/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Piaggio NRG
Fra : dan.ves
Vist : 454 gange
125 point
Dato : 10-10-03 19:39

Jeg overvejer at købe en brugt NRG
og så var der lige et par ting som jeg gerne ville vide:
Er alle modeller vandkølet? Hvis ikke alle hvilke er så?
Hvor lette er de at tune? Og kan de holde til det?
Er der ellers noget man skal være særligt opmærksom på ved dem?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-10-03 10:42

Du kan få dem som både AC og LC, du kan jo se på dem om de er vandkølet, hvis der står "NRG XXXXXXX LC" så er den vandkølet! Hvis der står "AC" i stedet for "LC" så er den jo luftkølet.

De er meget lette at tune og kan sagtens holde til det, da det er en Piaggio motor, som er de motore man kan hive flest heste ud af, og som holder bedst!

Jeg ved ikke rigtigt hvad du skal være specielt opmærksom på, du skal bare være opmærksom på de ting man altid skal holde øje med, som fx rust, mislyde, slør i forgaffel, osv osv...

Kommentar
Fra : dan.ves

Dato : 14-10-03 21:46

Er der den store forskel på om den er vandkølet eller luftkølet?
Motor effekt?
Støj?
Evt.?

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 125 point
Dato : 19-10-03 11:27

Der er ingen forskel på støj niveau eller noget andet man lægger mærke til...

Eneste forskel er at når den er vandkølet bliver motoren bedre kølet, og den kan derved tåle en meget hårdere portning uden at sætte sig, hvilket er ekstremt vigtigt for hardcore tunere...

Godkendelse af svar
Fra : dan.ves

Dato : 19-10-03 19:32

Tak for svaret Jon.