/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Defragmentering i Win95
Fra : Flozzy
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 07-02-02 08:52

Når der defragmenteres i Win95, kommer der en meddelelse om at køre Scandisk først, men det hjælper ikke. Den samme meddelelse bliver bare ved med at komme. Noget alternativ?
Mvh. Flozzy

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 07-02-02 09:03

Hej

Du kunne forsøge at gå ud i DOS og køre en Scandisk derfra,--snup lige en overfladescanning med i købet,--så plejer den at at ville køre fra Windows bagefter.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 09:38

Har du også prøvet at køre en fuld scandesk... den der tager ca. 3 timer?

Det virkede for mig, dengang jeg havde en 95 maskine...

--
Martin K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 09:52

"Flozzy" <Flozzy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:ldq88.2162$5L3.110362@news010.worldonline.dk...
> Når der defragmenteres i Win95, kommer der en meddelelse om at køre
> Scandisk først, men det hjælper ikke. Den samme meddelelse bliver bare
> ved med at komme. Noget alternativ?
> Mvh. Flozzy

Prøv at køre både defrag og scandisk
i fejlsikret tilstand.
Ved opstart tryk F8 og vælg fejlsikret.

--
/Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 11:59

"Flozzy" <Flozzy.news@kandu.dk> wrote in message
news:ldq88.2162$5L3.110362@news010.worldonline.dk...

> Når der defragmenteres i Win95, kommer der en meddelelse om at køre
> Scandisk først, men det hjælper ikke. Den samme meddelelse bliver bare
> ved med at komme. Noget alternativ?

Start op i safe mode før du defragger. Derved bliver kun de allermest
nødvendige drivere indlæst.

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 12:00

"Arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> wrote in message
news:a3tmij$nbg$1@news.net.uni-c.dk...

> Start op i safe mode før du defragger. Derved bliver kun de allermest
> nødvendige drivere indlæst.

- som Gevaldi også så rigtigt skriver... (Så først hans indlæg efter jeg
trykkede "send"...)

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Flozzy

Dato : 07-02-02 17:54

Tak for alle svar, men alle svarene har været prøvet uden held tidligere, også fra dos.
Mvh. Flozzy

Accepteret svar
Fra : oding

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-02 17:16

Husk at lukke alle programmer som kører i baggrunden såsom f.eks. virus- og firewall-program inden du kører defrag, herved bør du blive dit problem kvit.

mvh Oding

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 09-02-02 19:35

Hej igen

Hmm,--hvis ikke nogle af ovensttående råd har kunnet hjælpe dig,--så kunne det tyde på, at du har fået ødelagt en systemfil der bliver anvendt til Defragmentering.
Hvis det er tilfældet, så er der en vej frem ,---Format C:

Kan du køre en fuldstændig Scandisk på drev C:/ ?
Prøv at sætte din Boot-disk i og kør Scandisk fra den.

MH
Vestergade

Godkendelse af svar
Fra : Flozzy

Dato : 10-02-02 07:22

Tak for svaret oding. Det hjalp!