/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst TV signal
Fra : ofa
Vist : 1221 gange
400 point
Dato : 07-10-03 21:43

Jeg skal møblere om i en et værelses,hvor tv antennen sidder uhændsigtsmæssigt i forhold til TV og VIDEO,er
der et navn på et system der virker,en ca pris,og hvor,og måske et råd m.h.til opsætning??
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-10-03 23:02

Hej ofa
ALDI åbner ny forretning i FARSØ i denne uge der kan du købe et sæt trådløse
audio-/video-senderanlæg, overfører billed og lyd ca 100 meter
pris pr sæt 299-kr
ferik

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 07-10-03 23:06

#Ferik - hmm.. Hvordan får man så lige fandt i det, når man bor tæt på Bramming, Esbjerg..

Hvor ligger farsø?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-10-03 23:12

du kunne måske ringe til ALDI i morgen
det kunne jo også være at du selv boede midt i Himmerland det kunne jeg jo ikke vide noget om
ferik

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 08-10-03 02:10

hemmm en "trådløs tv antende" det har ja godt nok aldrig hørt om .... men jeg har hørt om dem de sælger i aldig de er til video (composit) / audio signal dem kan man ikke bruge til RF (TV ant) signal
den de sælger i aldi pruger man eks til at sende video / audio signal fra PC til TV

kan du ikke bare forlænge det kabel det går ud fra antenden og på den måde flytte antenden

så kan den nok gøres for 5 kr / M og 20 kr til div stik hos din lokale radio/tv

mvh Martin

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-10-03 06:05

Kvivkly har dem også i flere kvaliteter og udførelser. De dyre, Ca.700 Kr. overfører også datasignaler.
Kan ikke huske om de kan overføre rf-signaler, men prøv at kigge.
Ellers må du igang med at trække antennekabel (sansynligvis billigere og bedere).

God fornøjelse

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 08-10-03 19:03

Prøver een gang til,først med en rettelse,uhensigtsmæssig,men hæver med 200
Mvh Ole

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 08-10-03 22:00

Jeg har modellen MD9032. Der er ikke stik til RF signatur på senderen men der er til gengæld RF stik på modtageren. Jeg er ikke tilfreds med dennes kvalitet. Signalet bliver tit forstyrret, hvis man bevæger sig i rummet mellem senderen og modtageren. Jeg har set, at Thomson modellen virker mere overbevisende. Thomson modellen koster jo omkring 600 kr.

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 09-10-03 00:26

hejsa OFA jeg er ikke lige helt med på havd det er du vil have ?

vil du flytte antenden til et andet sted og så sende og så sende signalet trådløs til dit tv ? den løsning kan ikke anbefales....

hvis det er det du vil så vil du få et meget mere forringet billed speciel fordi at RF signal strækker sig fra 50 Mhz til 855Mhz og der er RF der kommer ud af din antende derfor skal der en meget god sender/modtager til og de er MEGA dyre

men hvis du vil have en trådløs forbindelse til dit tv så kan jeg anbefale dig at
sætte videoen samme sted som dit antende signal så kan du godt bruge en almenlig sender / modtager men video/audio og sende signalet fra scart stikket i din video til scart stikket i tv´et men då kan du ikke bruge din remode til tv´et og skal skifte ch på din video....

hvis du hvil bruge en trådløs løsning så kan jeg anbefale denne
http://www.trust.com/products/themes/digitalvideo/
og den kan købes her
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/produktUgroup1.asp?para='tvwireless'

hvis du har muglighed for at trække et kabel så ville det værer billigst og du vil få meget beder billed

Mvh makholm

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 09-10-03 05:37

Hej alle 6
Det er måske et større problem end jeg umiddelbart troede,eller også formulerer jeg mig forkert.Det er en et værelses ,hvor antenne udtaget sidder på den modsatte væg af tv/video(bag sofa),for at undgå så mange kabler over døren og på gulvet som muligt,tænkte jeg mig en sender i udtaget og en modtager i TV/video,ingen fikfakserier,om det koster 199 kr eller 1099 er ikke afgørende,det skal bare være stabilt.
Til gxu2002.Har kigget efter Thomson,finder ikke noget
Til makholm.Med dit link til TRUST,kan jeg ikke finde noget der omhandler trådløst TV
Har ledt både højt og lavt,men har ikke kunnet finde noget uden at PCén bliver blandet ind i det
Godmorgen Ole

Accepteret svar
Fra : makholm

Modtaget 400 point
Dato : 09-10-03 05:52

hejsa nej det er regtig men det du leder efter finder du ikke .... fordi at det findes kun til prof løsninger eks TV stationer osv. og så snakker vi løsninger til 10.000 og opefter
så er det vist billiger at få en elektriker til at flytte det stik der sider i vægen desvære

du kan finde noget i den stil hos www.dkt.dk men du skal kontakte dem fordi at det skal en special løsning til ....... som de kan lave til dig

mvh Martin

Godkendelse af svar
Fra : ofa

Dato : 09-10-03 13:55

Tak for svaret makholm.

Kommentar
Fra : epoke

Dato : 10-01-04 10:45

Kender ikke kvalitet eller pris, men denne skulle kunne gøre det idet den har indbygget tv-tuner:

http://www.marmitek.com/eng_site/base_nl/product.asp?taal=3&product=121

mvh Kim