/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tv-video-dvd surround
Fra : bassenborg
Vist : 313 gange
100 point
Dato : 10-10-03 20:13

Jeg har lige købt et DVD-surround anlæg, altså en DVD med 5 højtalere og subwoofer.
Nu har jeg et problem med at få forbundet det hele.
Jeg vil gerne have så mit TV og min VIDEO går igennem højtalerne på surround anlægget.
Jeg ved godt at det ikke kan blive andet end i stereo, men det er også fint.
Jeg har kigget i min manual, men kan ikke helt forstå deres forslag.
Jeg vil her give en beskrivelse af mine apperater, og hvis der er nogen der har et svar, må det gerne være så detaljeret som muligt.(jeg er en smule fat-svag)
TV: Stereo, 2 scart, 2 audio phono out.
VIDEO: Stereo, 2 scart.
DVD: 5.1 surround, 1 scart, s-video out, digital audio out, audio out l+r, video in, audio in l+r.
Hjææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææælp!!!!!

Accepteret svar
Fra : KajKagearm

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-03 11:22

DVD'en tilsluttes det ene scart på TV'et
Videoen til det andet
Køb et kabel med 2 phonobøsninger (venstre + højre) i hver ende og forbind den ene ende til TV'et audio out og den anden ende til DVD-anlæggets audio in.

Vælg audio in som kilde på DVD'en når du ser video eller TV. Så skulle det køre.

Hvis du er heldig, har dit DVD-anlæg også en Dolby Pro Logic decoder. I så fald bliver det ikke blot stereo men også surround sound - men ikke så godt som Dolby Digital (som er aktivt når du ser DVD)

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 11-10-03 16:38

Der er ingen steder jeg kan vælge "audio in" på min DVD.
Der er tre måder den kan stå på : DVD, TUNER og AV IN.
I manualen står der at den skal være på AV IN, når der bruges en ekstern kilde.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 28-03-04 18:54

Tak for svaret KajKagearm.