/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki RMX Athena vs Hebo
Fra : STF
Vist : 2992 gange
200 point
Dato : 07-10-03 20:07

Kan man få en Suzuki RMX op på 130 km/t ???

Hvad er egentlig bedst Athena eller hebo 70 ccm tuncylinder ???

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 07-10-03 20:14

ja og den kan os komme op på lidt mere.. men det er meget dyrt at få den til at køre så hurtigt...!!!

der er ikke den store forskæld på athena og hebo da athena er eget af hebo og det er nogenlunde samme kvalitet.....

--zeck--

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 07-10-03 21:18

130 kmt er ikke noget problem på en RMX. Og en Hebo Manston har en hårdere portning end Athena's cylindere, dvs. men den rette indstilling burde Heboen rykke en del mere...

Zeck > Mig bekendt har Athena intet med Hebo at gøre ? Har du evt. beviser for din påstand ?

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 08-10-03 15:08

Jon>> nope ingen beviser.. men der er flere der har fortalt mig det uafhængigt af hianden... men det kan da godt være at de ikke er sammen... jeg er bare af den overbevisning at de er et og samme tun selvskab...

--zeck--

Kommentar
Fra : STF

Dato : 11-10-03 20:42

okay jamen den eneste Hebo cylinder jeg kan finde som passer på RMX er en Hebo 47,0mm Nicasil behandlet Cylinder som yder 14 HK, og jeg mener at jeg har set at den der italy racing cylinder med 10 skylleporte og ø48mm alu fra west-import.dk kan yde op til 15 HK. Burde den så ikke være den bedste ???? Jeg har set at der er Hebo cylindere som kan yde op til 25 HK, men jeg syntes ikke at der er nogen af dem som passer på en RMX. ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-03 20:13

Nu er det jo sådan at alle forhandlere kan skrive lige hvad de vil om HK, og meget af det passer ikke en skid. Der er ingen cylinder/stempel der kan yde noget som helst, uden man også helt nødagtig fortæller hvilken remskiver/kobling/karborator/dyse/krumtap/udstødning/mm, der skal følge med og så er det ikke sikkert noget af det alligevel.
Man kan heller ikke forvente at kunne montere en masse "HK", uden også at få en krumtap hovedlejer stempelpindleje og andet. Uden at brænde hele skidtet af, hvis du vidste hvor mange penge der bliver "smidt" ud til udstyr, fordi folk ikke har tænkt sig om, det gælder tilkøring, samling og meget andet. Ved du forresten at man ikke bør køre over 45KM/T de første 500KM.
Her er en der har tænkt og også betalt sin pris, men han kender lidt af det, og har også en vurdering af Athena eller hebo: http://www.scooter-tuning.dk/
Forresten syntes jeg at 130 KM (mange siger de kan køre det, men meget få kan det), er en vild fart, på en knallert, og de flest vil kun kunne det for at prale. Ikke for at være pessimistisk men kender du døds/invalidetallet i Danmark for 30/45 knallerter (det er højt)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : STF

Dato : 19-10-03 23:43

Til pallebhansen: Øhh ja jeg ved sådan set godt hvordan man kører til og indstiller en karb !!!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 19-10-03 23:53

F.eks. kan du købe et 70 ccm. cylinderkit hos Protuna der kan yde op til 12 HK, men hos Polini laver de 70 ccm. cylinderkits der kan yde op til 19 HK, dette skyldes at der i Polini's cylindere er flere skyllekanaler og kompressionen er højere.
Hvad der er bedst: Athena eller heboet, det er Hebo Manston, hvad der er bedre? det er Polini Evolution.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 20-10-03 06:26

Når vi snakker alu cylindere er min holdning at disideret tilkørsel er unødvendigt. Man behøver ikke at kører mere end små 40-50 km, hvis man gør det rigtigt. Det handler om at lade motoren varme op, og lade den køle helt ned hver gang, ikke så meget at man skal kører 300 km med et cylinderkit, for hvad for du ud af det ? Cylinder og stempel har ikke brug for 500 km til at blive slidt ordentligt sammen...

En anden ting, Hebo Manston er klart bedst af de to du nævner, og Palle, Polini EVO er bedre, men det kan ikke følge med hverken Malossi MHR Team Speed eller Malossi MHR Team Cross... I øvrigt burde metrakits LC cylindere vel også nævnes, da de har vist sig og være ganske onde...

Kommentar
Fra : Jbille

Dato : 04-11-03 09:32

Den cylinder jeg ville forslå til dig ville være en hebo manston eller som Jon siger eller malossi MHR team speed eller MHR team cross, men så vidt jeg ved er metrakits cylindere ikk så gode, i hvert fald ikke i AC men jeg kan ikke sige noget om LC cylindrene da jeg ikk kender nogen der har prøvet dem. Hvis du vil ha noget virkelig ondt så finde da en cylinder fra en 85cc crosser og sæt den på, du skal bare sørge for at cylideren ikke er lavet så kølervæsken skal i gennem blokken (en fra en kawasaki sku vist passe, og der skal væsken heller ikke igennem blokken). Forresten så kan malossi cylindrene købes hos holmegaard-scooterservice, bare send en mail til ham eller ring til ham.

Held og lykke med projektet!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:32

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : STF

Dato : 23-12-03 21:12

Tak for svaret pallebhansen.