/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebeskyttelse
Fra : keniel
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 11-10-03 22:29

Jeg kører med Windows ME, og har fået en virus, som har lagt sig i "restore/temp"-mappen. Jeg kan ikke fjerne den, da filen er
skrivebeskyttet. Hvordan/hvor får jeg denne skrivebeskyttelse væk, så jeg kan rense filen??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-10-03 22:34

Hej.

Kan du ikke lige sige hvilken virus du har fået, så finder jeg programmet til dig til at fjerne det med.

Og du har ret, Det CPY-filer der bliver inficerede, og så længe man har windows kørende er det ikke muligt at slette filen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 11-10-03 22:36

Hvis du finder filen ude i stifinder og højreklikker på den tror jeg nok at man under egenskaber kan fravælge skivebesyttet. Prøv det - ved ikke om det virker, men det plejer det at gøre for andre dokumenter.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 11-10-03 22:40

Eller prøv på www.spywarefri.dk. De kender alle de forskellige virus, og hvad man præcist skal gøre for at få DEN virus fjernet.

mvh. Per

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-03 23:41

Bare lad vær at bruge system restore en uge! Så er den væk!

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-10-03 09:40

Som Per.Frederiksen også siger så kan de altid fjerne den hos Spywarefri.dk og de kan også fortælle dig hvordan du fjerner noget der er skrivebeskyttet. Det er ingen problem for dem for dem. Hvis du bruger forslaget så ingen points til mig da Per var først.

Kommentar
Fra : keniel

Dato : 12-10-03 18:12

Jeg har kørt to af de bedste spy-ware programmer, og ingen af dem har været i stand til at fjerne dem. Min viruschecker
finder den, men er ikke i stand til at fjerne den. Skrivebeskyttelsen skal fjernes først. Jeg HAR prøvet at fjerne "fluebenet"
i egenskaber, men DET går heller ikke. Hvad gør jeg for at få fjernet virusen???????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-10-03 18:21

Prøv med F-PROT Diskette>
http://www.avirus.dk/startf-prot.htm

Manse9933

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 12-10-03 18:23
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-10-03 18:28

Du kan også prøve en panda Aktiv scann de plejer at komme med en løsnigg
vis scanneren finder en virus>

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?IdVendor=1&IdLang=2&IdPais=63
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-10-03 18:34

Kan du ikke slå systemgendannelse fra og så genstarte og slå det til igen?
Så skulle de gamle gendannelses punkter være slettet

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-10-03 18:50

Du fortæller ikke engang hvilken virus det er. Per.Frederiksen og jeg har fortalt dig hvad du kan gøre og det virker. Spyware-programmer fjerner ikke virus. De fjerner spyware.

Godkendelse af svar
Fra : keniel

Dato : 13-10-03 19:08

Tak for svaret tedd. Du ramte lige bestemt plet. Jeg har fået løst problemet 100 %. Endnu engang TAK!!!