/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Uoriginale revesedele
Fra : Bragesvej
Vist : 513 gange
1 point
Dato : 10-10-03 19:24

Sikke noget lort, først udstødning så bundkar intet af lortet passer, færdig med den slags! fra lydempercentralen
så meget er der sku heller ikke at spare!
Feks køb en uoriginal kobling, ja det kan du godt og tro du sparer der, men den holder bare heller ikke lige så lang tid som en original, det er min erfaring.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-10-03 19:50

Jeg har dog købt og monteret adskillige uoriginale koblinger - ingen problemer.
Til: Volvo B18/sunbeam/sunbeam med tunet motor/Saab/Opel
Og de er købt forskellige steder.
Emesen.
PS. Det er vel ikke svinghjulet som har fejlen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 10-10-03 19:53

Koblingen hade jeg ingen problemer med at få til at passe, den holder bare ikke lige så længe som en original!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-10-03 19:57

I stedet for at brige dit emne som et spørgsmål, burde du hellere gøre det som et tip.

Jeg har i lighed med >emesen mange gange benyttet mig af "uoriginale" reservedele, og mange af dem bliver faktisk fabrikeret af de samme der også laver de "originale", spørgsmålet er om det er dig der har været uheldig.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 10-10-03 20:52

Jeg bringer det også som et tip.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-03 20:58

Hej Bragesvej

Jeg mener som, både ellebye og emesen, at uoriginale reservedele, absolut er lige så gode som originale. Det er efte de samme firmaer, som laver begge slags.
Eksempler: IBM's uorginale mærke, sælges under navnet Lesmarks. Nøjagtig de samme elementer der sidder i det.
Bilen Skoda, er fyldt med produkter fra Passat. Og sådan kunne jeg blive ved.
Jeg tror du har været meget uheldig.
Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at jeg har en TOYOTA Avensis, stationscar, som nu snart er 3 år gammel. Jeg får kun repareret den på et aut. værksted her i Odense. Jeg skulle ha' skiftet den forreste del af lydpotten ( jeg kører mange kilometer om året). Værkstedet anbefalede mig, at købe en uautoriseret "potte" da den kun kostede ca. det halve, og var lige så god.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-03 21:08

Ellebye. Hvorfor synes du, at Bragesvej skal lave det som et tip?
Det er da ikke et tip, når incl. dig selv synes, at uorginale reservedele er lige så gode som originale.
Det vil jeg gerne vide?

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-10-03 22:31

Hej

>Franksp
jeg syntes ikke rigtigt at >Bragesvej indlæg er formuleret som et spørgsmål, for mig er det mere en konstatering. Vi andre frembringer kun vores erfaringer uden at kalde det et svar.
Hvis du kan følge mig.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 1 point
Dato : 10-10-03 23:16

>Bragesvej

Jeg kan se, at du har lagt dit emne ud som et tip, hvilket jeg syntes er det bedste.

Så for ikke at fylde stakken med uafsluttede spørgsmål bør du nok lukke denne streng.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-10-03 00:18

Tak for svaret ellebye.