/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kærlighedsmiddag???
Fra : fridaflip
Vist : 890 gange
200 point
Dato : 09-10-03 20:20

Man hører jo så tit at vejen til en mand's hjerte går gennem hans mave?? - Betyder det så - at kan han lide min mad - så får jeg til gengæld æren af hans kærlighed?? Denne påstand har jeg tænkt mig at finde ud af om der holder stik. Derfor har jeg tænkt mig at servere nedenstående ret ved mit næste stævnemøde, men mangler lidt hjælp til oversættelse

CALF`S HEAD WITH BRAINSAUCE!!!!!

Split the head down the centre.

Wash carefully and remove the brains.

Put the head, parsley, mixed herbs and bay leaves into a pan of cold water, just covering the head.

Bring just to the boil.

Remove any scum.

Put on the lid and simmer gently for about 3 hours.

when it is done take out all the meat.

Chop this neatly.

The tonque can be served separately or cut into neat fingers and added to the cooked meat when serving.

BRAIN SAUCE!!!!

Soak the brain in cold water to which should be added a few drops of vinegar or lemon juice.

Simmer for 15 minutes in salted water.

Strain, chop and add to the white sauce (Den har jeg en dansk opskrift på)

To serve this dish: Arrange the meat from the head on to a hot dish. Pour over the brain sauce and garnish with snippets of crisp toast.

Pig`s or sheep`s head can be used instead.

På forhånd mange tak Frida.............

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-10-03 21:04

Du vil ikke kunne se hand r-- for ene skosåler

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-10-03 21:05

ups--hans

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-10-03 21:22

Har godt nok brugt denne tidligere på dagen, men--- skidt - pyt.

Vil du have en opskrift der virker,så lad ham lave maden efter denne opskrift:

Man køber en kalkun på fem kilo (til seks personer) og en flaske whisky.
Dertil salt, peber, olivenolie og spækstrimler.

Kalkunen belægges med spækstrimler, den snæres, saltes og pebres og overhældes med lidt olivenolie. Sæt ovnen på 200 grader. Skænk så et glas whisky og drik en skål til det kommende gode resultat. Læg kalkunen i en bradepande og skub den ind i ovnen.

Skænk to hurtige glas whisky og drik igen til det kommende gode resultat.
Indstil termostaten efter 20 minutter på 250 grader, så den får et ordentligt pulver. Skænk, yderligere tre glas whisky op og drik dem.

Efter en hal tsims tid vænner du fulen og blir ved mæ at hllde øje med stajninngn. Griw vissskyflaschken å tsa en lill EN.

Eftr ænnu en hal tsims tschid schlændrr du laaaaangshomtr hæn til åvnnnn å vænnnr kaaahaaalkunnn. PASCH PÅ att du hik brændr hånden på den schkide åvvvn.

Å sschhå tsar vi ænnnu fæææhææm-schyw sjisskkywusser mænns piiihiiipfuglen
schtajer widre iæææn trææhææ tsimer (schhirka - åp i ræwwwen mæ de!) Huuschk å piss vær tiiihiiinde minut!

Kaaahaan de overhOOOvedt la saj gør schå kryw hæn til åvvvn å prøvv å riwwwe kaahhhallkunnn UD!. Tsa så ænnnnu en schlllurrrk og prøvvv nåkkkkngang å få kræææet UD!

Samml så den satansforbanddde piiihhhiipfuuul op fra døøøhøøørkn og smid den påå et faahhad. PASCH på a du ikkk gliiiiiiiiiiiiiiiiiderr på det skidefedtede køøøøkngål!

Kann du ikkkk uuundddgå de, schå prøvvv igen

åååopppogssccchtådengikscchkuikkktihihihaihischkuåssspissslimajet

Tag en lur.

Spis næste dag kalkunen kold med mayonnaise og aspirin.

God fornøjelse med madlavningen

dabj

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-10-03 21:38

*LOL* Den skal han sgu ikke há lov til at lave - Det vil jeg selv:
Man får desværre nok lidt svært ved at holde en høflig dialog i gang efter processen

Frida

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-10-03 22:15

deeet (vørr vel shellller ik siaaloog det dryeede sligh om

ddjjasb

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-10-03 23:00

Hejsa Frida

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med oversættelsen.

Men jeg har fundet en anden billig ret på nettet

Romantisk middag til 47.000
Caviar og hva' vi har! Intet er for godt til din elskede - oestrogen har sammensat den ultimative kærlighedsmiddag til den nette sum af 47.000 kroner!

Østers, Foie Gras og trøfler. Tre ekstravagante retter, der alle kan få blodet i kog og safterne til at stige, når der er romantik og luksus i luften. Ønsker man at imponere og forkæle sin kæreste helt hæmningsløst, er den ultimative kærlighesret dog en helt fjerde: Caviar!

Eksklusive fiskeæg
Fortjener din elskede det bedste af det bedste, er der kun et rigtigt valg: caviar fra den sjældne og truede Belugastør. Belugacaviar anses for at være den fineste caviar overhovedet og koster da også derefter: ca. 44.000 kroner for et kilo! Caviaren skal serveres på et let gyldentristet stykket toast. Nogle vælger at komme citron, rødløg og creme fraiche på, men ifølge Caviar House, der sælger de eksklusive fiskeæg, overdøver disse caviarens lækre smag. Den fortjener at blive spist naturel!

Berusende bobler
Kører man den eksklusive stil ud, kan man til caviaren servere en lækker hvidvin eller champagne. Her kan man med stor fornøjelse kaste sig over en Cháteau dé Mersault primier cru til 299 kroner eller en Chablis grand cru "Les Blandchots" til 356 kroner. Foretrækker man champagne er kongen over dem alle en Cuvée Dom Perignon til 2000 kr. Den skal nok sikre en boblende og berusende stemning!

Cigar a la Clinton
Ovenpå dette måltid skal manden (og kvinden, hvis hun er frisk!) have sig en god, håndrullet cigar.
- Og han fortjener det ypperste: Fidel Castros egen Havannacigar, håndrullet af den bedste tobak - Cohiba Millinium til 475 kroner. (Bryder man sig ikke om at ryge, kan cigaren - ifølge Bille Clinton - heldigvis også bruges til andre underholdende formål!)

Desserten er gratis...
For den nette sum af små 47.000 kroner er den ultimative romantiske middag for to i land. Desserten kan man til gengæld spare - den står man selv for!

Overstående er tyvstjålet herfra
http://www.oestrogen.dk/visArtikel.asp?PageID=6042

Mvh Og en rigtig god stævnemøde
Brian

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-10-03 08:08

Hikker stadig.....af grin !

Mvh Sus

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 200 point
Dato : 10-10-03 08:34

jamen vi iler straks med en oversættelse!

Kalvehoved med hjernesauce

Del hovedet midt igennem.
Vask omhyggeligt og tag hjernen ud.

Læg hovedet i en gryde med koldt vand, der lige dækker, sammen med persille, krydderurter og laurbærblade.

Bring i kog.

(Se, nu skal det her jo oversættes... "scum" er desværre ikke et ord der tåler dagens lys, så vi må nøjes med at oversætte det til "skum")

Fjern skummet.

Skru ned og lad simre blidt i tre timer.

Når hovedet er mørt, pilles kødet af og hakkes fint.

Tungen kan tilsættes skåret i fingertykke skiver ved serveringen.

Hjernesauce:
Hjernen koges et kvarter i letsaltet vand tilsat et par dråber vineddike eller lemonsaft.

rens, hak og tilsæt den hvide sauce, som der findes en dansk opskrift på.

Servering:
Arranger kødet fra det kogte hovede på en opvarmet tallerken. Hæld hjernesauce over og garner med ristede brødcroutoner.

Grise- eller fårehoved kan bruges i stedet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-03 10:22

Skulle det knibe med at finde en slagter der har kalvehjerner på lager, da de ikke må sælges i Danmark, kan jeg anbefale istedet at bruge Islandsk fårehjerne eller Engelsk grisehjerne på dåse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-10-03 14:02

Nu er det jo vældig gode opskrifter - som både dabj og Brian leverer, men Skingur må siges at være den der løser opgaven, selv om hun kom lidt let omkring oversætningen af ordet "scum"
Nu er det bare sådan, at jeg er kommet i tvivl mht den der HJERNESAUCE. En god ven af mig - foreslog derfor at jeg skipper hjernesaucen og i stedet serverer nedenstående ret.
Smart tænkt iøvrigt - for på den måde kunne der godt blive en lille rest tilovers - som vi jo så kan tage os af næste dag... Så Skingur Please Help me!!
Det begynder at haste!!!!

Mvh
Frida

Whole Stuffed Camel

Ingredienser:
1 whole camel, medium size
1 whole lamb, large size
20 whole chickens, medium size
60 eggs
12 kilos rice
2 kilos pine nuts
2 kilos almonds
1 kilo pistachio nuts
110 gallons water
5 pounds black pepper
Salt to taste

Fremgangsmåde:
Skin, trim and clean camel (once you get over the hump), lamb and chicken. Boil until tender. Cook rice until fluffy. Fry nuts until brown and mix with rice. Hard boil eggs and peel. Stuff cooked chickens with hard boiled eggs and rice. Stuff the cooked lamb with stuffed chickens. Add more rice. Stuff the camel with the stuffed lamb and add rest of rice. Broil over large charcoal pit until brown. Spread any remaining rice on large tray and place camel on top of rice. Decorate with boiled eggs and nuts. Serves friendly crowd of 80-100.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-03 16:58

FF -> Det næste bliver vel du beder skingur oversætte en ret med kogt Islandsk hest

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 17:03

Hel, fyldt kamel
DET SKAL DU BRUGE
en meget, meget stor gryde
vand fra nærmeste oase til at koge dyrene i den meget, meget store gryde i.
(1200 liter ca)

Ingredienser:
1 hel kamel, str. m
1 helt lam, str. l
20 hele høns, str. m
60 æg (str. l formoder jeg)
12 kilo ris
2 kilo pinjekerner
2 kilo knækkede, hele søde mandler
1 kilo pistacienødder u. skal
2 1/2 kilo peber
Salt efter behov (regn med et kilo ca)

Fremgangsmåde:
Flå, trim (rens for sener, red.) kamelen og lam så snart du er nået over puklen! Skold., flå og rens kyllingerne for sener og indmad. Alt koges til det er mørt.
Kog risene møre. Rist nødderne til de bruner og bland med risene. Hårdkog æggene, pil dem.
Fyld de kogte kyllinger med hårdkogte æg og ris. Fyld det kogte lam med de kogte, fyldte høns. Fyld flere ris i lammet med de fyldte, kogte høns. Fyld kamelen med det fyldte lam og fyld resten af risene i.
Brun den fyldte kamel over glædende kul til den bruner. Spred eventuelle overskydende ris på et stort fad, placer den fyldte kamel ovenpå. Dekorer med resten af æggene og flere nødder. Server for 80-100 af dine gode venner.

mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 17:06

Molo...Det ville da være synd at koge den... filet og mørbrad skal bare steges ligesom ko!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-10-03 18:21

-> molokyle
Nu er en islandsk hest jo ikke større end at den være være på en middel grill

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-10-03 18:31

>Frida

Det er sgu da lige en ret for braini - Han er jo vant til at skulle sluge en kamel

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 18:35

hør ramses...insinuerer du at frida lægger an på brian??????

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-10-03 18:42

NAAAAAAJ DA....... er du vimmer?? - det tror jeg meget gerne hun vil ha' sig frabedt, at nogen tror.

Jeg mener, at sluge en kamel er i overført betydning at indrømme sine fejl (hvis nogen skulle være i tvivl), og på den måde kommer braini ind i billedet

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 18:47

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 18:47

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 19:04

Hold da helt op hvor er du bare morsom Ramses

Godt man er Jyde og ikke Københavner

Hvad er ligheden mellem en sædcelle og en Københavner? -De farer rundt som tossede, og det er kun 1 ud af 1000000 der bliver til noget.

Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-03 19:08

briani -> Shhh... ( hvisker... : ram2 & FF flirter... sssshhhhh.... ..og du har det ikke fra mig !!!) Hhhrrmmm..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-10-03 19:39

>braini

[citat]
Hold da helt op hvor er du bare morsom Ramses
[/code]
Ja

[citat]
Godt man er Jyde og ikke Københavner
[/code]
Ja

[citat]
Hvad er ligheden mellem en sædcelle og en Københavner? -De farer rundt som tossede, og det er kun 1 ud af 1000000 der bliver til noget
[/code]
De som ingen pære har - de ævler

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 11-10-03 00:39

Hov- Hov. Hvad er det lige for sjove udtalelser, der bliver smidt rundt med i mit uskyldige fravær. Er lige hjemkommet efter en udsøgt middag - indtaget på en meget fin restaurant - desværre sammen med en total idiot
Nå - men mange tak Skingur for din indsats. Den kamel lyder sørme meget lækker på dansk... Men kvinde styr dig lige!! flirter med Brian - må jeg være fri?? - og molo du er ikke meget bedre jeg flirter da heller ikke med Ram
Ved nærmere eftertanke!!! Måske jeg skal invitere de to fyre på en kamel tilsat lidt hjernesauce Kan I se det for jer?? Klar parat - til at give hinanden et nakkeskud ved første tænkelige lejlighed*LOL*
Molo> den der FF du refererer til - er det mig??? eller Frede Fup???

Frida

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 11-10-03 08:33

jamen det var ikk mig, det var ramses...

hvem var du ude at spise med?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-10-03 08:52

>Skingur

Ikke fordi det generer mig, men hvor ser du, at jeg siger at Frida lægger an på braini?

(Tanken er absurd)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 11-10-03 08:55

Citat
Man hører jo så tit at vejen til en mand's hjerte går gennem hans mave?? - Betyder det så - at kan han lide min mad - så får jeg til gengæld æren af hans kærlighed?? Denne påstand har jeg tænkt mig at finde ud af om der holder stik. Derfor har jeg tænkt mig at servere nedenstående ret ved mit næste stævnemøde, men mangler lidt hjælp til oversættelse

citat]
Det er sgu da lige en ret for braini - Han er jo vant til at skulle sluge en kamel
[/citat]

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 11-10-03 08:56

hmmm...gad vide hvorfor den æder halvdelen af hæfteklammerne?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-10-03 09:03

>Skingur.

Okai - Nu kan jeg se hvad du mener, men lad mig sige, at den tanke var mig lige så usandsynlig og fjern som at brainis IQ skulle overstige 25.

Jeg tror forresten ikke han kan håndtere redskaber til spisning uden at få skrammer i hele hovedet

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-10-03 09:43

Hvad er forskellen på Ramses slips og en G-streng?
- G-strengen dækker hele røvhullet.

Mvh og godmorgen
Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 11-10-03 09:46

ih hvor morsomt.
Gad vide om ramses går med g-streng? Naaaaah.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-03 10:37

FF -> En fantastisk bajer, der går fint i spænd med Kamel & Hjerne

skingur -> Nej; navlestreng

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : fridaflip

Dato : 11-10-03 14:01

Tak for svaret skingur.
Nu er det jo desværre sådan, at man ikke kan dele udlovede points - for jeg mener flere af jer har formået at få et godt grin frem hos mig og det elsker jeg.

Frida