/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Website Program! Hvilken er bedst uden t~
Fra : Douink
Vist : 2883 gange
50 point
Dato : 12-10-03 06:41

Hvilken program er det bedste til at laver webside med ud over Flash?
Altså et program der laver alle Html eller java koderne for en!
Nogle der ved hvilken program de bruger her på Kandu?
Det skal være et program hvor jeg kan lave menuer og alt hvad man ellers kan tænke sig?
Hvad bruger prof site dekoratøer?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-10-03 06:48

Professionelle bruger ofte flere programmer...

Topstyle til definition af CSS (Cascading Style Sheets) - nogle har specialprogrammer til design og implementering af ikoner/menuknapper osv.

Det er svært at give et entydigt svar... Er man dygtig og professionel nok, er Notesblokken i princippet alt man behøver for ren HTML og java kodning -- så skal grafikken bare behandles, og det kan gøres i alt fra IrfanView (freeware) til Adobe Photoshop...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-10-03 06:51

Hej igen

Derudover vil du se at hvis du går ind i Vis - Kilde, så er der både javascript og referencer til ASP her på kandu...såeh... der er lidt af hvert...

Held og lykke med at du først og fremmest definerer hvad du skal bruge "programmet" til -- søgning i databaser og/eller fremvisning af gallerier og/eller dynamiske sider og/eller XML og/eller ASP eller PHP og...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 13-10-03 00:01

Hejsa Igen!

du skriver:
Professionelle bruger ofte flere programmer...
Hvilke programmer snakker vi om. Jeg vil til at lære at lave sider med menuer og osv osv.
For at jeg skriver spørgsmålet på kandu, er for jeg har hørt om flere programmer der laver mange kode fejl.. derfor vil jeg godt springe over de programmer som mange andre prof bruger har haft dårlig erfaring med! Jeg øger lige med 20 point ;)
Så man jeg også have nogle navne på programmer der bruges og hvilke du tror der bruges her på kanduuuuuuuuuuuuu :)
1000 tak for hjælpe ellers ;)

MVH Douink

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 19-10-03 17:47

hej

Til at lave selve html koderne vil jeg foreslå Stones Webwriter, det kan du downloade her:
http://www.download.dk/index.asp?prog=1789&selOS=windows
Til at lave knapper med effekter og lign. kan du bruge programmer som Cool Button Tool, du kan download en demo her:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=htmltools&subkat=effekter&prog=1811
Til at lave Menuer kan du bruge Cool Menu Tool, du kan download en demo her:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=htmltools&subkat=effekter&prog=6982

Hilsen Peter

P.s det er ikke en demo men shareware undskyld..

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 19-10-03 17:49

Du kan jo også lære html med det kursus der er her på siden.

Accepteret svar
Fra : Philz

Modtaget 50 point
Dato : 19-10-03 20:24

Hvis du er helt ny indenfor webdesign vil jeg forslå dig Frontpage 2000 (eller en nyere version) der kan du nemt lave en pæn side. Mange vil sikkert brokke sig over koden, men som begynder behøver man jo ikke at interessere sig for det. Senere kan du så skifte til macromedias dreamweaver som kan noget mere, men prisen er også derefter.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 20-10-03 18:28

det bedste program er uden tvivl
Frontpage fra MS.
jeg har selv prøvet flere af dem du får smidt i hovedet, men
det er ærgeligt, når man har brugt mange timer på hjemmesiden
så ikke har flere muligheder (tæller baggrundsmusik osv.)

Kommentar
Fra : uddberg

Dato : 28-10-03 16:01

jeg mener helt klart et det bedste hp program er CoofeeCup 5.6 ! du kan hente det på www.doenload.com

Kommentar
Fra : uddberg

Dato : 28-10-03 16:02

jeg mener helt klart et det bedste hp program er CoofeeCup 5.6 ! du kan hente det på www.doenload.com

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 09-11-03 17:07

Tak for svaret Philz.

Kommentar
Fra : Philz

Dato : 10-11-03 17:07

Ingen problemer... Vi er jo her for at hjælpe hinanden.