/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Find rigtige screengrabber 300 point
Fra : srhansen
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 09-10-03 14:09

Hej Kolleger

Jeg har meget længe været på udkig efter en speciel screengrabber.

Jeg kan sagtens finde mindst 20 forskellige screengrabere på nettet, men den eneste jeg er interesseret i skal kunne følgende:

Automatisk gemme det grabbede billede med et filnavn som teksten i captionbar.

Det skal forstås sådan, at hvis jeg har åbnet et Word dokument der hedder "knud" og jeg så grabber dette dokument, så skal det grabbede billede automatisk gemmes som "knud - microsoft word.jpg", fordi det er det der står i min captionbar (captionbar = den blå linie øverst i Windows vinduer). Det kan også godtages, hvis billedet gemmes med de første 8 karakterer, altså som "knud - m.jpg" eller andet.

Jeg tvivler desværre på programmet er lavet endnu, men hvis nogle skulde have held til at finde det, udlover jeg gerne 300 cyberpoint, samt et tak i findeløn

ô¿ô
mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 14:38

ALT + Print Screen : Så kan det hele høvles gennem diverse image ting ved at insætte fra Clipboard og det hele smides i en HTML med <title>CAPTION TEXT</title>

Voila...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-10-03 16:04

Hej Molokyle

Øh, jeg er fuldstændig lost . Hvis jeg benytter ALT + print screen lægger jeg et image på mit clipboard, enig. Det sidste forstår jeg derimod ikke , hvordan slipper jeg for at taste titlen ind (lidt mere forklaring) ?

Med optimistisk hilsen
srhansen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 09-10-03 16:19

Ok. mest en joke men du kan da paste dit Cipboard ind i et tegneprogram (CRTL+V), do what you have to do...
Gemme og hive det ind i en HTML fil med <title> sat til whatever filnavn!

Hvis jeg åbner Word eller noget... får jeg programmets navn i tittellinien på skærmen.
Grapper jeg nu ... så sidder det da i Clipboardet; titellinie og det hele ?
..og så er der vist ikke andre muligheder end at gemme det pr. håndkraft, som dét det nu skal hedde.

Har heller ikke stødt på et program der kunne dette automatisk

Hvis jeg ikke forstår dit spørgsmål rigtigt? Kunne du evt. reformulere det?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-10-03 17:15

Hej igen

Jo, jeg tror du har forstået det rigtigt. Det jeg ønsker er et program der gør det automatisk. Jeg har et program der automatisk gemmer de grabbede billeder som image001.jpg, image002.jpg, image003.jpg osv. men i forbindelse med dokumentation på jobbet vil det være hulens smart (spare mig for en frygtelig masse tid) hvis programmet kunne snuppe titlen selv. Som programmør ved jeg det er en smal sag at finde titlen på det aktive vindue ontop og det er jo netop dette vindue man altid grapper. Mine færdigheder inden for programmering af grafik er desværre ikke gode nok til jeg selv kan lave det og jeg har hele tiden bildt mig selv ind at det nok er lavet

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : srhansen

Dato : 17-01-04 22:09

Lukketid