/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten tisser rund omkring
Fra : Bragesvej
Vist : 528 gange
5 point
Dato : 11-10-03 12:26

Katten er en han kat 3 år gammel kastareret og elles sund, den tiser gerne i hvores seng eller hvis der ligger et stykke papir ved sengen, bakken er altid ren!, det sker ikke tit men men den henner, hvad er der galt? er det markering af teritorie?

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 5 point
Dato : 11-10-03 14:36

Almindeligvis vil en kat ikke markere sit territorium ved at tisse indendørs.

Mit bud er, at katten ikke helt har styr på sin placering i familien og derfor
finder det nødvendigt ind immellem at "tjekke" de gældende grænser.

Den eneste løsning er nok så vidt muligt at gribe fat i katten og anbringe
den på kattebakken, inden den når at få tisset de forkerte steder.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-10-03 14:37

immellem > imellem

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-10-03 20:39

Kan det ha noget med at gøre at vi har en søn på 16 måneder.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-10-03 22:36

Det kan også være, der er noget i vejen med katten, fx. blærebet. smerter, ubehag o.s.v. Har du fået den tjekket hos dyrlægen for nylig??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-10-03 23:20

Nej, men går det ikke over skal den til dyrelægen.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-03 20:19

Tak for svaret Rellom.