/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSCONFIG Tjenester og Start
Fra : Smukke_Ole
Vist : 811 gange
50 point
Dato : 08-10-03 16:59

Er der nogen der ved, hvilke tjenester og start-elementer man uden problemer kan fjerne "fluebenet" fra i de lister, der fremkommer når man kører MSCONFIG ?
Jeg kører WIN XP PRO på en enkeltstående computer uden andre forbindelser til omverdenen end mit kabelmodem (internet) og mit 56K modem (fax)

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 08-10-03 18:55

Du skal være varsom med at fjerne fluer fra noget du ikke kan oversætte,men f.eks office -messenger -fotopogrammer-
din printer og lignende er det jo ikke nødvendigt at få startet før du bruger dem
Mvh Ole

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 08-10-03 19:01

Hej smukke Ole
Det ville hjælpe en del, hvis du lige listede op, hvilket programmer, der er sat flueben ved.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 08-10-03 19:02

Hej smukke Ole
Det ville hjælpe en del, hvis du lige listede op, hvilket programmer, der er sat flueben ved.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 19:28

Hej.

Du kan også prøve at deaktivere allsammen og se hvad der sker, og så hvis du finder ud af, om noget ikke virker, og så aktiver denne igen.

Jeg er ikke af den opfattelse at der sker noget drastisk hvis du deaktiverer alt. Faktist kan man gøre det i eet hug.
Dog bør du ikke gøre det ved eks. antivirus, eller evt. firewall.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : als

Dato : 08-10-03 19:32

Hej Ole,

Hvis du fortæller mig hvilke programmer der starter op sammen med windows så skal jeg nøjagtig fortælle dig hvilke du kan deaktivere i startup og hvilke der skal blive.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-10-03 20:17

Du skulle (ret nemt) kunne se hvad der er programmer du kender! Og hvad der er "system", hvis du holder dig fra Taskbar/System Tray/Scan så skulle du kun fjerne hak i resten.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-10-03 21:09

-> als
jeg arbejder på at få en kopi af vinduet indsat her i kommentaren, men jeg kan sgu' ikke få det til at "mmakke ret" Så må jeg vente til imorgen og gå den hårde vej og skrive det med håndkraft.

Smukke_ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-03 22:20
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-10-03 10:33

-> als

Nu har jeg brugt det meste af morgenen på at skrive de forskellige ting ned, men da jeg så skulle sende dem, forsvandt de ud i den blå luft. Jeg orker ikke at skrive det hele een gang til, men jeg har skærmdumps af det hele i formatet .clp.
Er der en mulighed for at maile dem til dig ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-10-03 10:37

-> tedd

Har prøvet at kikke på det, men har ikke kunnet finde nogle af de tjenester, jeg har kørende.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 10:43

>smukke_ole

Er det for at frivive mere ram, at du ønsker at deaktivere programmer der starter op når du tænder for din pc?

ellebye

Kommentar
Fra : als

Dato : 09-10-03 10:49

hej Ole,
Ja du kan maile til blaamose-ad-yahoo-dot-dk
(skrevet på en måde så søgemaskinerne har det lidt sværere)
Husk lige at få dem alle med. Send evt 2 skærmdumps hvis du ikke har dem med på en.
mvh als

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-03 10:54

Hmm måske du har en XP udgave fra Mars? Alle mine services er listet der

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-10-03 11:25

-> elleby

Ja blandt andet, men jeg også lidt pedantsik med, at der ikke kører mere end nødvendigt på apparatet.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-10-03 11:26

-> 2603ph

Dem alle, som de som default efter installation

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-10-03 11:28

-> tedd
nej min XP er såmænd nede fra forhandleren inde i byen

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 12:06

>ole

Jeg tror ikke at nogen af os kan give dig et definitivt opskift på hvad du kan deaktivere.
Det helt op til den enkelte hvad man eks. har lagt ind af programmer ol.

Mit råd er at du bruger din fornemmelse til hvad du kan undvære starter op.
Dog vil det være uklogt at røre ved noger der refererer til dine systemfiler og evt. antivirus.

Men føldende eks. kan du godt deaktivere

printer
hurtigsøgning af office
og alt hvad der referere til automatiske opdateringer.

Studer hvert enkelt punkt og brug din fornemmelse til hvad du kan undvære i opstarten.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-10-03 12:10

-> ellebye

Jeg tror ikke at jeg har udtrykt mig klart nok: det er de tjenester m.v. man får vist når man kører MSCONFIG. Det er dem jeg vil beskære.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-10-03 12:12

-> als

Der er ikke plads nok i din postkasse til 7 filer a' 1.277 KB, så min mail bliver smidt tilbage i hovedet på mig.

Smukke_ole

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 12:23

>ole

Jeg bruger også XP PRO, og under tjenester står der som anden kolonne "nødvendig".

Ved min opsætning står der kun ja ved 2 af punkterne, jeg konkluderer således at man kan deaktivere alle andre, og systemet kan stadig køre.

ellebye

Kommentar
Fra : als

Dato : 09-10-03 13:22

Hej igen Ole
Jeg troede det var fanebladet Start, men du har jo også sendt mig Tjennester og den er sq farlig at røre ved, da jeg jo ikke har nogen anelse om hvilke tjennester du vil benytte. Jeg kan kommentere fanebladet Start og det vil jeg gøre, men alle dine tjennester fra Microsoft vil jeg nødigt røre ved. Undskyld hvis jeg havde forstået spørgsmålet forkert.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 09-10-03 13:58

Det er da helt gak, at sidde rode med den slags. Du er åbenbart en af de "pilfingre" der bare "roder" og det er formentlig derfor du allerede har "kuk" i det hele.
Det med at hente en msconfig fra en anden PC er da også i skoven, hvad der står der er jo relateret til den enkelte PC.
PS.: Er du interesseret i en ny blæser? http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/blaeser.gif

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-03 02:47
Kommentar
Fra : als

Dato : 17-10-03 05:42

tedd-->Hvad er det for en side? Kan ikke komme ind på den.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 14:31

Den er lidt ustabil! Men en fantastisk side omkring winXP bl.a!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 14:33

Har lige været inde på den!

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-01-04 17:15

Tak for svaret tedd.