/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort til spil??
Fra : Hallob
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 07-10-03 21:49

Hej jeg skal ud og have et nyt graffikkort til min computer da mit daværende 32mb ikke er godt nok til at spille nogle af de nye spil såsom Quake III Arena og Warcraft III ...

Hvis i ved noget om nogle Billige nogle vil jeg da gerne lige høre fra jer..
Det behøver ikke være et Super et bare det kan spille spillene og så Billigt som mulig
På Forhånd Tak..
Hiilsen Kim Hall

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-10-03 22:24

hej.

Prøv at søg i www.edbpriser.dk

der er et bredt udvalg at skærmkort, til alle mulige priser, og mange er der samtidig bedømmerser til. Da der er så mange gode på markedet kan det være svært at råde dig til en type.

mvh.
Ellebye

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-10-03 22:51

Hej.

kender nu godt EDBpriser.dk men det var nu mere hvad det skal kunne og hvor mange Mb Ram det skal have og sådan noget

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 07-10-03 22:52

der er rigtig mange gode og billige kort til spil men du skal nok ligge omkring en tusse for at få et kort der kan trække nutidens spil,har selv et gf4 ti 4200 128mb ram og det er nok noget af det mindste du skal gå efter hvis du vil have nogenlunde grafik mindre kan også gøre det men det er på bekostning af billedkvaliteten.

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 07-10-03 23:50

Hej Hallob

Et annet spørsmål er hva slags maskine du har. For selv om du måskje køber et ATI 9800 Pro som er det villeste gfx som findes på markedet PT, så er det ikke sikker at din maskine kan trekke de spillene du nevner.
Men som phg1 nevner så er det et godt bud og gå for et GF4 TI4200 med 128 mb som sansynligt vis er det beste køb pris/ytelse PT.
Feks dette: http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617937

Marius

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 00:02

Du skal blot være opmærksom på, at meget afhænger af din pc og dit styresystem, og ram installeret.

Hvilken pc har du Mz, hvilket styresystem har du, hvor meget ram har du?

og med ram taler jeg ikke om det på grafikkortet.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 08-10-03 05:43

min er en 1300 Amd med 96 mb ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-03 10:49

ja enig! Den skulle lige kunne trække et gf4 4200, jeg ville dog lige købe en extra stang ram til puteren!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 11:03

>tedd
Det kræver at man har AGP-port på sin PC, men >hallob prøv først med noget mere ram eks. 256 Mb, og se om dette ikke skulle være nok i forbindelse med dit nuværende skærmkort. Det kort >tedd anbefaler ligger i prislejet 1500 kr.

I øvrigt kan det være muligt at få mere ram til selve skærmkortet, men lover det ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-03 11:15

Det har du ret i ellebye! Men mon ikke der er et ledigt agp slot? Og man kan altså godt få et gf4 4200 for under 1000 kr!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 11:39

Noget siger mig, at bundkortet ikke er helt nyt, da 96 Mb ram kun fås ved 72 pins.
Desuden har de "gamle" ram på 128 ? pins været fremme i så lang tid, at de er stærkt på retur, derfor tvivler jeg på at der en AGP-port på bundkortet, men det er også mulig i dag at købe ISA-grafikkort, men udvalget her er meget begrænset.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 08-10-03 14:56

1. Hej hvis jeg nu går ud og køber Feks.

SDRAM PC133 Noname 256MB
Type: SDRAM PC133 168-pins
Bit: 64bit
Latency: 7.5ns
Standard: 3. Parts
Warranty: 2 Years

Er det så 3 Stange der skal i Computeren eller hvad har ikke så meget forstand på det!!
Og vil det lægge de 256 til de andre 96????

2. Jeg har en anden gammel stang fra en anden computer kan jeg ikke bare bruge den jeg mener der er ca 30-40 ram på det

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 16:52

Alt det er godt nok, men du skal lige sikre dig at dit bundkort kan tage 168-pins ram.

I øvrigt bruger man 2-talssystemet til at tælle ram. 2-4-8-16-32-64-128-256-512-1024, større findes de ikke.

Men hvis du idag har 96 Mb ram 168-pins skal du lige se på dem, om de også er af typen PC133, ellers skal du ikke bruge dem sammen med de 96.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 08-10-03 16:55

ok hvorhenne ser jeg det på min computer det der med pins

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 18:09

I stedet for at tælle, så fortæl mig lige hvor lang din eksisterende ram er.
Så kan jeg måle på een af mine.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-03 22:10

Eller brug Aida! http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Den kan nok fortælle dig hvilken type ram du har!

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 08-10-03 23:12

Tak for svaret tedd.