/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access, linket tabel
Fra : sorenw
Vist : 483 gange
200 point
Dato : 07-10-03 15:11

Jeg prøver at ændre indstillingerne for en linket tabel på denne måde:

Public Sub Test1(strTable As String)
CurrentDb.TableDefs(strTable).Connect = ";DATABASE=C:\import.mdb"
CurrentDb.TableDefs.Refresh
End Sub

Det giver dog ikke den ønskede effekt.

Er der nogen, der kan gennemskue, hvad der er galt med min kode?

/Søren

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 200 point
Dato : 08-10-03 00:25

hmm - jeg er lidt i tvivl om hvad test1 skal gøre: Er det en allerede eksisterende linket tabel, som du vil ændre linket på?
Så skal du først fjerne det gamle link og derefter appende den nye.
Koden nedenfor er diminutiv, og bør naturligvis have passende kode til at håndtere fejl (hvis ikke tabellen findes i forvejen, hvis ikke filen findes osv), men den virker (her!). Hvis du skal have mere hjælp, så smid endelig en kommentar :)

Public Sub Test1(strTable As String)
CurrentDb.TableDefs.Delete (strTable)
Dim tbd
Set tbd = CurrentDb.CreateTableDef(strTable)
tbd.Connect = ";DATABASE=C:\import.mdb"
tbd.SourceTableName = strTable
CurrentDb.TableDefs.Append (tbd)
End Sub

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : sorenw

Dato : 08-10-03 01:07

Hej MouseKeeperX.

Tak for dit hurtige svar.

Det er en eksisterende linket tabel, som jeg vil have ændret, så jeg tror den kode du har sendt virker. Jeg kontrollerer koden i morgen og vender tilbage.

/Søren

Godkendelse af svar
Fra : sorenw

Dato : 08-10-03 09:53

Hej MouseKeeperX.

Nu har jeg testet og det virker - Tak igen.

Har du nogen ide til, hvorfor refreshlink ikke virker. Jeg har fundet den kode, jeg postede i spørgsmålet, i en access97 bog. I bogen påstår de, at man på den måde kan ændre på en eksisterende linket tabel.

Mvh.
Søren