/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Akvariestart, har jeg det hele.
Fra : wangot
Vist : 1134 gange
20 point
Dato : 11-10-03 21:46

Jeg/Vi er helt nye i at have akvarie. Vi har købt et "startkit". Kittet består af et 55L akvarie, et varmelegme, en pumpe (Hydor Pico Filter) http://www.hydor.com/inglese/filtropico.htm.
Mit problem er at jeg er blevet usikker på om der ikke mangler en luft pumpe. Jeg kan huske fra da jeg var en hel del yngre at jeg havde en luftpumpe liggende og brumme. Er tiden helt løbet fra den slags ?

Accepteret svar
Fra : poularne

Modtaget 30 point
Dato : 11-10-03 21:50

Nej tiden er ikke løbet fra at vi alle skal trække vejret, jeg vil virkelig råde dig til at sætte en iltpumpe i dit nye akvarie, samtidig renser den dit vand og holde dit akvarie algefrit, dog ikke så meget at du bliver helt fri for at rense glasset med mellemrum.

mvh. Poul-Arne

Kommentar
Fra : wangot

Dato : 11-10-03 21:54

Hvad for en slags pumpe skal jeg købe ?

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 11-10-03 22:00

der må du ind i en dyreforretning, det er ikke nødvendigt med en pumpe der er "overdimensioneret", når du fortæller dem hvor stort dit akvarie er for du den der passer dertil.

mvh. poul-Arne

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 11-10-03 22:02

husk nu rigeligt med planter de giver jo også ilt til vandet ,,,det bedste synes jeg er at man får akvariet i balance ...antal fisk og planter skal passe til hinanden

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 11-10-03 22:04

det er nemlig rigtigt carlsen6, men en pumpe skader aldrig

mvh.Poul-Arne

Godkendelse af svar
Fra : wangot

Dato : 11-10-03 22:35

Tak for svaret poularne. Jeg må til en dyreforretning og få en luftpumpe, når vi alligevel skal have grus og sten til bunden.