/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
yamaha neos... HJÆLP
Fra : we
Vist : 402 gange
140 point
Dato : 08-10-03 16:45

JEG ER VED AT KØBE EN NEOS. MEN VIL MALE DEN OM ER DER NOGEN DER HAR ET FORSLAG TIL HVAD FARVE OG HVORDAN DEN VILLE KOMME TIL AT SE FED UD.....

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 08-10-03 17:09

Det er jo smag og behag.. Iceblue perlemor..

Argh. hent inspiration evt fra neos på www.mopedgallery.dk (vælg galleri - scooter - neos) Her findes nogle der er gjorde en del ved, bl.a. nobody's..

Min vil jeg selv sige ser lidt kedelig ud.. Men den er sgu vild nok, motormæssigt..

Tillykke med købet..!

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 09-10-03 14:26

Jeg kan kun svarer dig på det kommer til at se fedt ud hvis du gør det ordentligt. Jeg tror jeg har malet omkring 150 scootere ialt. Start med at afmontere skjoldene, slib dem ned med en meget fint sandpapir !! jeg plejer at bruge en 180. Når du har slibbet dem fine, skal du grunde dem. Du skal ned og have købt en spray grunder, koster en 50ér og kan købes byggehandler osv. Spray grunder udover skjoldene så de for en fin grå overflade! Når grundingen er tør, skal du spray den farve du vil have udover skjoldene, hold spraydåsen 15 - 20 cm fra skjoldene, sørg for ik at spray for meget på, ellers kommer der løbere! Når du har fået sprayet alle skjoldene og det er tørt skal du til den endelig finale ! Klarlak ! Når lakken er helt tør, skal du spray klar lak over alt på skjoldene, det giver lige det sidste rigtig flotte finish !!
HUSK: hvis du skal male på en udstødning er det vigtigt du bruger varmebestandigt spraymaling ! koster omkring en 70 Kr. Du kan kende spray dåserne på der er flammer på dem ! de kan holde op til en 700 grader !

Hvilken farve du skal vælge er sværd at svarer på, det er såden set smag og behag, 7 ud af 10 tilfælde jeg maler, er det sort metallic ! meget flot, men rimelig standart! Ellers må du jo få inspirationer som sidder, www.mopedgallery.com ; www.moped.dk osv.

Med Venlig Hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 09-10-03 14:27

glemte lige at indskyde www.scootergalleri.dk hvilken har rigtig mange fede scooter som giver god inspiration !

MVh
Thomas