/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
undren
Fra : poularne
Vist : 446 gange
20 point
Dato : 08-10-03 18:44

-Jeg kunne godt lide at vide hvad "Usenet" står for
-Jeg kunne godt lide at vide hvorfor at der står spørgsmål i den ubesvarede kolonne og når man så klikker på
dem er der masser af svar.
-Hvorfor er der nogle spørgsmål der "afventer"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-10-03 18:52

Usenet - brugernet - et spørgsmål kunne lægges ud til forskellige grupper udenfor Kandu.
Ubesvarede sp. mangler at spørgeren accepterer en kommentar som svar.
Afventer er et gammelt system hvor der var noget som hed formodet svar.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-03 18:53

1. ???
2. Det er fordi spørgeren ikke har fundet kommentarende gyldige som svar der kan accepteres.
3. Afventende spørgsmål er de der ikke er blevet accepteret inden for et vist tidsrum; 6 mdr. så vidt jeg husker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-10-03 19:58

Som emesen skriver, stammer afventende spørgsmå fra dengang,
der var noget, der hed "formodet svar".

Et spørgsmål er afventende, indtil det formodede svar bliver
enten afvist eller accepteret.

Så det har altså ikke noget at gøre med, hvor længe
spørgsmålet har stået i venteposition.

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 08-10-03 20:38

jeg mangler stadigvæk et svar på hvad "Usenet" betyder, det står ikke i den danske retskrivningsordbog, det er mærkeligt at Kandu bruger sådan et ord, når de slår på at det skal være så nemt og forståligt som overhovedet muligt

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-10-03 20:41

"Usenet" er det, der på dansk hedder "nyhedsgrupperne".

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 08-10-03 20:45

Usenet er ikke et dansk ord - men et sammensat engelsk ord.
use = bruge
net = er en forkortelse af netværk
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-03 20:49

Rellom -> Er du sikker? Der findes da stadig et punkt der hedder : Afventende spørgsmål?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-10-03 21:29

Molokyle -> Det er, fordi der stadig sejler mange formodede svar rundt
i systemet og venter på at blive enten afvist eller accepteret.

Emesen -> Ja, ordret oversat er usenet = brugernet, men jeg mener bestemt,
at det svarer til, hvad vi på dansk kalder "nyhedsgrupperne".

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-10-03 21:36

Ja det må det være Rellom.
Og han/hun kaldes jo også en nyhedsbruger.
Men den Danske retskrivningsordbog, kan nok ikke nå at følge med alle de nye EDB -ord.
Usenet er jo heller ikke Dansk.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-03 21:43

Relleom -> Så skulle det hedde usernet : brugernet . usenet må retteligt være : Til brug net.
Nyhedsgrupper hedder på nydansk Ng'er

G´nat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-10-03 22:17

Molokyle -> Hvor får du "til" fra?
Hvis det skal være en helt ordret oversættelse, må det da hedde "brugenet".

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-10-03 22:22

På den anden side:
"Jeg bruger" hedder jo "I use".
Så det kan såmænd også godt være brugernet
- men altså "bruger" som udsagnsord og ikke som navneord.

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 08-10-03 22:28

nu kommer jeg selv i tanke om noget, kan det være at det meget kort fortalt betyder use-net= brug nettet

Godkendelse af svar
Fra : poularne

Dato : 08-10-03 23:59

Tak for svaret emesen.

hilsen Poul-Arne