/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
tcpip kernel driver
Fra : rcn
Vist : 709 gange
20 point
Dato : 07-02-02 13:36

Er der nogen der kan forklare mig, hvad det dækker over?
Jeg har fået installeret Tiny Personal Firewall og ovenstående vil gerne ha' kontakt til omverden, men når jeg nægter ser det ikke ud til at forhindre noget i at fungere.
Jeg har søgt på google uden umiddelbart at kunne finde noget brugbart.

På forhånd tak.

Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 13:43

rcn <rcn.news@kandu.dk> wrote:
> Er der nogen der kan forklare mig, hvad det dækker over?

   http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#ip

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 14:19

"rcn" <rcn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Inu88.2349$5L3.114318@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der kan forklare mig, hvad det dækker over?
> Jeg har fået installeret Tiny Personal Firewall og ovenstående vil gerne
> ha' kontakt til omverden, men når jeg nægter ser det ikke ud til at
> forhindre noget i at fungere.

Hvis du ikke tillader den får kontakt til din udbyders DHCP server, går jeg
ud fra, du mister forbindelsen til internettet når lånetiden på IP adressen,
du har, udløber.

Mvh
Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 16:19

"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message
news:slrna64tig.28v2.a@C-Tower.Area51.DK...
> > Er der nogen der kan forklare mig, hvad det dækker over?
> http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#ip

Jeg tror ikke det har den store sammenhæng.

Fx. jeg ved udemærket godt hvad IP, TCP, UDP, ICMP osv er for noget. Men jeg
aner ikke hvad "tcpip kernel driver" er, ud over at jeg tror, det er en del
af Windows.

--
Mvh.

Niels Andersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-02-02 01:35

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> "Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message
> news:slrna64tig.28v2.a@C-Tower.Area51.DK...
>> > Er der nogen der kan forklare mig, hvad det dækker over?
>> http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#ip
>
> Jeg tror ikke det har den store sammenhæng.
>
> Fx. jeg ved udemærket godt hvad IP, TCP, UDP, ICMP osv er for noget. Men jeg
> aner ikke hvad "tcpip kernel driver" er, ud over at jeg tror, det er en del
> af Windows.

Du har lidt ret. Min henvisning kraever at brugeren ved hvad en "driver"
er, og at tcpip stacken er implementeret i kernen. Jeg burde blot have
henvist til en Windows gruppe.

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 16-07-02 01:09

Jeg mener ikke at ha' fået noget brugbart svar, men er det så muligt at fjerne spørgsmålet igen??? At acceptere noget som svar blot for at kunne lukke det, synes jeg ikke er en holdbar løsning, for andre der søger på samme emne.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 02:45

Hej Rcn,

så afvis det formodet svar... ellers bliver det automatisk lukket... Jeg fandt noget information omkring det du har spurgt om... men er lidt for træt lige nu...

men sålænge du ikke har fået svar på dit spørgsmål... synes jeg heller ikke du skal lade det blive afsluttet... Zonker er bare ude på Pointjagt ser det ud til...

og som du selv siger, så ku' der være andre der har samme problem... og så ku' det da være rart at de ku' finde et brugbart svar...
Kandu sku' jo gerne være stedet hvor man får hjælp... og ikke bliver bedt om at ska' lukke sit spørgsmål... selvom det er et stykke tid siden man har stillet det...

så mit råd er at afvise Zonker's formodede svar... og hvis du endelig vil afslutte det... så vælg en af kommentarene fra Nyhedsbrugerne, idet de ingenting har med Kandu, at gøre... og pointene fordufter ud af kandu's regi...

men jeg vil som sagt hellere forslå dig at afvise det formodede svar... og så la' spørgsmålet stå åbent...

mvh.

Strarup