/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten bræker sig
Fra : Bragesvej
Vist : 567 gange
8 point
Dato : 11-10-03 12:21

Vores kat er begyndet at brække sig lige efter den har spist, der er ikke fordig den har overspist, mad er den "Dyre" fra dyrelægen, maden som kommer op er ikke fordærvet (altså det virk som om den ikke er tynd men i klumper, man kand stadigvæk se kuglerne? hvad kan der være galt, det sker ca hver 3 dag.

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 11-10-03 12:43

Prøv at fodre katten flere gange om dagen, så den ikke får chancen for at proppe sig. OG som altid; kontakt din dyrlæge!

/dortedyg

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-10-03 12:51

Katten for også mad over flere gange, og lidt af gangen, så den kan umuligt proppe sig?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-10-03 14:10

Har katten adgang til friskt græs?
Hvis ikke, skal du købe kattegræs til den.
Det hjælper den med at holde fordøjelsen i orden:
http://www.primafroe.dk/product.asp?intProdID=123

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 8 point
Dato : 11-10-03 14:22

Problemerne med fordøjelsen beror som regel på alle de kattehår,
katten optager, når den slikker sig.
Græsset virker på den måde, at det får katten til at kaste hårene op.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-10-03 16:40

Det er meget almindelig at visse kattetyper brækker sig, vores som har lange hår og adgang til kattegræs, har altid gjort det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-03 20:23

Vi har skiftet til royal cannin "indor 27) det hjalp
http://www.royalcanin.dk/default.asp?pageID=211&lang=da

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-03 20:26

Tak for svaret Rellom.