/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
ASP virker ikke med IIS
Fra : FreakOfNature
Vist : 377 gange
50 point
Dato : 07-02-02 14:09

Jeg har haft installeret IIS i lang tid men lige pludseligt så virkede den ikke mere. Jeg har prøvet at lægge det om, men lige lidt hjælper det. Jeg har også prøvet at ændre navn på min computer. Hver gang jeg prøver at skrive navnet i browser linjen så sker der ikke noget. HVAD SKAL JEG GØRE???

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 07-02-02 14:42

Har du prøvet med :

http://localhost

Det gør sikkert ingen forskel, men prøv alligevel. Hvad mener du med det ikke virker, kommer der ingen fejlbeskrivelse?

Gandalf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 14:52

Hejsa FreakOfNature,
IS'en kan godt finde på at drille engang ind i mellem !!
Prøv at genstarte din server, evt. stoppe den og starte IS'en igen!

\\Basse

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Kommentar
Fra : FreakOfNature

Dato : 07-02-02 17:00

Jeg kan ikke genstarte den. Når jeg kigger på den så står der hverken den er tændt eller slukket. Og hvis jeg prøver at tænde den så siger den at den ikke kan!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 17:11

Hej hej
Jeg har ikke arbejdet så meget med IIS, men en ting har jeg lagt mærke til.
Jeg har også selv haft de problemer og jeg har fundet ud af, at de altid
opstår efter jeg har indstalleret et program. Det er ikke alle programmer,
som laver problemer men nogler gør (hos mig i hvertfald). Et eksempel er
MusicMatch. Installerer du dette program efter du har installeret IIS, så
virker IIS ikke mere.
Der har i flere tilfælde været held med at få IIS til at virke igen ved at
fjerne de ny installerede programmer, som lavede problemer.

Venlig hilsen
Jacob Pedersen

"FreakOfNature" <FreakOfNature.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:WSu88.2358$5L3.114528@news010.worldonline.dk...
> Jeg har haft installeret IIS i lang tid men lige pludseligt så virkede
> den ikke mere. Jeg har prøvet at lægge det om, men lige lidt hjælper
> det. Jeg har også prøvet at ændre navn på min computer. Hver gang jeg
> prøver at skrive navnet i browser linjen så sker der ikke noget. HVAD
> SKAL JEG GØRE???orden, så der bliver luft til dannelse af
> sideskud, for væksten i toppen af hækken er fin. Det er siderne, der er
> blevet meget tørre og bare at se på. Da den blev klippet sidst i
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Toastmaster

Dato : 15-02-02 19:26

Et eller andet kunne tyde på at du har Windows XP. Den laver nemlig problemer med IIS! Du skulle måske bare downloade en nyere version af IIS og slå brugeren gæst til på din computer!

Hilsen
Toastmaster

Kommentar
Fra : FreakOfNature

Dato : 15-02-02 21:18

hvorfor lige brugen gæst??

pineligt jeg kan ikke finde den nyeste version?

Kommentar
Fra : farooq

Dato : 07-03-02 22:29

Hvis du har XP så er det IIS 5 der følger med. Du kan afinstallere den og geninstallere den. Herefter skulle du ikke have problemer. Mange gange kan det være et nyt installeret program der går ind og overskriver registry...
håber det hjælper.

Kommentar
Fra : think_cool

Dato : 17-03-02 00:00

Hvis du ikke kan starte IIS-servicen, så kig i Windows Event Log (Application). Det kan være der står noget, der peger i retning af en løsning.

Kommentar
Fra : anden2002

Dato : 23-04-02 22:10

en anden mulig løsning der har funget for mig og andre når der har været problemer med iis'en har kunnet løses ved at bruge denne adresse i browseren istedet : http://127.0.0.1

hvorfor det muligvis virker med lige præcis denne IP adresse skal jeg ikke spørges om... :)

Kommentar
Fra : Navidn

Dato : 15-11-02 01:52

Hvis du ikek kan starte den er det nok fordi der er en anden server som Apache eller spimle server (anaglox) som køre, så derfor vil den ikke kunne starte, for 2 servers kan ikke samarbejde med mindre de har same var. ,men du skal lige uinstall de andre http server, så du kan starte iis og så prøv nu, efter det skriv http:/localhost/ hvis den ikke dukker op ville jeg se i opsætningen fra iis og se om de er sat rigtigt for nogle gange kan som sagt fra farooq: Hvis du har XP så er det IIS 5 der følger med. Du kan afinstallere den og geninstallere den. Herefter skulle du ikke have problemer. Mange gange kan det være et nyt installeret program der går ind og overskriver registry...
håber det hjælper. Så prøv det her og hvis det ikke hjælper tror jeg ikke nogen kan hjælpe dig desværre =(

Kommentar
Fra : Springfield433

Dato : 31-01-07 20:56

Har du instaleret Skype?
Hvis ja skal du under idstillinger fjerne markeringen ved:
Brug port 80 og 443 som alternativ til indkomne opkald.