/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kennex hjemmebiograf
Fra : jko
Vist : 496 gange
200 point
Dato : 08-10-03 08:46

Hej ....
Jeg har lige købt en "Kennex hjemmebiograf" - medlemstilbud i Kvickly til 999 med 5 højttalere og subwoofer !
Meeen - når jeg afspiller cd spiller den kun i front-højttalerne mens hvis jeg spiller radio, virker de alle fint !?

Er der nogen derude der ved hvordan problemer løses ??

P.S Jeg HAR forsøgt at følge vejledningen !

Mvh
jko

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-10-03 08:51

Øh, du skal nok slå "surround" fra når du hører musik, ellers havner hovedparten af musikken i center højttaleren.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 08-10-03 09:10

Almindeligvis bør du anvende surround mode når du ser TV, video og dvd. Uden at kende kennex recieveren nærmere, vil jeg tro at den selv skifter mellem pro-logic og DTS ifald dine DVD skiver understøtter dette. DTS er et "digitalt" lydformat hvor der ligger to forkanaler to bagkanaler center + subwoofer. Disse ligger som separate spor. Ved TV, video og nogle DVD'ere ligger der kun et såkaldt analogt surround signal. Dvs det er i virkeligheden to kanaler, som splittes op rent analogt. Det er det der her Dolby Surround Pro logic. Pro-logic 'en indeholder to frontkanaler, en center og en fælles bagkanal i mono. Subwooferen må i det tilfælde adskilles rent passivt som funktion af de to frontkanaler. Centerhøjttaleren afspiller her det rene monosignal - dvs den del af lyden der ikke er panoreret til en side. Denne begrænses normalt nedefter i frekvens. Bagkanalen afspiller signaler der ligger i modfase. Sidesystemet foran spiller den del af signalet der er tilstrækkelig udpanoreret til siderne. (forklaringen er stærkt forenklet).

Afspiller du musik, der ikke er indspillet i prologic, vil dekoderen stadig søge at skille signalet ad, men resultatet kan blive underligt, f.eks med at al musikken ligger i centerhøjttaleren, al rumklang i baghøjttaler og kun et glimt af noget i fronthøjttaleren. Ergo prologic lyder sjældent godt til ren musik, med mindre pladen er født til det.

Jeg kender ikke Kennex'en og kan ikke gå nærmere ind i det. Men check dine ledningsforbindelser forfra - forsøg at læse vejledningen trin for trin. Alternativ, gå i butikken og få skidtet demonstreret. Det plejer at være simpel.

Du må nok ikke forventet den store forkromede lyd, funktion osv på et komplet anlæg i den prisklasse. Som musikanlæg tror jeg ikke du får det vilde, men som biografanlæg giver de da noget smæk for skillingen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:40

jko, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

Godkendelse af svar
Fra : jko

Dato : 22-10-03 13:58

Tak for svaret 3773.