/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Remote Procedure Call (RPC)
Fra : Landevejen
Vist : 658 gange
151 point
Dato : 10-10-03 21:36

Jeg kører med Win XP og får tit den meddelelse Remote Procedure Call (RPC) - NT Authority\system og så tæller maskinen ned til lukning.

Hvad er årsagen til dette og hvordan kan jeg afhjælpe dette?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 161 point
Dato : 10-10-03 21:46

Fjern virusen "Blaster" også kaldet "MSBlast.exe" den angriber xp og win 2000

1. Gå til denne side: http://microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=2354406C-C5B6-44AC-9532-3DE40F69C074
(kopier adressen ind i adresselinien)
og hent denne Patch (det er en update = rettelse til windows xp), klik på "hent" ude til højre, vælg åben,(eller du kan også vælge gem, og derefter starte filen WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe)
Når programmet er hentet, vil det installere sig selv, svar: jeg accepterer, og tryk næste o.s.v.
Genstart din computer

2. Hvis du ikke kan hente den, fordi din computer lukker ned, kan du forsøge at slå windows firewall til, Eller en anden firewall, feks kan du installere en på din computer, og så skulle du bagefter kunne hente filen nævnt i pkt.2.
Hvordan du slår firewall til: se punkt 9
Eventuelt må du få en anden til at hente den, den kan være på en diskette, da den fylder 1,32MB

3.Hent nu rensefilen "FixBlast", på denne adresse: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Filen er hurtigt hentet, og fylder kun 164 KB
Tryk på filen for at lade den gennemse og fjerne virusen, dette kan tage 5min, hvis du har en stor harddisk
Når den er færdig, spørger FixBlast, om du vil gå til Microsofts for at læse mere om virusen, bare svar nej.
Nu skulle virusen være væk.

Virusen hærgede hele verden for 2-3 mdr siden, så du var læng om at få den, sørg for at have et opdateret virusprogram på din computer.
Der er et udemærket antivirusprogram på K-Komputer bladets CD (jeg tror det er med hvergang, du skaal bare lade dig registrere på en virksom e-mail adr., så har du lov til at opdatere antivirus"basen", og så virker prog. mod alle kendte virus.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-10-03 21:49

du har sikkert denne såkaldet msblaster virus eller en variant af denne
hvis du starter msconfig op
start > kør > msconfig
og der klikker du så på start

hvis du finder msblast så fjern det flueben

genstart så din maskine og så hent denne
http://www.mcafee.dk/item.php?id=200308200245
og kør så det lille program
og når du så har gjort det så få din windows opdateret hos windows update

Kommentar
Fra : Landevejen

Dato : 10-10-03 21:53

Jeg kører med en fuldt opdateret Norton Antivirus - burde den ikke finde og fjerne Blaster?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 21:55

man må efterhånden kunne gemme en txt fil og så bare kopiere og sætte ind, hvergang der kommer dette spørgsmål! Hvornår får vi mon udryddet den blaster?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 21:57

blaster er ikke en virus det er en orm! Det er simpelthen en åben port den kravler ind af helt ubemærket af antivirusprogrammer. Du skal bruge en firewall til at stoppe orme!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-10-03 21:58

jo det burde den men der kan jo ske mange fejl i software
så sprøv nu lige det som pallebhansen og jeg skriver først

eller slå alle de flueben fra i msconfig som du kan se, for det kunne kunne også være et prog som du har kørende i baggrunden

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-10-03 22:03

tedd >> du får aldrig udryddet den blaster men det er nok nærmere folks forstålse man skal ind og se på
for jeg kan heller ikke forstå at folk bliver ved med at spørge om den for det har jo været oppe både i tv - internet - aviser - radio osv..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 22:06

næh så det! Tror sgu jeg laver den txt fil. Man kan jo blive millionær på det her spørgsmål!

Godkendelse af svar
Fra : Landevejen

Dato : 10-10-03 22:08

Tak for svaret
Jeg prøver det snarest

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-10-03 22:29
Kommentar
Fra : morten100

Dato : 04-12-03 18:15

Du kan se hvordan du fjerner den her:

http://www.win-xp.no/article631.html