/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
eldiadram!!
Fra : kylle
Vist : 1265 gange
250 point
Dato : 11-10-03 19:04

Jeg håber at i kan hjælpe mig. Jeg søger et eldiagram over min ford mondeo 1,8 16v fra 1994!! Eller et sted på nettet hvor jeg kan finde det!

Det er vand temp.føleren der driller.... tror jeg

MVH kylle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-03 19:26

Føleren / termostaten samme ting går jeg ud fra.
Læg termostaten i en gryde med vand og se om
termostaten åbner når vandet nærmer sig koge-
punktet. Pumpen kan være dit næste problem.
El-diagram findes som regel i værkstedsbøger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-03 19:29

PS dit bibliotek har sikkert værkstedbøger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-10-03 21:28

Prøv ham her:
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
Han sælger> Alle nye Haynes til bil, kun kr. 225,- pr. stk
I Haynes værksteds bøger er der også el-diagrammer.
Emesen.

Kommentar
Fra : Christo

Dato : 12-10-03 08:35

Hvis dit eget bibliotek ikke har en reparationshåndbog, kan de bestille den hjem.
Jeg ved at Hørsholm bibliotek har en som hedder " Reparationshandbok for Ford Mondeo
1993-1996. Svensk originalutgåva." Den hedder 62.7221. Der er el-diagram i.

Kommentar
Fra : kylle

Dato : 12-10-03 09:21

til teil: Nej dette er ikke det samme, der sidder vandtemperaturføler i termostathuset som måler vandtemperaturen. og termostaten skal først åbne når vandet når en given temp.( eks 86grader)

Jeg formoder at det er føleren der er stået af. og det er den jeg ønsker nogle data på!!!

MVH kylle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-03 11:36

Så er jeg stået af, termostaten er en selvstændig enhed.
En ev. føler er til for at starte blæseren bag køleren.
Så langt strækker sig min viden.

Kommentar
Fra : kylle

Dato : 12-10-03 11:41

en termostat er en der åbner og lukker for vandet til køleren, så at motoren får en hurtig drifttemp.

Og en føler giver uret signal og fortæller blæseren hvornår den skal starte og stoppe.

Der sidder, på mange biler, flere følere, en til ECUèn, en til blæseren og en til uret...

MVH Jacob

Kommentar
Fra : kylle

Dato : 12-10-03 11:42

en termostat er en der åbner og lukker for vandet til køleren, så at motoren får en hurtig drifttemp.

Og en føler giver uret signal og fortæller blæseren hvornår den skal starte og stoppe.

Der sidder, på mange biler, flere følere, en til ECUèn, en til blæseren og en til uret...

MVH Jacob