men gerne lidt gas til den bliver lidt varmere, så kan den også køre fuld gas. Problemet bliver mindrere når den bliver tilkørt mere.
Til gengæld er den billig i benzin, hvis det kan være nogen trøst.
Men de fleste knallerter af denne nye type, burde have en temperaturkompensator på karburatoren, sådan at den får mere benzin når den er kold.
Iøvrigt mener jeg som Jon at du skal trække den til forhandler, og se ham køre fuld gas, når den er kold. Ring og aftal med ham.
Det er ikke dit problem, kender du/han ikke købeloven. Ellers bed om at handelen går tilbage.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : TheIceman

Dato : 13-10-03 19:34

Den dør igen, og når den bliver rigtig var (flimre med varm luft fra udstødningen) vil den kun køre omkring 10km/t

Kommentar
Fra : TheIceman

Dato : 17-10-03 18:12

HA HA nu har jeg fundet ud af det, det var topstykket den var gal med. Forhandleren ringede den anden dag og sagde at de havde et andet topstykke til den, det var et de havde glemt at sætte på, et eller andet med at de kun må køre 25 i frankrig, og så skal der et andet på i DK.

Godkendelse af svar
Fra : TheIceman

Dato : 17-10-03 18:14

Tak for svaret Jon.