/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Porte?
Fra : food_life
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 09-10-03 12:19

Jeg kan sende filer gennem MSN; men ikke modtage filer - hvilke porte skal jeg åbne i routeren?

MVH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 13:37

Så vidt jeg ved er Microsoft ves at nedlægge chat på MSN? : http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=220080
Måske derfor... ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 09-10-03 13:38

Det ved jeg - men her er tale om at sende filer via MSN, så det er ikke derfor!

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-03 14:17

Hej food_life

Det er ikke helt så enkelt. MSN benytter flere porte afhængigt af hvilken server den kobler op til

IN TCP 6891 - 6900 Enable file send.
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

Såvidt jeg husker har du en en Linksys router, så du kan jo blot tillade indbound trafik for programmet MSN Så behøver du ikke bekymre dig så meget om porte.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 09-10-03 14:25

Jeg prøver med dine forslag - har nu skiftet router til en Billion - så hvis du mener at det gør nogen forskel hører jeg gerne.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-10-03 16:10

Hmm. Jeg kender ikke denne router men hvis du har mulighed for at tilade inbound trafik for programmer efter eget valg er det et spor der er værd at gå efter

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 08-12-03 16:12

Tak for svaret srhansen.