/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan fjerner man pilen/genveje på skr~
Fra : Franksp
Vist : 708 gange
50 point
Dato : 10-10-03 20:40

Moltov har lige skrevet et tip om hvordan man undgår, at skrive ordet "Genvej" når man opretter en genvej på skrivebordet.
Jeg kan huske, dengang, da jeg kørte Windows 98. Der kunne man også gå ind i registreringsdatabasen og fjerne "Pilen" som altid er tilknyttet den genvejsikon der ligger på skrivebordet.
Jeg kan bare ikke huske hvordan. Nu kører jeg Windows ME. Er der nogen der kan huske hvordan man gør?

Mvh
og go' week-end
Frank

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 21:12

Hejsa Frank

Man kan åbne sin window98 cd
Gå ind der hvor der står tools
Her finder du reskit
Klik på den,så kommer powertoy frem,den skal man så åbne
Så finder du en fil der hedder tweakui.inf,den højreklikker du på
Og vælger installerer
Så har programmet lagt sig om i dit kontrolpanel
Og der kan du så åbne programmet-og under dens fane explorer,kan man markerer none
Og så laver man en genstart,og så er pilen på genveje væk

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-03 21:31

Hej Briani

Jeg kører ikke Windows98, men Windows ME. Der er et eller andet man skal rette i registreringsdatabasen. Det kan jeg huske. Men ikke hvordan.

Frank

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 21:38

Hejsa igen Frank

Den med registreringsdatabasen kan jeg ikke huske.

jeg kom med min kommentar fordi jeg syntes at når programmet tweakui.inf ligget på win 98 cd,så kan man da lige så godt installerer den,og nu er det ikke kun de der pile den kan fjeren,den kan også mange andre ting.

Mvh Og en forsat god fredag aften til dig og lillemor
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 21:40

Prøv at læse det sidste nye tip! Der står det hele forklaret

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 21:43

Med hensyn til at den skriver genvej til, så mener jeg man kan få den funktion slået fra efter man har oprettet 10 genveje! Så "husker" windows at man ikke vil ha skrevet genvej (vel at mærke hvis man husker at slette ordet genvej)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 21:45

Nå jeg er vist allerede søvnig! *L* Sorry!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 10-10-03 21:47
Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-03 21:49

Hej Brian

I morgen vil jeg prøve, om den fil også ligger på Windows Me.
Jeg er så glad i aften. For i morgen tidlig, kl. 7, kører jeg til Frederikssund for at hente min "GULDKLUMP" Sofie, mit yndlingsbarnebarn. Hun skal på efterårsferie hos morfar i næsre uge. Hende elsker jeg overalt på denne jord. Hun er det dyrebareste jeg har.
Hvis du vil se et billede af hende, kan du gå ind på min hjemmeside:

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/custom.asp?wid=3256&customID=3608

Vil du ikke gi mig ret?

Hvis du går der ind, må de godt skrive en hilsen i min gæstebog. Jeg elsker, at få hilsener i gæstebogen.

Også en hilsen til dig og fruen

Fra Frank

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 22:02

Hejsa igen Frank

Jo hun er dejlig
Har skrevet en lille hilsen i din gæstebog.

mvh Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 22:12

Inden du svømmer helt ud over dine dejlige børnebørn, så klik lige på det link jeg sendte. Så kan du gå endnu mere glad i seng uden pile på genvejene!

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-03 22:45

Tak for svaret tedd.

Tak du er simpelthen en Det virkede.

Du har reddet min nattesøvn. Nogen vil nok synes det er et lille problem, men for mig var det irriterende, da jeg tidligere, har kunnet fjerne dem.
Endnu engang tak.

De venligste hilsener (Dette er noget, som KanDu kan bruges til, at hjælpe hinanden)

Go' week-end
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-03 22:47

tedd, synes du trods alt, ikke at mine børnebørn er dejlige??????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 22:50

Jo det skrev jeg da

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-10-03 22:50

Franksp! - dit yndlingsbarnebarn, jammen du har jo to stk. - et godt råd: Børnebørn og deres forældre lægger meget i og mærke til hvem der er "yndlings"
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-10-03 22:57

Tak tedd - jeg snuppede den lige til w2k
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-03 23:07

Kære emesen

Du har fuldkommen ret. Sofie er den første og mit "yndlingsbarnebarn". Nicolai, er jo en dreng. Han er Morfar's bedste ven. Han sidder i "lommen" på mig, hver gang vi er sammen. Men jeg har et problem med min datter. Det er ikke passende at skrive det her i denne tråd. Emesen, jeg tror du er en af mine "gamle" KanDu venner, så det spørgsmål/problem du giver mig nu (positivt ment), vil jeg komme med engang i næste uge som en "smalltalk", da det er et problem for mig, som jeg gerne vil høre andres mening om. Så jeg vil egentlig takke dig mange gange, for at du gav mig "ideen", da det ber et meget stort problem for mig. Min eneste datter er lige blevet skilt. Er netop i denne uge flyttet i lejlighed. Gudske lov skal jeg i morgen derover, for at hente Sofie. Endnu engang tak, Emesen. Du har åbnet mine øjne for noget. Som sagt vender jeg tilbage i en smalltalk i næste uge, for at få hjælp. Det har jeg virkelig brug for.

Din KanDu-ven
Frank