/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Weekendophold med din kæreste/mand/kone?
Fra : mango
Vist : 567 gange
50 point
Dato : 09-10-03 09:16

Hejsa
Har i et godt sted som i ville anbefale til at holde en romantisk weekend ?
Det skal helst være i jylland eller på fyn !
Og i er også velkomne til at fortælle om jeres weekend..altså ingen sliprige detaljer *LOL*
Var maden god ? Betjeningen i top? Sengene? badeværelset..osv.
Venligst
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-10-03 09:27

Jeg så titlen på spørgsmålet og VIDSTE bare det var fra dig, din lille romantiker...

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 09:35

hejsa sus...

kender ingen steder i det område detsvære....

puha skal selv på weekend, men altså hos kæresten dvs: jeg skal slæbe alle de bøger med mig, laver jo eksamens opgave.

sommerfugle i maven skal ud og spise hos nogle af hans venner-har aldrig mødt dem og vi bliver i alt 4 par.... skal nok overleve og det bliver vel hyggeligt

ikke det jeg har mest lyst til lige nu har så ondt efter jeg kørte galt i fredags og er vist mere alvorligt end først antaget surt.

hmm skal du overraske manden med et dejligt weekendophold, lyder dejligt!

venligst
maria

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-03 09:36

Ja ikke ? *LOL* Håbløs romantisk men hold da k.. hvor er det fedt !!

Jamen Chris har du ikke været på weekendophold nogensinde?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-03 09:41

maria, det skal nok gå hen og blive hyggeligt, det er jeg sikker på! Mere alvorligt siger du? Hvordan det? Underligt nok gør det altid mere ondt et par dage efter !! Men du får vel noget smertestillende gør du ikke, det er altså vigtigt, da du heler hurtigere hvis du ikke har så mange smerter! Jeg er absolut ikke tilhænger af piller, men når det er absolut nødvendigt, så tager jeg dem da
Mvh. Sus

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 09:51

ej men tumpe dumpe her har vist nok lavet lidt skade på det knæ som tumpe dumpe fik opereret i december....

ha ha ha var ude og få xrays i går, så kom der en svensk læge og sagde; tag det roligt der er intet brækket-hmm kan man brække knæet nej; man kan rykker ting skævt, revne/flække knæskalden så tja. prikken over I'et var at det var en svensker som var skyld i at jeg kørte galt...

ingen smertestillende piller, jeg bliver vind og skæv osv af dem går ikke når man skriver eksamens opgave og skal afleve den næste mandag og er ikke kommet en millimeter. og er ikke tilhængere af for mange piller.

det er da godt at være romantiker, og weekendopholder er da så dejlige, hyggelige og romatiske... kan stærkt anbefales til dem som ikke har prøvet at være på weekendophold.....

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-03 10:05

jo man kan godt brække knæet Det har jeg da gjort tiværtilfælde Aller øverst oppe i knæet, der hvor lårbensknoglen går ind i knæet!! Har da også resulteret i at jeg idag ikke kan bøje mit knæ helt.

Ja vi har været på en del weekender efterhånden og ja det er bare super. Denne gang skal vi følges med et andet par, det bliver også sjovt tror jeg, det er jo en anden måde at gøre det på.

Det er forøvrigt nogle helt nye venner vi har fået, så jeg tror det bliver en god måde at lære hinanden at kende på?

Bliver du vind og skæv af Pamoler ? ja så kan jeg godt se du ikke er vandt til at tage medicin

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-10-03 10:15

Hej Mango

Dette sted, kan jeg varmt anbefale

http://www.royalclassic.dk/sophiendal/index.htm

Min kone og jeg har 2 gange været på week-end ophold og juleaften 2002 holdt vi også her.

Jeg kan ikke finde noget negativt at sige om dette sted. Personalet er utroligt søde og venlige. Maden helt i top. Og så er der værelserne. De er meget romantisk indrettet med "himmelsenge".

Det skulle I prøve. Det vil blive en meget romantisk week-end.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 10:58

ej ikke pamoler men de har slet ingen affekt, de tager ikke engang spidsen af smerterne såååå... men de har før givet mig sådan lidt forskelligt lidt strækker smertestillende end pamoler- er ligesom blevet opereret 5 gange nu. og bare buffen også er jeg en lille bitte smule vind og skæv. er vant til at tage medicin har fået en del i årernes løb og det er nok en grund til jeg ikke er så særlig glad for at tage piller m.m.

jo der oppe kan man godt brække det sådan set.... hmm har sikkert lavet lidt skade ved senerne, nerverne osv... hmm det har jeg gjordt før altså før jeg blev opereret.

ej jeg tror det er en fed måde at lære sine nye venner bedre at kende også kan det også give lidt samspil i det er der så er nogen andre man kan spise middag, snakke med og gøre andre hyggelige ting.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 11:04

Kan måske anbefale : http://www.fosdalhus.dk/default.asp

[hør]
Har ikke lige været pågældende sted, men har i telt adskillige gange ferieret ved Tranum Klitplantage.
Skøn natur og smukke solnedgange over Vesterhavet.

Masser af inf. om fosdalen; Det smukkeste sted i Danmark : http://www.google.com/search?q=fosdalen&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=lang_da

...øhh måske lige bortset fra : http://www.sogneblad-notabene.dk/grejsdalens_historie.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-03 11:10

*LOL* man skulle tro du havde taget noget nu Måtte lige læse dit indlæg igennem 2-3 gange, men nu tror jeg jeg fangede det meste *G*
Ja det var det jeg tænkte, at det var en god måde at lære dem at kende på...vi har da til tider når vi har været på weekendture, savnet nogen at snakke med! Det er jo ikke altid man er lige oplagt til at opsøge andre, specielt ikke når man virklig trænger til at holde fri ! Man er jo også bange for at virke for anmasende, man ved jo ikke hvorfor folk tager på weekendophold..det kunne jo være de bare gerne ville være i fred ikke?

Men Frank, det ser rigtig dejligt ud, har da bestilt brochurer derfra...kender godt stedet, dvs. har aldrig været der, men har jo selv boet i Skanderborg, så jeg er ofte kørt forbi.
Kan du huske hvad i gav for et weekendophold ?

Sus

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 11:23

jeg har ikke taget noget. Er bare MEGET træt, desuden sad jeg og læste samtidig med at jeg skrev det indlæg. sorry. har ikke kunne sove for smerter og blev vækket af håndværker kl 7 i morges, de er igang med at pille taget af ejendommen.

tage lige en det er vist tiltrængt.

maria

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-03 11:24

MOLO> det lyder til at være et dejligt sted og smukt er der også....men er nok ikke lige sådan noget vi leder efter, men et godt alternativ..helt bestemt ! De andre er ikke til "økologiske" løsninger, hvis du forstår ? *GG* Jeg selv elsker sådan noget, men tror nok specielt min mand vil vrænge næse af alt for mange grøntsager *GG* han er noget konservativ i sin madsmag *GG* Men nu skal han snart til Kbh. og arbejde, er så kun hjemme i weekenden, så kan ungerne og jeg få lidt "alternativ" mad...man må jo se det positive i tingene ikke sandt ?
Det er lidt af en kunst at lave mad til fem og tilgodese alles smag osv. det skal der noget af en husmor til

Så det er den store udfordring hver aften *G*

Sus

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-03 11:26

Ja Maria..tror også jeg vil tage mig en middagsskraber!

Men håber da at det fosser ind med gode forslag og beskrivelser, mens jeg ligger og snuer

Venligst
Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 11:32

mango -> Jeg er selv altædende

Synes nu alligevel der ser dejligt ud. Kender til gengæld området omkring Tranum og Fosdalen godt og der er altså bare så smukt. I al fald meget anderledes end Ama'r Strand, Ama'r Fælled og Kongelunden, der er den natur jeg til daglig præsenteres for, hvis jeg skal en romantisk tur i det grønne

Håber I finder et passende sted 0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 11:36

Hov..? Altså ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-10-03 12:52

Hej, Sus. Hvad med at indrette jer med et "drive inn-køkken", Altså folk laver hver især, hvad de ønsker at spise, og så samles I og spiser jeres medbragte mad på en bestemt tid... Åh undskyld, det havde ikke noget med Week-end ophold at gøre, men mere med hverdagen. -Jeg havde på et tidspunkt en meget kræsen søn, -en teenage-datter, der insisterede på at leve vegetarisk, en mand, der ukritisk spiste alt, og så mig selv.. Men det går selvfølgelig bedst, hvis børnene er ret store..
Week-end ophold med kæresten har jeg ikke så meget forstand på eller brug for, men hvis der er nogen, der ved noget om, hvor man kan tage hen på Week-end med sin hund, så er jeg lutter øre (...eller øjne...) -Det behøver ikke at være særligt romantisk, men gerne ved stranden og ved offentlig transport.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-03 14:54

Hej Birgitta

Naj..så slemt er det slet ikke...det er faktisk kun min mand der er kræsen, oki den lille kan ikke lide champignon, lever og asparges, men ellers er mine unger såmænd alt spisende !!
De er jo også opdraget af mig ..thi hi ...forklaring: det er ikke min mand der er far til dem !
Han tåler heller ikke skaldyr...sååe jeg har 2 poser pil selv rejer liggende ude i fryseren...han skal liiige være ude af døren så kommer de på bordet *LOL* Aji det er ingen klagekone i sidder med, men jeg bruger det bare positivt at han tager til Kbh...så bliver det jo nemmere at lave mad *LOL*
Men ellers var den god den med "drive in køkken" Jeg gider dælme ikke stå og lave flere forskellige retter *G*
Du efterlyser et sted at tage din hund med...tja Jeg voksede op i Stilling (ligger ved skanderborg) og der havde vi den mest pragtfulde sø og skov liiige op ad hinanden, der er masser af steder du kunne have din hund med. Nu ved jeg jo ikke hvor du bor?

Venligst
Sus

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-10-03 18:08

J'bor i Ballerup ved København, og har ikke bil. Så det jeg kunne tænke mig, var et sted, der ikke udelukkende bestod af dobbeltværelser og fine fornemmelser, altså hvor man kan ha´sin hund med. Helst et hundevenligt sted, med gode løbe løs-områder, og altså meget gerne strand, for det har vi ikke meget af her i Ballerup. OOooog, det skal være rimeligt nemt at komme til med offentlig trans.. -Nemt nok, ikk'?

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 18:13

hej

"drive in køkken" fin ide!
det der med kræsne mænd kender jeg, sådan en har jeg. han har grønsags-forbi, men ok jeg er vel selv kræsen, da jeg ikke er så glad for kød (flæskesteg, engelsk bøf osv. det rør jeg ikke)

nå men thi hi jeg skal på romantisk weekend hos min kæreste.
desvære bliver det også lidt en arbejdes weekend, skal desvære læse og lave eksamen opgave.

hej sus, birgitta

ok vi er rykket ud af de senste 25..... jeg kan se at der slet ikke er nogen som har været i kontakt med vores unge mand endnu i dag, måske kommer han på senere....

en tilføjelse til mit lange indlæg i kvit's tråd:

vores unge mand er fysisk, funktionel, samfundsmæssigt integrateret- måske kun delsvis samfundsmæssig integration og social intagration ikke opfyldt eller kun delvis opfyldt.

det må betragtes som social invaliderende for et hvert menneske, såfremt alle bestræbelser på at opnå integration afvises. vi mennesker er sociale væsner og derfor er det sociale netværk yderste vigtigt for os.

der er en sammenhænge med hvordan han har det og hans alder sammen med asperger symdromet se på hvordan han har dt socialt og med hans familie... dog kan disse træk også findes i letter grad hos andre unge i hans aldersgruppe.

en ting som også kan belaste hans forhold til sin familie er, at forældre til unge med asperger har det med at fokuser på deres fremtid, med hvordan kan de leve, bo, arbejde.

der er ikke mange af forælderne som tænker på det psykiske og sociale aspekt.
Mon hans mor, far og stedfar tænker på dette?

det virker som om det er den sociale faktor som betyder mest for ham lige nu.
eller retter sagt mangle på social netværk og at blive socialt integreret og accepteret socialt fx i klassen og på skolen. ved ikke om i er enige?

tænker på det ku være kanon hvis man kunne stabilisere ham i forhold til social netværk og socialt accept men det kan være utroligt svært....
jeg tænker videre....
han er jo ensom, måske mistroisk, mangler evt selvtillid og selvværd......?

skal jo på weekend og tager afsted i morgen tidlig skal lige forbi skolen først, men regner med at droppe ind i løbet af weekenden.
kan nok låne kærestens hul, til at se hvordan det udvikler sig.

noget af en lang smøre jeg fik fyret af og måtte af med den nu har travlt med at pakke og rydde op inden jeg skal afsted!

go weekend til jer alle sammen

maria

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 18:20

hej sus

håber at det giver mening, og at det ikke skal læses igemmen en 2-3 gange før det giver mening. har stadig ikke og stresser rundt..... men brugte lige 5 min på at skrive det indlæg og se hvad der ellers var sket med vores unge mand...

birgitta har du prøvet at se på steder for weekend ophold her oppe i nordsjælland, her er jo så skønt, dog mange svensker

god weekend når du/i kommer så langt

maria

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 18:38

birgitta læste dit indlæg til vores unge mand. synes at det var et godt indlæg og kom ind på nogle af de rigtige ting og at du fik sagt tingene på en rigtig god måde: det med at gøre det klart at ALLE kan få en kemisk ubalance.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-10-03 18:54

Det er rigtig nok med den manglende sociale integration. Og det er enormt svært som ung at føle sig udenfor og være frataget håbet om, at det nogensinde bliver bedre.

Man er tilbøjelig til i dag at fokusere på de negative aspekter af handicappet. Der er tit nogle positive sidegevinster: hvis man ellers "overlever" ungdomsårene på en rimelig måde, så er man i højere grad end andre mennesker i stand til at koncentrere sig om sit arbejde. F.eks forskere har jo brug for at kunne ignorere følelsesmæssige hensyn.
Hvis bare det lykkes at få en uddannelse, så vil voksenlivet gå lettere. Og hvis ikke man kan klare en uddannelse, så er det enormt vigtigt, at der er noget andet, man er god til.

Men jeg tror, at man som ung meget tit vil fokusere voldsomt på evt. sygdom eller handicap, man har. Uanset om der er sukkersyge, tunghørhed, kræft eller asperger. Man glemmer helt, at livet under alle omstændigheder består af mange aspekter, og de fleste af aspekterne bliver ikke berørt af den eventuelle sygdom/handicap.

Ang. week-end, så har min hund og jeg det faktisk meget godt her hvor vi bor. Men til sommer kunne det da være ret fint at snuppe et par dage eller tre ved en lækker strand... -Det har vi savnet i år..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-10-03 18:56

---skidt med svenskerne, -jeg er selv født i Sverrig..

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-10-03 21:43

Hej mango

Her har du priserne. Samtidig får du nogle flotte billeder:

http://www.royalclassic.dk/PDF/4651.PDF

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 22:30

svenskerne er fine nok- men lige nu ikke i så høj kurs hos mig da det var en svenskers skyld at jeg kørte galt. ang weekend og sommer, det kan jeg godt forstå....

som du skrev: Men jeg tror, at man som ung meget tit vil fokusere voldsomt på evt. sygdom eller handicap, man har. Uanset om der er sukkersyge, tunghørhed, kræft eller asperger. Man glemmer helt, at livet under alle omstændigheder består af mange aspekter, og de fleste af aspekterne bliver ikke berørt af den eventuelle sygdom/handicap.

dette er også mine erfaringer og ja der er stor tilbøjlighed til at fokusere på de negative sider af sygdommen, handicappet osv.
der er bare undersøgelser som viser at forældre til unge med asperger har det med at fokusere på den negative side, og kan de klare sig alene, fremtiden osv. mange af dem glemmer hvor vigtigt det sociale er og det sociale er meget vigtigt i hans alder, men er generelt vigtigt i alle aldersgrupper.

som sagt er unge med asperger normalt begavet og har et veludviklet sprog. alligevel har de nogle basale vanskeligheder på områder mht socialt samspil, kommunikation og særinteresser.

men mener stadig at han skal i behandling for hans deprission, da det ikke hjælper på hans sitiuation at han også skal slå med den. så evt stabilisere ham lidt.
lige nu er det, det sociale og flytte hjemme fra som er vigtigste for ham. men som han selv skriver: at flytte hjemme fra hjælper jo ikke på alle hans problemer. og han "snakker" en del om de sociale og være udenfor i skole og denne faktor har nok stor betydning på at han ikke gider skolen.

birgitta-tror ting og dig har misforstået hinanden lidt; han spørg om høje karekter kan give deprission......! med mindre det er det du mener....

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-03 22:31

Takker Frank, jeg kunne ikke selv finde det på deres hjemmeside...jeg er bare lidt i tvivl om, er det per person eller er det for 2 personer ? de der 850,- kr ...hvis det er for 2 personer, så napper vi sgu den dyre..du ved i suite og hele moletjavsen

Mvh
Sus

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 09-10-03 22:40

hej sus...

godt du lige var inde hos vores unge ven.... tidligere da jeg læste birgittas indlæg i den tråd fangede jeg ikke lige at den del kunne misforståes.... og høje karakter er jo ikke skyld i deprission.... men på det tidspunkt var jeg jo også meget træt!

nå har pakket til mit weekend ophold. forfængelighed giver tung taske.

ja godt spg er det per person eller er det for 2 personer?

mvh maria

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 06:55

er du vokset op i stilling? Der slog jeg mine ungdoms folder.. havde en klassekammerat der, og vi huserede hver weekend og holdt fest alle de steder, hvor der ingen forældre var hjemme... 1 lille flaske pisang ambon i en liter juice, en halv liter faxe, 10 grønne look...så var vi klar!!!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-10-03 08:23

Chris !!! Aii er det rigtigt *GG* Det var da morsomt, ja mine forældre havde en slagterbutik, der hvor der nu er Italiensk pizzaria , ved du hvad det er for et hus jeg mener ?? Ja jeg boede i Stilling hele min barndom, flyttede derfra som 17 årig dvs. i 1980 !!
Måske har vi fælles bekendte ?? *GG* Du skulle vel aldrig kende min lillebror Jimmy ? Han gik sammen med Kenneth og Loppen ?? ...hvis de navne siger dig noget ? *GG*
Knuser
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 08:36

hmmm.. har måske kysset på en der hedder kenneth....
min klassekammerat hed Signe. vi "gik" sammen med Anne, Morten, Københavnerlasse, Røde Ulrik m.fl.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 08:39

1980.. gad vide hvor mine gl. dagbøger er
Vent lidt... i 1980 var jeg sgu da kun 7 !!! (er fra 73!)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-10-03 08:56

Hmmm, de navne siger mig ikke så meget, men du er jo også fra næste årgang *GG* Min lillebror er fra 1970 og det samme er Kenneth !!
Var i nogensinde nede ved søen ? Og hvis i var, er der ikke bare hammerdejligt dernede...der tror jeg, at jeg har tilbragt det halve af min barndom nede ! Det var vores legeplads, skoven og søen..lyder det ikke bare vidunderligt?
Jeg havde den fedeste barndom !
Byggede adskillige huler i den skov og har leget cowboy og indianere, fundet underlige spor i skovbunden og senere kysset mange i skovens gemmer *GG*
Jo det var tider dengang *LOL*
Nå jeg bliver helt nostaltisk...må hellere komme tilbage til virkligheden og den siger: Vask, rengøring og oprydning inden weekenden for alvor sætter ind !! ....så jeg kan holde fri !!

KH Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 09:04

Nej... vi var så modne og voksne og følsomme, at vi bare drak os hammerlamme og kyssede på hinanden bag legehusene....

Ævs.... jeg skal også gøre rent inden jeg skal op og skifte bandage på hesten. Jesper har fødselsdag søndag, så vi har familie-rykind lørdag. Søndag tager jeg afsted på ridelejr (!), så må vi se om manden kan klare sig selv...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-10-03 09:27

Ja, det var tider ikke

Hvordan går det med den stakkels hest ? Det er træls hva ? Kunne jo nok havde været dejligt med en tur i skoven på hesteryg idag? Vejret er bare flot !!

Argghh, mon ikke han kan klare sig selv ...husk bare at lægge kogebogen et synligt sted

Sus

Eller endnu bedre: print den der opskrift på kalkunen ud, så har han til hele ugen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-03 11:05

Hej mango

Der er per person, men alligevel billigt, synes jeg.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-10-03 11:37

Tak for det Frank, ja det er da billigt nok, spevielt hvis det er godt

MVH. Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-03 13:40

æv æv, hesten er stadig halt og skal nok stå i minimum tre måneder

Men jeg har været i skoven idag på en tyk, rar følhoppe... så tyk at den ikke kan passe sadlen!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-03 13:47

Nåååeh, hvor I hygger jer...

mmmm, Maria. Jeg har rettet den lille (sjove) misforståelse med Ting. Det var lige netop en del af, hvad hans handicap gør. Han ser ikke de underforståede led i min forklaring, og konkluderer, at høje karakterer kan give depression. Det er godt, at han på computer magter at udtrykke, at han ikke forstod det. Det ville han sandsynligvis ikke have gjort i en almindelig samtale.
Men Maria, det er jo næsten umuligt at løse hans sociale problemer. For det er jo der, hans hovedparten af hans handicap ligger. -Min egen søn ligner ham på visse punkter en del. Han har klaret sig igennem ungdommen ved at beskæftige sig meget med computerspil og rollespil. Nu er han 27 og endelig ved at tage 10 klasse. At min søns gennemsnit er ret højt betyder noget, men ikke så meget som, at det virker som om han er rimeligt tilfreds med sit liv og måske er kommet over de rigtig svære ungdomsår.
Jeg tror, at når vi forældre til aspergere især går op i fremtiden, uddannelse, boligsituation, arbejde, -så er det i meget høj grad fordi den unge UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER ønsker at forældrene skal vide noget om, hvad der foregår inde i dem. Måske hænger det sammen med, at man som forælder jo har en tæt placering til sit barn, og hvis der er noget at autister og aspergere ønsker, så er det SPACE!
Selvfølgelig aner vi, hvor svært de har det, men vi kan ikke gøre noget, -for de er meget afvisende. Oftest rigtig fjendtlige. Selv ikke de ydre ting kan vi få lov at hjælpe med. Og jeg har set, med min søn, hvor galt det kan gå i egen lejlighed, fordi man som 18-årig har lov til at lukke alle ude, sagsbehandlere, kommunal hjælper, søskende og forældre.
Alligevel tror jeg, at det var det meget voldsomme knæk, som min søn fik dengang, der er årsag til, at han i dag påskønner et stille og roligt liv med lidt indblanding fra andre og lidt kontakt til familien (på hans præmisser).

Jeg tror, -hvis kandu og vorherre giver lov- at jeg vil oprette et (neutralt) spørgsmål om asperger under "Psykologi"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-03 14:33

Shit!!! Jeg kan stadig ikke stille spørgsmål!! Hvor irriterende!
Gadvide, om Kandu overhovedet har modtaget min mail...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-10-03 14:49

Birgitta, det lyder da underligt?
Men skriv dit indlæg her, så poster jeg det over i psykologi for dig.
Knus
Sus

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-03 17:49

Overskrift: Aspergers Syndrom
---------------------------------------------
Spørgsmål:
Aspergers syndrom,
form for autisme?
udviklingsforstyrrelse?
personligheds -variant?
professor-syndrom?

--Kært barn har mange navne.
De fleste kender nogen, der er lidt "asperger"
-Jeg har selv en søn med syndromet og vil gerne høre om andres erfaringer (pårørende eller aspergere)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Til Sus: Gider du det? Jeg har mailet til kandu igen, for det er da brandirriterende. -Du skal nok få pointsene af mig når jeg engang får mulighed for at give dig dem.. (Ikke dyrt, vi skal helst udelukke dem, der kun svarer for at tjene points!) -Tak for det

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 12-10-03 19:03

hej birgitta.....

skimtede hurtigt..og ja det er næsten umuligt at løse hans sociale problemer da det er en del af hans handicap..... desuden acceptere han jo ikke selv sit handicap hvilke gør det endnu svære... og ja det er vigtigt at gå op i fremtiden men man skal bare ikke glemme det sociale fuldstændige og ja det er vigtigt for autister, asperger at få deres space det er dog ikke kun den gruppe som har brhov for at få space .... vores ven give udtryk for at han vil begge dele space/accept og social...

ang det med forældrenes fokus, så kan jeg godt se det for de forældres side, den vinkel jeg kom men er en psykoligisk/pædagogisk vinkel.... og kommer fra noget undervisningsmateriale fra skolen af.

ej vender tilbage senere, tror jeg skal og hvis jeg ikke får det bedre så er det ud og få den sprøjt med smerte stillende.

snakkes

jo godt med en tråd om asperger

mvh

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 12-10-03 19:12

heyson....

hjemme igen fra det der skulle være en hyggelig romantisk weekend HA HA HA.
men næææææ neeeeej, den der middag kun for par og hvor jeg skulle møde hans venner endte i total druk folk stod og dansede på borderne osv. hmm ret sjovt at se på når man ikke selv må drikke, midddagen sluttede kl 7 i morges.......

godt at børnen blev passet ude.

så nu skal jeg

næste gang må det blive et rigtigt weekend ophold...... sådan rigtigt romantisk og bare hygge.

ja det er vel ok billigt selv om det er per person

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-10-03 21:17

Jamen tutfis dog Hvad er det dog for mennesker du færdes blandt ?? *LOL*

Ja, der er ikke andet for ..du må bestille sådan en weekend til jer 2 ..ALENE !!!

Hmm, jaaeeh billigt, det fåes billigere, men selvfølgelig ikke på et slot

Tror nu liige jeg kikker lidt endnu, om der skulle være andet !

Mvh. Sus

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 12-10-03 21:41

tja det er voksne ansvarlige mennesker på vej til de 30: det vil sige jeg var den yngste og den ældste var ca 29....

vi skulle spise middag og hygge evt se landskampen og så drikke lidt rødvin.

så havde de fået passet børne hos andre venner og familie. ja og så pludselig gik de sådan lidt amok. jo mere rødvin de drak jo mere troede de at de var 17 år igen.

det var vist meget lang tid siden de havde haft tid til at slå sig løs på den måde, de har jo travlt med arbejde, uddannelse, børn, villa og katte... tja den ene er strisser den anden søger ind som fængselsbetjent, en pædagog ud over mig og en bager og en som arbejder på novo

der blev da taget nogle pinlige billeder af dem, så de skal nok blive flove når de kommer over deres tømmermænd

altså har da venner der er yngere end de her og jeg havde forventet det af dem, men ikke af dem her, som ellers er det ældre og ansvarlige osv osv osv osv men det var da en sjov oplevelse især efter den kamel jeg måtte sluge i fredags, det havde nært ødelagt hele min weekend.

og ja du har ret det fås billigere sådan et weekend ophold. desuden er der tit tilbud hvor det er for 2personer for en 800-1200 kr men tror der skal kigges lidt rundt endnu.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-10-03 18:07

Nå mango. Har du været på week-end? Fortæl, fortæl

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-10-03 21:12

naiiiiii ikke endnu...vi kan ikke blive helt eninge/finde noget der liige passer...og så har der været så meget lige nu, Søren er lige startet med at arbejde på sjælland osv... så der skal lige lidt ro over det hele..men afsted det kommer vi !!
Og jeg skal nok fortælle...*GG* sliprige detaljer undlader jeg dog

Sus

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 28-10-03 21:47

Hej Sus (det kaldes min kone også)

Jeg har lige netop i aften, aftalt med min Sus, at vi vil prøve, om vi igen i år, kan holde juleaften på Sophiendal Gods (sidste gang var ikke 2002, men 2001). Det er enormt hyggeligt. Vi holder også meget af at gå til julegudstjeneste, juleaftens eftermiddag. Kirken ligger et par hundrede meter fra Sophiendal.
Det kan jo være vi mødes???????????

Mvh.
Frank

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-10-03 22:15

Hej Frank

Ja det kunne være hyggeligt, men vi har alle børnene juleaften, men nytårsaften kunne tænkes!! Der er vi alene! Tror det er hyggeligere at holde julen derhjemme, så længe børnene ikke er helt store endnu- 9-13 og 15

Meget sjovt at din kone også hedder, eller kaldes Sus, hils hende mange gange..hedder hun også Susanne ?

Mvh. Sus (anne)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-10-03 19:11

Hej Sus

Jeg kan godt forstå, at I helst vil holde jul hjemme når der er børn. Det vil vi da også. Jeg har kun en datter på snart 38 år og 2 dejlige børnebørn på hhv. 5 og 7 år. Jeg blev skilt fra min første kone for 20 år siden, så derfor skal min datter og børnebørnene jo skiftes lidt mellem mormor og morfar. Så for at vi ikke skal sidde alene hjemme i julen, synes vi det er enormt hyggeligt, at være sammen med ligestillede juleaften.
Nej, min kone hedder Liselotte. Kælenavnet Sus, kommer af, at hendes storesøster, da hun så den lille baby første gang sangde: "Ej hun ligner en lille Sus". I både hendes og min familie hedder hun aldrig andet end Sus.

Mvh. Frank

Kommentar
Fra : mango

Dato : 31-10-03 08:07

Hej Frank

Nååehh oki, jamen det er da underligt de ikke døbte hende Sus så?

Ja jeg kan da også godt forstå at i tager afsted, det gør vi også næste år, har vi bestemt os for.
Ja, "dit barn" er jo ikke så lille mere , men så er der jo børnebørn, ja det bliver hyggeligt til den tid

Ha´en rigtig god dag, i eftermiddag skal vi jo holde Hallowenne fest, vi har rigtig forberedt en masse, så jeg glæder mig lige så meget som ungerne

Mvh.
Sus

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 05-01-04 08:57

Tak for svaret Franksp. Vi ses måske til jul

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-01-04 19:42

Ja, det kunne da være hyggeligt.

Godt
Frank

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-01-04 08:29

Hej Frank Jamen sæføli godt nytår til dig også ..og alle i andre som er med i denne tråd. Håber alle havde en dejlig jul og et bragende godt nytår?

Knuser Sus