/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
"fugle lyde" fra klierem måske !?
Fra : Odense
Vist : 623 gange
50 point
Dato : 12-10-03 18:32

hej !
min kilerem (tror jeg nok det er den) siger lidt "fugle" lyde nu igen efter når det er blevet lidt koldt igen, havd kan det skyldes? kan huske sidste vinter kom det lidt!, og var væk hele sommeren., men er nu tilbage! træls lyd (lyder mest når man holder stille, og er helt væk når man køre)... bilen er fra 1998 og kun kørt 40.000km

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-10-03 18:39

Kileremmen er sandsynligvis for slap, prøv at stramme den.
Man kan få noget der blødgør remmen på spray, det er den lette løsning.

Jes

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 12-10-03 18:58

Eller kør oliepinden med et slat olie på kileremmen men´s den kører.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 12-10-03 19:10

lyt ordentligt efter om det ikke er lejet i vandpumpen,ellers hæld en sjat bremsevædske på,allerbedst er at skifte remmen
Mvh

Kommentar
Fra : bobri

Dato : 12-10-03 21:59

kileremmen er slap og slidt, gå ikke på kompromis. Skift den.

Kommentar
Fra : JohnSmith

Dato : 20-10-03 21:57

Brug en siliconestift (den samme man bruger til frosne gummilister) Olie og bremsevæske svækker remmen så den springer i værste fald. Remmen koster ikke mange kr. skift den og gem den gamle i bagagerummet. så har du en i reserve hvis den første springer.
En hyppigere fejl end man regner med. Det er surt at stå uden strøm eller vandpumpe en mørk aften.

Accepteret svar
Fra : tempra

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-03 00:42

kan kun holde med bobri .... ny rem dem koster ikke en formue og der er surt at holde på landevejen med en overophedet motor bare fordi man vil spare en skide 50er.. husk at stramme den så du max. kan trykke den 1 - 1,5 cm ned mellem de to hjul der er længst væk fra hindanden

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-12-03 10:49

Du er velkommen til at lukke spgm

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 17-12-03 11:17

Tak for svaret tempra.