/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rejesalat!!!
Fra : bassenborg
Vist : 2701 gange
50 point
Dato : 09-10-03 23:14

Er der nogen der har en god opskrift på rejesalat?

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 09-10-03 23:34

Hej Bassenborg
Du tager :

150 gram store rejer
Lille dåse asparges
Mayonaise efter behag
evt. lidt champignon

Blander det hele sammen og vupti en lækker rejesalat.
mvh mcloud

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-10-03 23:40

Ingredienser:
200 g pillede rejer
1 ds asparges ( a 250g)
100 g ærter
100 g bønnespirer
½ icebergsalat

DRESSING:
2 dl creme fraiche
citron
dild
salt
peber

Lad rejerne tø, hvis der bruges frosne. Hæld væden fra aspargesene og lad dem dryppe af. Anret finstrimlet salat, rejer, asparges, ærter og bønnespirer i en skål eller et fad med lave kanter. Rør creme fraiche med en smule af aspargeslagen og krydr med salt, peber og citron.
Tilsæt masser af friskklippet dild. Kom dressingen over salaten eller byd den til.
Giv surbrød eller lune flûtes til.
opskriften er til 4 personer

Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 60 point
Dato : 09-10-03 23:41

>Bassenborg.

Her har du en opskrift fra www.alletiderskogebog.dk

Engelsk rejesalat

600 gr. mellem el. store rejer fint hakket
500 gr creme fraice
250 mayonnaise ( den i pose fra Irma )
¾ tsk. engelsk sauce
1 tsk. Dijon sennep
1 spsk. citronsaft
6 forårsløg – fint hakket
2 spsk. hakket persille
¼ tsk. hvidløgspulver
salt og peber efter smag

I en stor skål blandes creme fraice, mayonnaise, engelsk sauce, sennep og citronjuice til det hele godt blandet. Variation: 3 spsk. Heinz ketchup

Tilsæt resten af ingredienserne

Dæk skålen og sæt den på køl i nogle timer inden indholdet skal serveres på ”crackers”
( knækbrød – kiks – eller lignende)

Kilde:Alletiderskogebog

Mvh.
Ram

Kommentar
Fra : petedane

Dato : 09-10-03 23:52

Her er en god lækker rejesalt med peberfrugtdressing

Peberfrugtdressing
½ finthakket rød peberfrugt (ca. 75 g)
1 tsk rød chilisauce
½ tsk estragoneddike
½ tsk edelsüsspaprika
¼ tsk fint salt
friskkværnet peber
2 spsk frisk, klippet purløg
1½ dl cremefraiche 18%

200 g frosne, optøede rejer
2 modne avocado
4 dl fintstrimlet icebergsalat (ca. 75 g)
2 forårsløg i tynde ringe (ca. 25 g)

Tilbehør: Flutes.

Printvenlig version

Send denne side til en ven

Tilføj til mine opskrifter

Peberfrugtdressing: Rør peberfrugt, chilisauce, eddike, paprika, salt og peber sammen i en skål. Vend forsigtigt purløg og cremefraiche i med en fadskraber. Smag dressingen til og stil den tildækket i køleskabet i ca. to timer.

Læg rejerne til afdrypning i en sigte. Skær avocadokødet i tynde skiver. Anret de afdryppede rejer på portionstallerkener sammen med salat, forårsløg og avocadoskiver.

Ved serveringen: Vend forsigtigt i peberfrugtdressingen med en fadskraber. Smag til og server den til rejesalaten.

Tips: Til peberfrugtdressing kan man anvende forskellige syrnede mælkeprodukter: Ymer, ylette, tykmælk, syrnet fløde 9%, cremefraiche 18%, cremefraiche 38% og lige dele af cremefraiche 18 og 38%.

Kilde: Karolines kogebog

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 16-10-03 22:50

Tak for svaret ram2. Jeg har ikke prøvet den endnu, men jeg kan se på ingredienserne at det er den jeg kan li'.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-10-03 23:07

>bassenborg.

Velbekomme - skal osse selv prøve den - lyder lækkert.

Den tilføjelse med mayonaisen står for min egen regning. Det er den bedste man kan købe, når man ikke selv laver den.

Mvh
Ram